Enship en het verschepen van lading

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Re: Enship en het verschepen van lading

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Reg,
Mijn oprechte deelneming en sterkte voor de hele familie toegewenst.
Jos

Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Enship en het verschepen van lading

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Dat is hard en heel triest, Reg.
Mijn condoleances.
Veel sterkte voor jou en de familie bij de verwerking hiervan.

Theo Horsten
R.Boelhouwers (RIP)

Re: Enship en het verschepen van lading

Bericht door R.Boelhouwers (RIP) »

Condoleances

Mannen, juliie heel hartelijk bedankt voor jullie medeleven die ik aan de kinderen zal doorgeven.

Nog een keer bedankt
gr
Reg :) :)
R.Boelhouwers (RIP)

Re: Enship en het verschepen van lading

Bericht door R.Boelhouwers (RIP) »

Antwerpem

Ik hou niet van Antwerpen,behalve voor een een pint en een borrel wat je overal kunt snoepen en behalve voor dat, hoeft het van mij niet.Edde gij nog een witteke ?
Maar dat kwam omdat een collega van mij me belde vanuit het Belgische om een lading op te pakken aan het Churchill Dock waarvan hieronder de foto's en dat moet de fa H. uit Breda weer voor me opknappen enne die stonden al klaar toen ik aan kwam.
De besprekingen kosten twee keer niks, dus het laden kon beginnen en daar begon het gelazer. de eerste straddlecarrier komt aan daveren pikt de unit aan en landt het kreng met een knal op de kade dat mijn tanden in mijn bek staan de beven en jawel ook met de tweede lift naar de vrachtwagen komt die weer met een pleuris klap op de wagen.Ik loop naar de chauffeur toe en vraag of hij het eventueel zachter kan doen de volgende keer en hij zegt jao en vliegt er weer vandoor voor de volgende rit en tot vier keer toer komen de collega's die de units met dezelfde pestklap op de kade zetten.dus uiteindelijk mijn schouders maar opgehaald en het einde van de rit maar afgewacht en die kwam snel genoeg.
1 van de chauffeurs is de snelneuker uit Breda een beer van een kerel, een baard van een paar weken aan zijn kin, een russische beren muts op zijn kop enne na het laden gaat die weer naar Breda om zijn vriend em zijn vriendin weer een handje te geven enne dit keer werd zijn wagen niet gejat en met 3 uur vertraging komt die aan in Rotterdam, dus hij heeft een vlugge wip achter de rug.
Het zaakje wordt geladen aan boord en duidelijker kon het niet want de units waren allemaal genummerd van 1 tot 11 en en had vrouw C. in Dublin gewaarschuwd om direct bij aankomst ye lossen en direct naar de Site te brengen.
Enige vertraging direct te melden,maarre nee dat doet ze niet,5 units lost ze en zes laat ze staan aan boord,eerst de vaart op naar Belfast en met een weel vertraging komen de 6 in Londonderry,dus de pleuris brak uit hier op het continent.
Afladers op tilt,ontvangers in paniek en ik bijna een hartaanval want je zit er midden tussen in en uiteindelijk de zaak gesust enne er is geen claim gekomen voor "idle time lost" waar ik al bang voor was,maar dat er gekankerd is is duidelijk.
Nooit heb ik meer een serie flats gestuurd naar dat malle eiland om simultaan te lossen want dat durde ik niet.
Maar het was de laatste keer dat we voor die firma mochten laden en denk erom dat het geen lullige vrachten waren.
gr
Reg
Bijlagen
amtwerpen 2.jpg
amtwerpen 2.jpg (40.64 KiB) 4625 keer bekeken
Antwerpen 1.jpg
Antwerpen 1.jpg (27.63 KiB) 4625 keer bekeken
antwerpen 4.jpg
antwerpen 4.jpg (34.61 KiB) 4625 keer bekeken
R.Boelhouwers (RIP)

Re: Enship en het verschepen van lading

Bericht door R.Boelhouwers (RIP) »

Ou sont les temps d'antan ??

Waar zijn de tijden van weleer ?

Frankrijk/Mexico 0-2.geen idee wat er gebeurt is ze zitten allemaal net een mond vol tanden enne 2 jaar geledem gaven wij ze ook al voor hun broek of te wel op hun lazer met 3-0.

Dit heren wordt een wereld kampioenschap wat we allemaal zullen heugen.

Waar zijn de tijden van weleer ?
R.Boelhouwers (RIP)

Re: Enship en het verschepen van lading

Bericht door R.Boelhouwers (RIP) »

