Rotterdam toen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Drentenier
Berichten: 2200
Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
Locatie: Gasselte

Re: Rotterdam toen

Bericht door Drentenier »

toen Fainoord de cup won in 1966, 1967?
Dat was in 1970, Louis, op 6 mei om precies te zijn.
Ik heb dat seizoen alle Europacup wedstrijden van Feyenoord in de Kuip gezien. Die tegen AC Milaan was de mooiste; een geweldige sfeer in de Kuip, dat vergeet je nooit. Ook al is het bijna 50 jaar geleden.
Het volgende seizoen was de eerste wedstrijd tegen, wie weet het nog, UT Arad uit Turkije.
En ja hoor, ze verloren thuis met 0-1. Ik stond achter het doel van Eddy Treytel en zie nog die bal recht op mij af in het doel rollen… :evil: :evil: :evil:
De uitslag van de uitwedstrijd weet ik niet meer maar ze waren er wel gelijk uitgeknikkerd.
Groet,
Hans

Wim Plukker
Berichten: 518
Lid geworden op: 03 sep 2006 17:02

Re: Rotterdam toen

Bericht door Wim Plukker »

Voor de liefhebbers vond ik in NRC:
De fotojournalist die naast landverhuizers ook de stad en de opbloeiende haven fotografeerde, heeft nu een tentoonstelling in de Kunsthal.

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/10/17/hi ... d-a3976958

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/10/18/vo ... m-a3977112
"Beauty is in the eye of the beholder"
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Rotterdam toen

Bericht door Sparks316 »

Drentenier schreef: 23 okt 2019 23:57 Dat was in 1970, Louis, op 6 mei om precies te zijn.
Klopt niet, want toen zat ik toch eg op de Reuzin van Zwartsluis, ergens in de Mediterrannee. Volgens mij was het ergens in 66 of 68, toen ik nog thuis zat. Ze wonnen een wedstrijd en stonden daarna op het stadhuis, met Rotjeknor feestend daaronder. Was dat een Uefa-cup wedstrijd? Zo'n enorme voebbelfanaat ben ik nu ook allang niet meer, maar toen vond ik het een reden om ff naar Rotjeknor te scheuren en een feest was het, zonder gelamstraal van hooligans. De Coolsingel stond zwart van het volk. Nu ook nog regelmatig, maar dat heeft andere redenen :mrgreen:
Louis
Gebruikersavatar
Drentenier
Berichten: 2200
Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
Locatie: Gasselte

Re: Rotterdam toen

Bericht door Drentenier »

Klopt niet
Dat klopt wel degelijk wat de Europacup 1 betreft!
En de UEFA-cup was het ook niet want die wonnen ze pas in 1974 (als eerste Nederlandse club).
Dus ik weet niet over welke "cup" jij het hebt maar waarschijnlijk is dat een Nederlands kampioenschap of de beker geweest.
Je mag hieronder dus zelf uitzoeken in welk jaar dat is geweest :wink:
Feyenoord.PNG
Feyenoord.PNG (97.04 KiB) 1323 keer bekeken
Groet,
Hans
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2412
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Rotterdam toen

Bericht door peelander »

En dan wordt de wereldbeker ook nog genoemd in het overzicht van Hans. Weten jullie het nog??? De loeiharde schuiver van Joop van Daele, die van het brilletje 😉😀😀.
Groeten
Jan van der Pluijm
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Rotterdam toen

Bericht door Sparks316 »

Ik weet wel bijna zeker dat het in 65, 66, 67 of 68 geweest moet zijn. En 65 is daarvan nog het meest onwaarschijnlijk. Het zou dus best wel eens die Intertoto geweest kunnen zijn. In elk geval reden voor een feessie.
En over de loei van van Daele, was het nou Treytel of Eddie P.G. die een keer bij een uittrap een meeuw uit de lucht knalde?
Louis
Patru (R.I.P)

Re: Rotterdam toen

Bericht door Patru (R.I.P) »

Op het topic Feyenoord bij Voetbal heb ik indertijd nog deze foto van Joop geplaatst.
Op dat moment was het brilletje nog heel. :-D

Joop van Daele 9-9-1970.jpg
Joop van Daele 9-9-1970.jpg (50.69 KiB) 1181 keer bekeken
Groet, Paul G.
Gebruikersavatar
Drentenier
Berichten: 2200
Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
Locatie: Gasselte

Re: Rotterdam toen

Bericht door Drentenier »

Dat was Eddy Treytel, Louis :-D
Groet,
Hans
Jacob Bothof
Berichten: 1481
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Rotterdam toen

Bericht door Jacob Bothof »

Voor diegenen die nog steeds twijfelen.
Wil je een nog beter bewijs hebben van deze topclub :) (dit zegt een echte oud Rotterdammer die in
het Brabantse woont maar nog steeds een echte Rotterdammer is :-D .
Zoals je kunt zien , zelfs over de grenzen van Rotterdam werd deze topprestatie gewaardeerd. :lol:
Zoiets ben ik nog niet tegengekomen van 020 of 040 :lol: :lol: :lol: :mrgreen:

Voor diegenen
FEY-3.jpg
FEY-3.jpg (95 KiB) 1168 keer bekeken
FEY-2.jpg
FEY-2.jpg (79.07 KiB) 1168 keer bekeken
Derk-.
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 mar 2019 13:16

Re: Rotterdam toen

Bericht door Derk-. »

Op het hoofdeiland van de Salomons eilanden was een havenmeester fan van Feijnoord. Bleek wel een Hollander te zijn maar toch.

Groet, Derk


Plaats reactie