Wie weet ?

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Wie weet ?

Bericht door leo-shof »

Wat Teun zegt klopt
En iedere staat heeft zijn eigen regels en wetten
ze rijden er ook met meerdere kentekens als ik het goed heb
In Oostenrijk hebben ze ook van die weegstations
daar worden de vrachtwagens naar toe geleid en als het te druk is heb je geluk
want dan sturen ze je door
Image2.jpg
Image2.jpg (80.98 KiB) 1417 keer bekeken
weegstation.jpg
weegstation.jpg (75.52 KiB) 1417 keer bekeken
Er is niemand thuis dus we kunnen door
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO

Johnny
Berichten: 490
Lid geworden op: 18 feb 2017 08:37
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: Wie weet ?

Bericht door Johnny »

TonyfH schreef: 27 apr 2020 19:58 Goedenavond Allen, allemaal,

Geruime tijd geleden heeft er hier een ex-sparks het een en ander gepost over de belevenissen van een Amerikaanse vrachtwagenchauffeur, hij was namelijk geëmigreerd en in de USA vrachtwagenchauffeur geworden, ik weet nog dat zijn laatste postings gingen over het revalideren na een zwaar ongeluk dat hij gehad heeft.
Helaas weet ik niet meer hou hij heet(te) en hoe het onderwerp heette.
Het zou kunnen dat hij doorgeborduurd had in het onderwerp "van sparks tot vrachtwagenchauffeur" van Louis Holleman maar dat onderwerp kan ik helaas ook niet meer vinden.

Maar wat ik van mijn reizen naar de USA meen te herinneren moeten alle vrachtwagens, ongeacht hun bestemming, over de weegbrug als er een bord "OPEN" staat of brand (lichtbak).
Ik meen ook dat er bij de grenzen tussen de verschillende staten weegstations zijn omdat elke staat zijn eigen regelingen heeft (net als in Europa trouwens).
In jouw geval van het weegstation bij Denver zou het bijvoorbeeld zomaar eens kunnen dat dat bij de grens tussen Wyoming en Colorado is.

Van Nederland weet ik dat er tegenwoordig meetlussen in de autowegen liggen, vroeger ging de politie bij verdenking van een te zwaar voertuig vaak naar een bedrijf met een geschikte weegbrug weet ik van mijn vader zaliger.
De verkeerspolitie scheen ook draagbare weegapparaten te hebben waarbij alle assen apart gewogen werden waarna het totaalgewicht berekend kon worden.
Waarschijnlijk kan een van de leden die nog aktief toegang heeft tot wegtransport hier meer over vertellen, want bij mij is het uit het geheugen en namen kan ik niet onthouden, jammer genoeg.

Succes en groeten van Teun.
Hoi Teun, die weeglussen in de weg zijn alleen maar een indicatie, als ze je op gewicht controleren moet je ten alle tijde nog naar een geijkte weegbrug om e.e.a. op papier te kunnen zetten, dat gaat op voor die draagbare weegschalen
Het leven is geen facebook
TonyfH
Berichten: 537
Lid geworden op: 20 sep 2012 21:10
Locatie: Rosmalen

Re: Wie weet ?

Bericht door TonyfH »

Goedemorgen allemaal,

@ Allen, jij hebt de man en zijn onderwerp gevonden want die bedoelde ik.
Alleen vraag ik mij nu af hoe het met Dirk (Knisten) gaat want daar is het al lang oorverdovend stil.

@ Johnny, bedankt voor de aanvulling want ik meende dat er op basis van de meetlussen in combinatie met een foto met daarop alle gegevens geprint bekeurd kon worden.

@ Leo, bedankt voor de aanvulling en dat van Oostenrijk wist ik niet maar het is dan ook erg lang geleden dat ik in Oostenrijk geweest ben (een fietstocht van Krimml naar Schärding, wel op de makkelijke manier hoor, slapen in hotels en koffertransport door de reisorganisator)

@ Paul, bedankt voor je aanvulling en foto's, zo uit mijn hoofd weet ik ook weeglussen te liggen in de A16 tussen de Moerdijkbruggen en Dordrecht.

Hou jullie haaks en de groeten van Teun.
Tot een volgende keer, Teun.
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14432
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Wie weet ?

Bericht door Joost.R »

@ Teun............tussen Rosmalen en Nuland ook een bord langs de A-59 weging As lasten. :|
Jacob Bothof
Berichten: 1487
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Wie weet ?

Bericht door Jacob Bothof »

Volgens mij woon je bij mij bijna om de hoek :lol:
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4860
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24
Locatie: Tukkerlaand

Re: Wie weet ?

Bericht door Allen »

@Paul, ik kachel regelmatig -nou ja regelmatig? drie vier keer per jaar is toch ook regelmatig-
over de A28 bij Zwolle, nooit zo’n bord gezien.
Op de A1 ten oosten van Apeldoorn, van hieruit aan de aandere kaant van den Iessel,
moet ook zo’n bord staan, ook nooit gezien, terwijl ik daar zo’n drie keer per maand langs kom.
‘tZal wel met mijn rijstijl en concentratie te maken hebben. :mrgreen:


@Leo, mooie wereld daar aan de A14 NW van Bludenz - Vorarlberg. 8)


Echte Brabanders of is er ook import bij? ;)
Grtn @Allen
TonyfH
Berichten: 537
Lid geworden op: 20 sep 2012 21:10
Locatie: Rosmalen

Re: Wie weet ?

Bericht door TonyfH »

@ Joost, ik heb het nog niet gezien maar ik ga dan ook meestal de andere kant op, je weet wel, richting Drunen en dan rechtsaf.

@Allen, Joost en ik wel weet ik, van Jacob weet ik het niet, ik ben hem nog niet tegengekomen.

Trouwens over die weeglussen, ligt er ook niet een op de A15 tussen Gorinchem en Hardinxveld bedenkt ik me net?

Nouja, zo belangrijk is het voor ons niet meer denk ik.

Groeten van Teun.
Tot een volgende keer, Teun.
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Wie weet ?

Bericht door leo-shof »

@Leo, mooie wereld daar aan de A14 NW van Bludenz - Vorarlberg.

Ja Allen het is daar zeker mooi
Wij laden daar chocolade terug in Bludenz,
en Red Bull in Nuziders, vlak bij dat weegpunt
Ik was altijd wel weer blij om de grens met Duitsland te passeren.
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
BenW
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 jul 2013 19:57

Re: Wie weet ?

Bericht door BenW »

@Allen en @Tony 27/4/2020: wat truckin' USA betreft gaat het inderdaad om de oud-sparks Knisten. Halverwege de jaren 80 heb ik zo'n 5 maanden met hem gevaren. Mijn laatste contact was eind 2018. Heb hem ongeveer 3 maanden geleden nog wat foto's gestuurd, maar geen reactie mogen ontvangen. Hopelijk gaat het goed met hem.
Groet, Ben
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2215
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Wie weet ?

Bericht door Jinny »

Laatste keer hier gekeken was 14 dec 2019 01:11
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?


Plaats reactie