SS Rotterdam

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Ragnar
Berichten: 519
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:52
Locatie: Doha, Qatar

Bericht door Ragnar »

Ik vindt die asbestverwijdering allemaal maar een beetje onzin, tenlsotte zit de helft van Schiphol ook bomvol met die troep en daar hoor je niemand over. Zelfde als bij de wat oudere ziekenhuizen zollang je van die zooi afblijft is er niks aan de hand.

Adrie

Bericht door Adrie »

Hoi,
Gelukkig hebben de pessimisten geen gelijk gekregen.En Ragnar je hebt gelijk als ze er maar vanaf blijven kan het geen kwaad. Maar dat is het hem nou juist , ze hebben niks aan het schip zoals het nu is, ze moeten verbouwen en dan komt die rotzooi los.Dus eerst alles eruit en dan verder.Maar als ik huurder van Woonbron zou zijn, zou ik niet blij zijn. Want wel elk jaar huurverhoging en van onze centen een schip kopen en daar lekker mee verdienen :roll:
Gr. Adrie
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Dit krantenknipsel is opgestuurd door Mink.
Rotterdams Dagblad van 6 juli.
All the best
Jos

Afbeelding
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 368
Lid geworden op: 10 aug 2004 10:16
Locatie: Dongen

Bericht door jan »

Lees ik vandaag dat de Rotterdam al in de Maasstad zou zijn.Volgens het bericht lag hij al aan de oude HAL kade.Wat is waar?
Gr.Jan. :shock:
Adrie

Bericht door Adrie »

Hallo Jan,
Dit topic gaat over het ss.Rotterdam, en wat jij gelezen hebt is het Ms. Rotterdam,
Gr Adrie
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 368
Lid geworden op: 10 aug 2004 10:16
Locatie: Dongen

Bericht door jan »

Foutje,bedankt Adrie :oops: :oops: :oops:
Gr Jan
willum uit brielle

Bericht door willum uit brielle »

wel fijn als je op een schip als de ROTTERDAM gaat wonen je huis gaat omhoog en laag even als de huur heeft misschien met het getij te maken?
Gebruikersavatar
Elstoplo
Berichten: 156
Lid geworden op: 17 mar 2005 20:22
Locatie: Santpoort-Noord

De "Rotterdam"

Bericht door Elstoplo »

Stoomschip Rotterdam naar Cadiz

ROTTERDAM - Het stoomschip Rotterdam wordt woensdag van Gibraltar naar de Spaanse havenstad Cadiz gesleept. Daar gaat het schip in dok en wordt de buitenkant onder handen genomen.

De Rotterdam/Rembrandt in de haven van Gibraltar. Foto Klaas Krijnen/ssmaritime.com
De huid krijgt weer de originele kleur, grijs met een oranje bies, en de ' nieuwe' naam Rotterdam komt weer op de boeg te staan.


De Rotterdam ligt sinds 12 juli vorig jaar bij de werf Cammell Laird, waar een begin is gemaakt met de sanering van de grote hoeveelheid asbest aan boord. Inmiddels is het schip twee keer van eigenaar veranderd. Eerst was dat de ss Rotterdam bv, die het met behulp van het Havenbedrijf had gekocht. Door het havenschandaal van eind vorig jaar kwam het voormalige vlaggenschip van de Holland-Amerika Lijn in bezit van het Rotterdamse Havenbedrijf . Die deed het in juni over aan De Rotterdam BV, die het schip naar de voormalige thuishaven terugbrengt. Daar moet het attractie worden voor enkele honderdduizenden bezoekers per jaar. Het wordt een drijvend museum, hotel, congrescentrum en krijgt diverese horeacagelegenheden aan boord. Achter de schermen krijgen leerlingen van het Albeda College een opleiding in allerlei beroepsrichtingen. Het is de bedoeling dat de Rotterdam begin september volgend jaar, tijdens de Wereldhavendagen, voorgoed afmeert aan het Derde Katendrechtse Hoofd.


De dokbeurt is de eerste stap in de 'thuisvaart'. De Rotterdam blijft zes tot acht weken in Cadiz. Tegelijkertijd wordt besloten waar het schip verder wordt verbouwd. Dat wil zeggen: het saneren van het nog overgebleven asbest aan boord en de renovatie en restauratie van het interieur.


Eerder al werden de vier tenders naar Rotterdam teruggehaald. Deze scheepjes, die passagiers van en aan boord brengen op plaatsen waar het schip niet tegen de wal kan komen, worden opgeknapt door leerlingen van het Albeda College. De tenders worden in Rotterdam gebruikt om bezoekers naar het schip te brengen.


De Holland America Line in Seattle heeft ook beloofd volgende maand twee originele sloepen van de Rotterdam naar Rotterdam te sturen.

Elstoplo
Bron Algemeen Dagblad 20-11-05
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Zal het dan toch nog goed komen met de "Rotterdam" ?.
In Hamburg hebben ze al jaren de "Cap San Diego" en die kan nog varen ook !.
In een wereldhaven als R'dam moet zoiets toch ook kunnen !.

Misschien dat de "bedrijvendokter" Joep zich geroepen voeld om iets te sponseren................???

m.v.g. Roy
Gebruikersavatar
Ton Pekel
Berichten: 1965
Lid geworden op: 23 jul 2004 08:20
Contacteer:

Bericht door Ton Pekel »

In 1972 mocht ik per ongeluk als 3e wtk vrachtschepen een tussendoortje maken als 3e wtk ketelruim op de Rotterdam voor 3 maanden.
Zatermiddag uit New-York, dinsdag aankomst Nassau Bahama's
donderdagnacht weer weg en zaterdagochtend weer in New York.
en dan weer het zelfde liedje ( vergelijkbaar nu met Jaco )
Verschrikkelijk wat een sof (low budget) reizen
Ik heb nog beelden uit die tijd

Afbeelding

Als de Rotterdam "thuis" is wil ik nog wel eens kijken of ik mijn hut bb zijde boven sloependek nog kan vinden en een blik te werpen in de technische ruimten.

Afbeelding

We gingen op wacht via de lift en zeker 20 man naar beneden.
Heel onpersoonlijk en te gek voor woorden weinig onderlinge contacten
Dat was ik als vrachtschepenboy niet gewend.

Afbeelding

Maar goed na 3 maanden mocht ik weer weg naar lekkere smerige
vrachtschepen met motoren en MET sfeer en collega's.


Afbeelding

Genoeg tegen 4 ketels aangeloerd :lol:
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!


Plaats reactie