Pagina 127 van 243

Re: Rotterdam toen

Geplaatst: 07 sep 2019 11:08
door Klaas Buytenwegh
Gezien " het lagere dekhuis" denk ik eerder aan Weltevreden, Bantam, Japara, Garoet, Slamat of Mataram". Dit om het simpel te houden :lol:

Grt.

Klaas.

Re: Rotterdam toen

Geplaatst: 07 sep 2019 11:12
door Roy
Ja Klaas maar het trio "Garoet", "Slamat" & "Mataram" hadden geen verhoogde midscheeps.
Wil je daar ook nog eens naar kijken ?.

m.v.g., Roy

Re: Rotterdam toen

Geplaatst: 07 sep 2019 13:00
door Klaas Buytenwegh
Roy ik ga me nog eens verdiepen in mijn Lloyd boekje en de kranten. Ik kan de zoektocht beperken, want ik had het weer eens niet goed gelezen. Het was in 1965, maar was uitgegaan van 1960, dus Weltevreden en Bantam vallen af.

Grt.

Klaas

Re: Rotterdam toen

Geplaatst: 07 sep 2019 13:51
door Klaas Buytenwegh
Roy, de plaatjes uit de kranten spreken voor zich. Het moet de Slamat zijn.

SLAMAT-(KRL)-1948-1969.jpg
SLAMAT-(KRL)-1948-1969.jpg (121.17 KiB) 1099 keer bekeken
Garoet.jpg
Garoet.jpg (9.89 KiB) 1104 keer bekeken
Japara-002_.jpg
Japara-002_.jpg (15.07 KiB) 1104 keer bekeken
Mataram.jpg
Mataram.jpg (14.6 KiB) 1104 keer bekeken
Slamat 8-9-1965.jpg
Slamat 8-9-1965.jpg (14.42 KiB) 1104 keer bekeken



Nog een vraag, weet jij de naam van de rederij van de C2 "Natalie".

Grt.

Klaas

Re: Rotterdam toen

Geplaatst: 07 sep 2019 15:39
door Gert Schouwstra
Zullen we de geschiedenis dan maar helemaal doen, Klaas? (bron: Shipsnostalgia)

C2-S-B1 type (MC-Nr.1172) built by Moore, Oakland as Celestial. The ship had a quite eventfull career and was renamed some times.
Laid down 23.09.43, launched 02.12.43 and completed 20.03.44, operated for the WSA by American President Lines Ltd.
08.11.46 sold as Celestial (Sprague SS Co.)
00.03.56 resold as Natalie (Intercontinental Transportation Co., Inc.)
11.02.64 resold Yukon (Transasia Marine Corp. / American Asia Lines)
27.08.64 resold Natalie (Intercontinental Transportation Co., Inc.)
19.11.64 resold by court order as Natalie (Intercontinental Carriers, Inc.)
29.12.65 resold Sapphire Gladys (Sapphire Steamship Lines / Marshall P. Safir), the ship was named after the company owners wife Gladys Safir, resold per auction at Rotterdam am 17.05.67 for 311.271 Dollar when Mr. Safir's shipping business collapsed. Safir who died in 1995 was president to large moving Companies in New York and the brother of the well known New York Times columnist William Safir, see http://www.nytimes.com/1995/03/30/ob...executive.html
00.06.67 Digby (046 Corp. / G. T. Bates & Co.)
00.05.68 Grand Madonna (Madonna Shipping Corp., PAN / Sea King Corp.)
00.09.72 broken up

Re: Rotterdam toen

Geplaatst: 07 sep 2019 15:48
door Klaas Buytenwegh
Gert bedankt, dat is gweldig (snel en compleet). Ik ga eens zoeken op de rederijnamen. Die schoorsteen komt me bekend voor. Een mooi stuk historie, waar ik weer mee vooruit kan.

Goed weekend,

Klaas.

Re: Rotterdam toen

Geplaatst: 07 sep 2019 19:51
door Roy
Mooie gezamenlijke actie gentleman !!!.
De "Slamat" dus.
Wat zal ik vannacht lekker slapen. 8) :wink:

m.v.g., Roy

Re: Rotterdam toen

Geplaatst: 07 sep 2019 19:57
door Otter
De Garoet had paalkokers op de bak heb er 3 reizen op gemaakt mijn eerste reis in 60 tweede reis 67 en mijn laatste reis bij de Lloyd in 68.

Re: Rotterdam toen

Geplaatst: 07 sep 2019 20:16
door Klaas Buytenwegh
@Otter,
Inderdaad, was me nog niet opgevallen. Ik heb de foto's van de soortgenoten vergeleken. Ik wisr wel van het extra dek van de Langkoeas en de Blitar. Weer veel geleerd dit weekend. Allen bedankt.
Fijn weekend.
Klaas

Re: Rotterdam toen

Geplaatst: 07 sep 2019 22:03
door kabo
Roy, de rederij van de Natali is de Bloomfield Steam Compani, Zie een zusterschip de Lucille Bloomfield op 2/6/1963 in de Waalhaven. foto Herbert Koch
gr.Bas
lucille bloomfield.jpg
lucille bloomfield.jpg (192.85 KiB) 900 keer bekeken