Wie weet ?

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4860
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24
Locatie: Tukkerlaand

Re: Wie weet ?

Bericht door Allen »

Geen idee over welk schip onderstaande tekst-knipsel gaan.
Ja, over de NANCY van Unitas.

Unitas Rotterdam - NANCY
Nancy002.jpg
Nancy002.jpg (190.37 KiB) 2998 keer bekeken
Nancy001.jpg
Nancy001.jpg (137.43 KiB) 2998 keer bekeken
Grtn @Allen

zeehond

Re: Wie weet ?

Bericht door zeehond »

als dat in het boek staat van die Nancy dan klopt het boek niet die Nancy lijkt meer op een ex engelse corvet of trawler die telegraafboot is tig jaar ouder gr joop
jan stolp
Berichten: 216
Lid geworden op: 06 apr 2008 19:35
Contacteer:

Re: Wie weet ?

Bericht door jan stolp »

Ik zat ook al aan zo'n flower klas korvet te denken ,WO II ,maar die hadden een wat geveegdere kont dacht ik.
Maar ik ben het er mee eens dat het niet die Telegraaf is.
Groet Jan
Gebruikersavatar
Jan van der Doe
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 aug 2004 21:58
Locatie: Fergus, On. Canada

Re: Wie weet ?

Bericht door Jan van der Doe »

Bij 13/02/1939, pag. 3, staat dat het schip is verbouwd. Maar niet wat er aan verbouwd is, behalve dat het voor tankcleaning was.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Vriendelijke groet/Kind Regards
Jan van der Doe.

Varen is noodzakelijk, Leven niet.
zeehond

Re: Wie weet ?

Bericht door zeehond »

deze telegraaf is niet de Nancy waar het over gaat die Nancy ben ik in vlissingen eens aan boord geweest daar stond een grote triple van 750 pk hi moest toen een klusje doen in vlissingen heeft ondreweg op de krammer nog aan de grond gezeten met zn 4.50 m diepgang en zij wisten ook niet goed de weg zijn wij met de sleepboot nog bij geweest maar ze hebben op hoog water gewacht op de Oosterschelde ging het weer mis daar hebben ze 3 dagen voor anker gelegen hebben wij nog bemanning gewisseld en bemiddeld voor gasolie te bunkeren ik geloof dat ze een week onderweg geweest zijn van rotterdam naar vlissingen maar dat was deze Nancy dus niet de gewezen telegraaf gr joop
Karel Janssen

Re: Wie weet ?

Bericht door Karel Janssen »

Vraag: welk van Ommerenschip ligt bij de Nancy in het Prins Hendrik Dok. Het is volgens mij een W- of P- boot?
Gert Schouwstra
Berichten: 390
Lid geworden op: 23 sep 2007 19:38
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Wie weet ?

Bericht door Gert Schouwstra »

De oplossing is dus simpel en staat op deze pagina: er moeten twee Nancy's geweest zijn.
De eerste is de ex-Telegraafboot, in 1939 omgebouwd en in 1960 uit dienst gegaan.
De tweede is een ander schip, wat in 1960 in dienst is gesteld en toen zelfs de krant heeft gehaald.
Gert
- Varen is Leven -
P.M. Noppeney
Berichten: 251
Lid geworden op: 18 dec 2006 21:00
Locatie: Den Helder

Re: Wie weet ?

Bericht door P.M. Noppeney »

Beste mede kombuizers,
wie kan mij aan informatie helpen over het volgende;
gelezen in een huis aan huis blad," In 1944 zette een Duitse ondezeeboot koers naar de Stille Oceaan en op een eiland werd de onderzeeboot op het strand gezet. Vier bemanningsleden trouwden met inheemse vrouwen, en de Duitse zeelieden leefden van vis en de jacht. Pas in 1954 keerde de commandant met twee bemanningsleden terug naar Duitsland. Het Duitse Opperbevel had de gehele bemanning in 1944 als vermist opgegeven".

wie weet hier meer van (Theo?)

Groeten; Peter Noppeney
Kennis is macht, karakter is meer.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Wie weet ?

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Voor mij is het verhaal nieuw, Peter.
Ook op Uboat.net kan ik er niets over vinden.
Fluks
Berichten: 601
Lid geworden op: 20 apr 2012 12:12
Locatie: Dordrecht

Re: Wie weet ?

Bericht door Fluks »

Ik heb wel eens een boek gelezen met zo‘n thema,misschien was het op dit verhaal gebaseerd. (of andersom).Groeten,Arie.


Plaats reactie