Wie weet ?

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
TonyfH
Berichten: 537
Lid geworden op: 20 sep 2012 21:10
Locatie: Rosmalen

Re: Wie weet ?

Bericht door TonyfH »

Jan, Roy en J. Haver, bedankt voor jullie hulp!

Tot een volgende keer, Teun.
Tot een volgende keer, Teun.

AnneKJ

Re: Wie weet ?

Bericht door AnneKJ »

Goedemorgen.

Bestaat er een programma, dat geografische posities, vertaalt naar een plek op een internet-kaart zoals bijvoorbeeld "Google World". Ik wil dit gebruiken om een beeld te krijgen waar schepen in W.O. II, zijn aangevallen en/of verloren zijn gegaan. Nu gebruik in een Bos-Atlas, maar ik neem aan dat er in 2012 toch modernere hulpmiddelen zijn.

Grt.

Anne
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Wie weet ?

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ik begrijp je vraag niet goed, Anne. Je kunt die geografische posities immers gewoon intikken op Google Earth? En zelfs op Google Maps.
Een voorbeeld. Ik heb op U-boat.net een willekeurig schip opgezocht, het eerste dat me in gedachten schoot, de Abbekerk, op 26 augustus 1942 getorpedeerd dooe de U-604. 62 overlevenden, 2 doden.
Dat gebeurde op 52.05N, 30.50W. Zo staat dat op uboat.net. Als je dat kopieert en op Google Earth of Google Maps plakt, brengt je dat zo naar de plaats. Hieronder Google Maps

Afbeelding
AnneKJ

Re: Wie weet ?

Bericht door AnneKJ »

Theo.

Bedankt, ik zal wel eer iets stoms ( een komma tussen de breedte en de lengte) gedaan hebben. Ik heb het net geprobeerd en het werk inderdaad perfect.

Grt.

Anne
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Wie weet ?

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Decimale graden lukt altijd, dus als je niet kunt kopiëren en plakken en je wilt toch zeker zijn van een juiste notatie, tik de graden, minuten en eventuele seconden dan in op DEZE CALCULTOR en kopieer daarvanuit.
AnneKJ

Re: Wie weet ?

Bericht door AnneKJ »

Theo,

Perfect, nogmaals bedankt. Nu lukt het zeker.

Grt.

Anne
pa0oke

Elec op de Hestia

Bericht door pa0oke »

Wie weet de naam van de electriciën (Jaap ?????) die in 1975/58 op de Hestia van de KNSM werkzaam was?
Hij woonde in Haarlem in de Busken Huetstraat.

Jan
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Wie weet ?

Bericht door Roy »

Ik denk dat de site Kroonvaarders meer soelaas biedt Jan !.

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Ruud (R.I.P.)

Re: Wie weet ?

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy Jan,
Zoals als Roy al schreef, hier ook eens proberen


http://www.kroonvaarders.nl/
ed bartels

Re: Wie weet ?

Bericht door ed bartels »

Hoi,
Zit ik nu wel of niet op 'Wie weet'?
Ik doe het even opnieuw.
Ik had gevraagd of iemand mij kon vertellen wat het vaargebied is of kan zijn van een kruiplijner van zo'n 3000 ton en zo'n 100 meter lang.
Ligt dat aan de grootte van de bemanning of welke papieren de 'ouwe'heeft?
Zou ze naar Azie of Amerika mogen? ( niet lonend natuurlijk)
Ik ben over een kruiplijner aan het schrijven. Vroeger zat ik twee maal op de Parijsvaarder Diannel maar het was toen duidelijk waar ze zich meestal bevond.
Groetjes en alvast bedankt. Ed Bartels( jeweet wel, van die tekeningen en schilderijen long time ago)


Plaats reactie