Info & foto's gezocht

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
harrie68

Info & foto's gezocht

Bericht door harrie68 »

Hallo Iedereen,

Ik ben helemaal nieuw hier en ben via http://www.nautiek.nl hier na toe gestuurd omdat hier meer de kennis zit dus wil graag hier een vraag stellen het gaat om een zee sleper de Lloydsman

ik zoek van deze sleper detail foto`s maar ook andere info is ook zeker welkom.

dus wie kan me helpen,graag hoor ik van jullie.

heb wel wat foto`s zie hier http://www.hrengers.nl

vast bedankt

Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Hallo Harrie,

Ik ben een beetje aan het rondsnuffelen geweest, maar heb geen kans gezien om je aan exacte gegevens te helpen.
Misschien wel wat links om verder te komen.

Via: www.lekko.org/nederland.html maak je een kans als je daar je vraag steld.

Via: www.tugspotters.com kan je het ook proberen. ( In hun databank zit de "Lloydsman" niet ).

Via: www.nationaalsleepvaartmuseum.nl maak je ook een goede kans.
Het museum zal je om een kleine bijdrage vragen. Het draait n.l. op vrijwilligers.

Ik heb geen site van de voormalige United Towing Ltd. kunnen vinden. De U.T.L. bestaat als dusdanig ook niet meer.

Nog even over het ontwerp van de "Lloydsman".
Zoals de laatste "Zwarte- & "Wittezee" door de Yanken gekopieerd werd, zo is het trio "Rode- "Pool- & "Noordzee" door U.T.L. gekopieerd.
Overigens, ik vind de "Lloydsman" wel een mooie zeesleper om te zien.

Succes, m.v.g. Roy
harrie68

Bericht door harrie68 »

Hallo Roy,

Bedankt voor je reactie en voor het toch proberen om te gaan zoeken naar de Lloydsman.

Ik heb de vraag al een keer gesteld bij tugspotters maar helaas tot nu toe geen reacties.

bij de andere link de lekko kom ik eigenlijk niet verder waar kan ik precies mijn vraag stellen zou je me dat uit kunnen leggen.

ik hoop dat je me verder kunt helpen.

nogmaals bedankt voor je moeite.
Mariner (R.I.P.)

Bericht door Mariner (R.I.P.) »

Hallo Harrie,

Roy stuurt je (deze keer :lol: :lol: :lol: ) de goede kant op.

Er heeft vorig jaar in de 'Lekko' een uitgebreid artikel gestaan over de Lloydsman. Als je dus effe contact zoekt met Lekko en dit nummer nabesteld, dan krijg je veel info en plaatjes. Het schip is overigens geruime tijd geleden al gesloopt. Uit m'n hoofd zeg ik dat haar laatste naam 'Salviscount' was.

Onderstaande foto heb ik eens van internet geplukt;

Afbeelding


Vooruit; doen we er nog een plaatje van de laatste grote boot van United Towing ook maar bij,

De 'Salvageman' (nu van Klyne Tugs, Lowestoft);

Afbeelding

(ook van internet geplukt)
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Bericht door Vaerderij »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geleend van www.photoship.co.uk
Anne
harrie68

Bericht door harrie68 »

@ Mariner,

Oke bedankt voor je tip.dan zal dit op moment de beste mogelijk zijn om wat meer info en foto`s te krijgen.

en de foto`s die jij laat zien die heb ik al maar toch bedankt daar voor.

@ Vaerderij,

Ook jij bedankt voor de foto maar was ook al bekend bij mij.

zie hier wat ik al zo heb

http://www.hrengers.nl/LLoydsman.htm
Mariner (R.I.P.)

Bericht door Mariner (R.I.P.) »

Hallo Roy,

Leg eens effe uit wat je bedoelt met dat kopiëren van de 'Zwarte' en 'Witte Zee'door de Yanken.

Als je soms de 'Alice L. Moran' - 1966 - bedoelt (vier 2 tew 16 cil. GM op 2 schroeven, 16.000 ipk, 11.200 rpk), dan mot je wat mij betreft toch lullen als Brugman om enige overeenkomst met die Smit boten aan te tonen.

Tsja, 't waren allemaal zeeslepers. Dat wel natuurlijk! :lol:

Bovendien had die 'Lloydsman' - 1971 -(16.000 ipk), een soort gecombineerd Kort-Nozzleroer èn al vanaf de nieuwbouw een boegschroef i.t.t. de 'Rode Zee' klasse (aanv. 9.000 ipk, later 11.000 ipk) en pas rond 1975/76 voorzien van een boegschroef.
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Hallo Mariner,

Dat ik moet lullen als Brugman om deze vergelijken hard te maken, zal je dun door de broek lopen..................

Kijk, zo'n slordige 2 jaar geleden heb ik op dit forum al eens uiteengezet dat Hollands Glorie een hopeloos conservatief bolwerk was. Na het in de vaart komen van de "Zwartezee"(III), is weinig of niets meer aan innovaties doorgevoerd.
Ergo de Duitsers hadden voor de genoemde "Zwartezee", in de vorm van de "Seefalcke" al een dubbelschroever..................

De "Alice C. Moran" heeft wel degelijk Zwartezee trekjes. Dat ze wel een dubbelschroever was is een innovatie van die Yankees en niet van Jan Kaas.

Ook in de "Lloydsman" zien we duidelijk de Rodezee klasse terug. Die Limey's gaven er wel een boegschroef aan mee. Daar kon Jan Kaas ook een puntje aan zuigen.

Neen, beste Mariner, neen, de echte innovatie begon bij de A-bootjes van Smit Lloyd. En dat is geen misplaatse voorkeur, maar internationaal gezien gewoon een feit.
En raad eens, ook dat is internationaal gekopieerd.

m.v.g. Roy
Mariner (R.I.P.)

Bericht door Mariner (R.I.P.) »

Die A-bootjes van SL waren natuurlijk wèl door een Smit man (Ir. Hoogenbosch) ontworpen Roy! Afbeelding
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Jaha, dat weet ik !!!.
Maar hij had bij de bouw van de "Clyde"/ "Elbe" al vooruitstevende ideeen die mooi niet doorgevoerd mochten worden !.
Bij Smit Lloyd kreeg hij echter de kans om ze wel door te voeren !.

En zo is het conservatieve cirkeltje weer mooi rond verklaard !.
En ook dit weer zonder Brugman te hoeven raadplegen...............

m.v.g. Roy


Plaats reactie