Rotterdam toen
- sparky-san
- Berichten: 2094
- Lid geworden op: 23 mei 2019 17:27
Re: Rotterdam toen
Uitgedold ?
wie zei ook al weer: hou je bij 'je' Topic . . . . .
wie zei ook al weer: hou je bij 'je' Topic . . . . .
on a clear day, you can see forever . . . .
Re: Rotterdam toen
gr. Bas
Re: Rotterdam toen
De foto Drukte in de haven van Vlaardingen met zee en binnenvaart en loodsvaartuig.
gr. Bas roep bij mij herinneringen los van de tijd dat ik voor rederij Dogger Maatschppij
Hoogendijk voer 1956 tot december 1958 voer.
Het mooie pakhuis(visserij term schuur)moest ik wel eens naar toe in 1957 toen daar de
oude schippers A. van Roon Adriaan visser(voer ik in 1956 bij op de VL 114 )en schipper Willem
Schaar de vleetnetten aan het herstellen waren.
De lissabon was een mooi gebouw de woning er naast woonde eerst dhr.Leen Droppert de
man die veel regelde ook de bemanning zaken en later is daar de schuurbaas Eime Wapenaar
in gaan wonen van Hoogendijk.
Deze foto is dus van voor 1966 toen is namelijk het gebouw geheel afgebrand HELAAS.
Het gebouw was gekocht door de zakken centrale die wilde het gebouw slopen maar gelukkig
mocht dit niet.
Helaas zijn er diverse oude pakhuizen in Vlaardingen ten prooi van het vuur gevallen en verminkt
dan wel verdwenen de geschiedenis van de eens zo mooie zeil/stoomvisserij meenemend in het vuur
jammer jammer jammer het pakhuis/schuur wat ik bedoel ziet u links
Cor Boer
gr. Bas roep bij mij herinneringen los van de tijd dat ik voor rederij Dogger Maatschppij
Hoogendijk voer 1956 tot december 1958 voer.
Het mooie pakhuis(visserij term schuur)moest ik wel eens naar toe in 1957 toen daar de
oude schippers A. van Roon Adriaan visser(voer ik in 1956 bij op de VL 114 )en schipper Willem
Schaar de vleetnetten aan het herstellen waren.
De lissabon was een mooi gebouw de woning er naast woonde eerst dhr.Leen Droppert de
man die veel regelde ook de bemanning zaken en later is daar de schuurbaas Eime Wapenaar
in gaan wonen van Hoogendijk.
Deze foto is dus van voor 1966 toen is namelijk het gebouw geheel afgebrand HELAAS.
Het gebouw was gekocht door de zakken centrale die wilde het gebouw slopen maar gelukkig
mocht dit niet.
Helaas zijn er diverse oude pakhuizen in Vlaardingen ten prooi van het vuur gevallen en verminkt
dan wel verdwenen de geschiedenis van de eens zo mooie zeil/stoomvisserij meenemend in het vuur
jammer jammer jammer het pakhuis/schuur wat ik bedoel ziet u links
Cor Boer
- Bijlagen
-
- vlaardingen lissabon.jpg (162.72 KiB) 644 keer bekeken
Re: Rotterdam toen
En van het (bijna) eindpunt van de Hoekse lijn een opname uit het NS-jaarverslag 1963.
Goed is te zien dat de bedrijvigheid op de sporen toen nog heel behoorlijk was.
Groet, Paul G.
Goed is te zien dat de bedrijvigheid op de sporen toen nog heel behoorlijk was.
Groet, Paul G.
Re: Rotterdam toen
Van de vier ferries aan de Harwich pier is alleen de derde Nederlands en wel de "Koningin Wilhelmina" van de S.M. Zeeland, thans Stena Line.
De andere drie waren van British Railway Ferries, dat trouwens ook niet meer bestaat. Ergo; het hele British Railway is opgedoekt. Lang leve de privatisering. Maar het heeft een mooi zooitje rotzooi veroorzaakt...............
De N.R.S. sleepboot in de Berghaven is of de "Stroombank" of de "Middelbank". De derde zussie, de "Doggersbank" kwam n.l. in 1964 in de vaart.
Het spoor, ( Hoekse Lijn genaamd ), is inmiddels volledig voltooid verleden tijd. Er rijdt nu een metro van de R.E.T. tussen Schiedam en de Hoek.
Het heeft erg veel geld gekost, erg veel vertraging door de te slappe bodem, maar schijnt erg goed te bevallen............................
dat men voor de plannen uitgevoerd werden niet uitgebreid sonderingen gemaakt heeft is mij een rebus.
m.v.g., Roy
De andere drie waren van British Railway Ferries, dat trouwens ook niet meer bestaat. Ergo; het hele British Railway is opgedoekt. Lang leve de privatisering. Maar het heeft een mooi zooitje rotzooi veroorzaakt...............
De N.R.S. sleepboot in de Berghaven is of de "Stroombank" of de "Middelbank". De derde zussie, de "Doggersbank" kwam n.l. in 1964 in de vaart.
Het spoor, ( Hoekse Lijn genaamd ), is inmiddels volledig voltooid verleden tijd. Er rijdt nu een metro van de R.E.T. tussen Schiedam en de Hoek.
Het heeft erg veel geld gekost, erg veel vertraging door de te slappe bodem, maar schijnt erg goed te bevallen............................
dat men voor de plannen uitgevoerd werden niet uitgebreid sonderingen gemaakt heeft is mij een rebus.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
-
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31
Re: Rotterdam toen
Voor de " Wilhelmina" de " Koningin Emma" of de "Prinses Beatrix (1939)". Daarvoor nog een sleepboot, misschien de "Maas".
Klaas.
Klaas.
Re: Rotterdam toen
Je hebt gelijk Bas !.
De "Emma" en "Beatrix" werden afgevoerd toen de "Kon. Juliana" in 1968 in de vaart kwam.
En dat van de "Maas" zou ook zomaar wel eens kunnen. Die werd 1970 verkocht.
m.v.g., Roy
De "Emma" en "Beatrix" werden afgevoerd toen de "Kon. Juliana" in 1968 in de vaart kwam.
En dat van de "Maas" zou ook zomaar wel eens kunnen. Die werd 1970 verkocht.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
-
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31
Re: Rotterdam toen
Hallo Roy,
Zeg maar Klaas tegen Bas
Grt.
Klaas
Zeg maar Klaas tegen Bas
Grt.
Klaas
Re: Rotterdam toen
Sorry Klaas, doe de groeten aan Bas als je hem ziet.
m.v.g., Roy
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................