Sunds Defibrator

Nou hadden we aan de Seinehaven een bezoeker, een zweed en die voeren mer een vreems schipuitgerust met een zware boom een ramp aan bakboord en elke keer als die kwam was het een plezier om naar die boot te kijken en naar het geklooi van de stuwadoors met het lossen en laden.
De boot werd gerund door Nordstroem & Thullin A/B gevestigd te Vasters,Zweden enne die zouden nog van pas komen toen we al dik en dun aan het contract bezig waren van onze vrienden Dieffenbacher en onze vrienden Medite ineens opdracht gaven pm eens te gaan kijken in Sundsvall voor het restanr van het toen al grote project, dus Boeltje maar weer eens een reis geboekt naar Zweden dus naar Arlanda (Stockholm) en vandaar naar Sundsvall em dan kom je daar op kantoor en wordt je ontvangen door enige heren die allemaal heel slecht Engels spreken en mijn Zweeds was al roestig geworden want ondertussen was het al meer dan 10 jaar geleden dat ik in Vasteras was geweest om een Quintus Pers te laden enne wat je niet hoord kan je ook niet meer lullen,dus ,et handen en voeten het 1 en ander in de heren's oren gefluisterd en een aanbevelingsbrief in hun klavieren geduuwd van Medite. En dan sta je daar,totdat iemand de brief in de handen stopte van iemand die de kennis van het Engels wel rijk was en toen was de armoede snel over en de heren begonnen snel complimenten te maken tot ik bijna doodziek werd van het geslijm,maarrrr 1 ding de heren wilden niets betalen voor het vervoer,dat moest de ontvanger maar doen.dus uiteindelijk een nacht overgebleven.
In mijn hotelkamer maar met Vasteras gebeld en afgesproken dat we elkaar zouden ontmoeten op Arlanda (Stockholms vliegveld) en de andere ochtend terug naar de fabriek waar men een groen licht hadden gekregen uit Ierland maarre die onderhandelingen moesten nog komen. Dus na het aankijken van de ladingen maar terug naar Stockholm en jawel daar staat een boomlange en broodmagere Zweed op me te wachten,Menneer heet Nystroem enne nodigt me uit in een hotel te gaan eten.
Nou eten,zuipen kwam meer overeen met zijn idee en gezopen hebben we en volgens mij heeft die meer genoten van de fles dan van zijn biefstuk.
Enne ja hij had al van onze flats gehoord en ja daar kwam die met een foto aan en toevalligerwijs 1 van een dieffenbacherlading erop.
E.e.a. snel doorgesproken en met de afpraak om een paar stacks op zijn eerst volgende afvaart te stompen vertreket de man en na een lange nacht vlieg ik terug naar Amsterdam, dus terug op kantoor regel ik de lege stacks voor verscheping naar Vasteras waar ze drie dagen later aankomen en ter plekke gesplist en in Sundsvall geladen en weer 3/4 dagen later komen ze aan in Rotjeknor. Vooral breed is de lading en zo breed dat het belachelijk is maar uiteindelijk is alles weg met 48 flats met dank aan onze vrienden in Vasteras.
gr
Reg
Bijlagen
Sundsvall.jpg
Sundsvall.jpg (41.09 KiB) 4517 keer bekeken
R.Boelhouwers (RIP)

Re: Enship en het verschepen van lading

Bericht door R.Boelhouwers (RIP) »

DE NEMAG 2

Ik had weer een tijdje niks te doen en dan ga je bellen en hoe het kwam weet ik niet meer maar op een gegevn moment kom ik bij de NEMAG terecht en ja die hebben wat naar Middlesborough en het gaat om 4 grijpers.Nou weet ik uit ervaring wat voor een monsters ze bouwen vraag ik om de afmetingen en die krijg ik en met enig gestoethaspel vraag ik of ze o[ hun kant vervoerd kunnen worden en dat kan. Maarrrr geen wagen die het zaakje naar Rotjeknor kan brengen dus moet je wat anders.
Anders vind ik in Zierikzee zelf, een pontoon-bedrijf,die het zaakje kent en die een heel schappelijke prijs opgeeft van twee keer niks en het zaakje naar Rotterdam wil brengen dus accoord en de andere dag naar Zierikzee gereden om het zaakje aan te kijken.
Het was en bleef een pokke eind rijden maar uiteindelijk kom ik er en jawel ik zie de eerste op een wagen staan die hobbelend en wiebelend aan komt kakken naar de laadplaats met 4,50 meter boven de laadvloer en daar zakte mijn broek van af, Dus ogen dicht gedaan en maar hopen dat die het zou halen. Dat doet die enne wordt door een kraan aangepikt en die plaatst hem op een pontoon, de auto draaid voor de volgende en een paar uur later is het karwei geklaard, de ponton laat het zaakje vast zetten en daar gaat de sleep naar Rotjeknor,waar de anderee dag de pleuris uitbreekt. Ome Koos B. de dienstdoende voorman van de stuwadoors begint al hevig te kankeren op het zaakje en scheldt me ondertussen de huid vol maar lost het zaakje op de kade en op de flats en dan moet het zaakje nog vastgezet worden en ja de units staan niet allemaal op de platte zijkant,dus weer een kraan erbij en Ome Joop van K. zet de zaak naar behoren vast. Het zijn 30' flats allemaal met een houten bodem,dus dat ging wel en dezelfde avond aan boord en daar gingen ze.
Kevin B. mijn Engelse collega heeft nog zwaar lopen kankeren op mijn persoontje maar heeft het karwei geklaard tot op de site.
Het was meer dan eem kistje :mrgreen: :mrgreen:
gr
Reg
Bijlagen
Scan0003.jpg
Scan0003.jpg (30.98 KiB) 4551 keer bekeken
R.Boelhouwers (RIP)

Re: Enship en het verschepen van lading

Bericht door R.Boelhouwers (RIP) »

Pensioen

Eindelijk mijn eerste uitbetaling gekregen en 't valt niet tegen.Alleen snap ik geen reet van de bepalingen van onze vrienden Achmea dus jongens ik behoor tot het bierbuiken squadron.
Ik zal ervan genieten,johoho
gr
Reg
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Re: Enship en het verschepen van lading

Bericht door Compass »

Hoi Reg,

Dan kan er in oktober in Maassluis dus wel een rondje af :)

Groeten,
Bert de Boer
R.Boelhouwers (RIP)

Re: Enship en het verschepen van lading

Bericht door R.Boelhouwers (RIP) »

Bertje,

Dat zal toch wel :-D :-D :-D
gr
Reg


Plaats reactie