Wie weet ?
Re: Wie weet ?
Denis, op de foto van Henk Kort is een stukje zeedijk te zien met paaltjes (niet te ver van VLissingen). Dus m.i. moeten we langs de Westerschelde zoeken, en dus geen strandingen op zandbanken, modderplaten of de rassen voor de kust van Walcheren.
Ik zal zometeen mijn lijstje van mogelijke kandidaten plaatsen van schepen die op de Westerschelde gestrand zijn, waarvan ik geen foto kan vinden.
Ik zal zometeen mijn lijstje van mogelijke kandidaten plaatsen van schepen die op de Westerschelde gestrand zijn, waarvan ik geen foto kan vinden.
Re: Wie weet ?
Dick,
Ik was niet op zoek hoor naar die stranding , dat was Henk, ik was alleen geïnteresseerd in dat stukje over die U boot, maar ik begin nu zo onderhand ook wel benieuwd te worden.
Gr
Denis
Ik was niet op zoek hoor naar die stranding , dat was Henk, ik was alleen geïnteresseerd in dat stukje over die U boot, maar ik begin nu zo onderhand ook wel benieuwd te worden.
Gr
Denis
Re: Wie weet ?
Dick, mijn vraag was of we bij Vlissingen dienden te zoeken.
JA DUS en niet elders aan de oevers van de Westerschelde.
Ik wacht eerst je lijst met namen af.
JA DUS en niet elders aan de oevers van de Westerschelde.
Ik wacht eerst je lijst met namen af.
Grtn @Allen
-
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 02 nov 2008 15:15
Re: Wie weet ?
ik kwam onderstaande foto tegen op een ander forum. Achter de Zr Ms Urania staat een schip op de wal. Is dit het schip wat vroeger gebruikt werd bij Risk op de maasvlakte om branden op te blussen in de bak en de oefening perslucht lopen?
gr Ed
gr Ed
- Bijlagen
-
- attachment.jpg (46.2 KiB) 1610 keer bekeken
Coaster BEIJERLAND
Coaster BEIJERLAND voer vanuit Harlingen naar Engeland.
Wie kan de geschiedenis van dit schip vertellen?
Welke rederij? Was het een wilde vaart schip of in lijndienst?
Hoor graag.
Wie kan de geschiedenis van dit schip vertellen?
Welke rederij? Was het een wilde vaart schip of in lijndienst?
Hoor graag.
Re: Wie weet ?
Ahoy strauss,
Aangaande BEIJERLAND:
IMO nr. 5039276
Roepletters PDCM
Werf = T. van Duijvendijk’s Scheepswerf C.V. in Lekkerkerk (Z 66)
BRT = 479 DWT = 607
L.o.a. x Br. x Diepte = 64,55 x 9,62 x 3,32
Motor = 4T 6 cil. Werkspoor (390x680) 750 rpk – 11,5 knopen
Op 4 juli 1957 te water als BEIJERLAND voor de N.V. Scheepvaart en Steenkolen Maatschappij in Rotterdam Op 18 september 1957 opgeleverd.
In 1969 werd de rederij Scheepvaart & Steenkolen Mij. ondergebracht bij NiGoCo.
In april 1971 voor Rederij "Willem Beukelsz VI" in Breskens, omgebouwd voor veetransport bij Jos. L. Meijer in Papenburg. Beheer Vroon's Handels- en Scheepvaart Mij.
In 1972 JERSEY EXPRESS (PFDB).
In 1974 voor Vroon B.V. in Breskens.
In april 1984 opgelegd in Sête-Frankrijk, in augustus 1984 weer in de vaart.
In 1986 SAN CARLOS voor E.P. Carlisle & Co. Ltd. in Hay-on-Wye - Groot Britanië, vlag en thuishaven Panama.
In februari 1986 opgelegd in Sête, survey verlopen.
In juni 1988 naar Toulon voor de sloop.
In 1992 gesloopt
Gegevens van shipspotters.nl , alwaar ook foto's van het schip te zien zijn
Aangaande BEIJERLAND:
IMO nr. 5039276
Roepletters PDCM
Werf = T. van Duijvendijk’s Scheepswerf C.V. in Lekkerkerk (Z 66)
BRT = 479 DWT = 607
L.o.a. x Br. x Diepte = 64,55 x 9,62 x 3,32
Motor = 4T 6 cil. Werkspoor (390x680) 750 rpk – 11,5 knopen
Op 4 juli 1957 te water als BEIJERLAND voor de N.V. Scheepvaart en Steenkolen Maatschappij in Rotterdam Op 18 september 1957 opgeleverd.
In 1969 werd de rederij Scheepvaart & Steenkolen Mij. ondergebracht bij NiGoCo.
In april 1971 voor Rederij "Willem Beukelsz VI" in Breskens, omgebouwd voor veetransport bij Jos. L. Meijer in Papenburg. Beheer Vroon's Handels- en Scheepvaart Mij.
In 1972 JERSEY EXPRESS (PFDB).
In 1974 voor Vroon B.V. in Breskens.
In april 1984 opgelegd in Sête-Frankrijk, in augustus 1984 weer in de vaart.
In 1986 SAN CARLOS voor E.P. Carlisle & Co. Ltd. in Hay-on-Wye - Groot Britanië, vlag en thuishaven Panama.
In februari 1986 opgelegd in Sête, survey verlopen.
In juni 1988 naar Toulon voor de sloop.
In 1992 gesloopt
Gegevens van shipspotters.nl , alwaar ook foto's van het schip te zien zijn
Re: Wie weet ?
Strauss... leuk kennis te maken.Strauss schreef:Coaster BEIJERLAND voer vanuit Harlingen naar Engeland.
Wie kan de geschiedenis van dit schip vertellen?
Welke rederij? Was het een wilde vaart schip of in lijndienst?
Hoor graag.
Het ligt er maar net aan welke BEIJERLAND je bedoelt: die van 1903, van 1928, van 1939 of van 1957. Ze waren allemaal van De de SSM, de N.V. Scheepvaart- & Steenkolen Maatschappij, Rotterdam, die vele jaren lang een lijndienst had van Harlingen op de UK. Als je daarop googelt: "Harlingen lijndienst ssm", weet je gelijk alles.
Voor de geschiedenis van al die schepen, ga naar MARISHDATA.
Hieronder de BEIJERLAND waar het je waarschinlijk om gaat, die van 1957...
Coaster BEIJERLAND
Dank voor de foto's van de Beijerland plus beschrijving.
Eigenlijk verbazend dat zo'n lijndienst werd onderhouden destijds.
Hartelijke groet, Strauss
Eigenlijk verbazend dat zo'n lijndienst werd onderhouden destijds.
Hartelijke groet, Strauss
Re: Wie weet ?
Waarom was dat verbazend? Dat was vele jaren lang een drukke, zeer rendabele lijn. Stukgoed, zuivelproducten, groente en fruit. Ze werd al in 1908 ingesteld en heeft tot begin zeventiger jaren standgehouden.