Wie weet ?
Re: Wie weet ?
We zien op foto's nogal eens Duitse tankers voorbij komen.
Ik doel op de tankers van Carl Büttner, met een C. en B in een vlag op een gele schoorsteen.
Er betstaat echter ook een rederij die German Tankers heet en precies dezelfde kleuren hanteert alleen de letters G. en T. in het schoorsteen vignet heeft staan. Ik kan echter nergens een link tussen deze twee rederijen vinden !?.
Wie kan hier meer over vertellen ?.
B.V.D.,
m.v.g. Roy
Ik doel op de tankers van Carl Büttner, met een C. en B in een vlag op een gele schoorsteen.
Er betstaat echter ook een rederij die German Tankers heet en precies dezelfde kleuren hanteert alleen de letters G. en T. in het schoorsteen vignet heeft staan. Ik kan echter nergens een link tussen deze twee rederijen vinden !?.
Wie kan hier meer over vertellen ?.
B.V.D.,
m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
-
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 23 sep 2007 19:38
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Wie weet ?
Roy, de enige overeenkomst is de gele ondergrond van de schoorsteen, verder kan ik niets vinden.
Gert
- Varen is Leven -
- Varen is Leven -
-
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 06 apr 2006 10:03
- Locatie: groningerland
Re: Wie weet ?
Moi Roy,
Volgens de Duitse wikipedia is German Tanker Shipping in 1998 afgesplitst van Carl Büttner, zie https://de.m.wikipedia.org/wiki/German_Tanker_Shipping
Vriendelijke groet,
—-Peter.
Volgens de Duitse wikipedia is German Tanker Shipping in 1998 afgesplitst van Carl Büttner, zie https://de.m.wikipedia.org/wiki/German_Tanker_Shipping
Vriendelijke groet,
—-Peter.
Re: Wie weet ?
Gert en Peter hartelijk dank voor het meedenken en corrigeren.
Ik had glashard beide vloten aan foto's bij Carl Buttner opgeslagen. Ik vond het al vreemd dat er twee naamsystemen gehanteerd werden !?. Welnu, weer wat geleerd op gebied van de Duitse koopvaardij waar ik sinds een paar jaar pas in geïnteresseerd raakte.
m.v.g., Roy
Ik had glashard beide vloten aan foto's bij Carl Buttner opgeslagen. Ik vond het al vreemd dat er twee naamsystemen gehanteerd werden !?. Welnu, weer wat geleerd op gebied van de Duitse koopvaardij waar ik sinds een paar jaar pas in geïnteresseerd raakte.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Wie weet ?
Saint Clair River (grens rivier Canada - USA)
De St.Clair River heeft een dediet van 5200 m³/s (waterverplaatsing)
Als ik mij de stroomsnelheid van het water nabij de Blue Water Bridge
bij Port Huron (USA) / Sarnia (Canada) herinner was de stroming aan de behoorlijk sterke kant.
VRAAG:
Heeft iemand enig idee wat bij benadering de stroomsnelheid van het water is,
bijvoorbeeld m/sec.
Ik weet dat de breedte en de de diepte van het water bij de berekening van belang is.
De St.Clair River heeft een dediet van 5200 m³/s (waterverplaatsing)
Als ik mij de stroomsnelheid van het water nabij de Blue Water Bridge
bij Port Huron (USA) / Sarnia (Canada) herinner was de stroming aan de behoorlijk sterke kant.
VRAAG:
Heeft iemand enig idee wat bij benadering de stroomsnelheid van het water is,
bijvoorbeeld m/sec.
Ik weet dat de breedte en de de diepte van het water bij de berekening van belang is.
Grtn @Allen
Re: Wie weet ?
Wie weet wat voor olie er in een typhoon-(lucht)hoorn moet.... Ik meende die olie die ook in compressoren moest, maar ik weet het niet meer....
Neeffie heeft de Dieze gekocht, en zet die typhoon daar misschien wel op Dáár blaas je eg wel een brugje mee open...
Neeffie heeft de Dieze gekocht, en zet die typhoon daar misschien wel op Dáár blaas je eg wel een brugje mee open...
- Bijlagen
-
- WhatsApp Image 2020-08-08 at 18.32.42 (1).jpeg (132.41 KiB) 780 keer bekeken
-
- WhatsApp Image 2020-08-08 at 18.32.42.jpeg (102.84 KiB) 780 keer bekeken
-
- WhatsApp Image 2020-08-08 at 18.32.43 (1).jpeg (120.01 KiB) 780 keer bekeken
-
- WhatsApp Image 2020-08-08 at 18.32.43.jpeg (109.78 KiB) 780 keer bekeken
-
- WhatsApp Image 2020-08-08 at 18.32.44.jpeg (114.83 KiB) 780 keer bekeken
-
- Daisy.jpg (73.86 KiB) 748 keer bekeken
Oost, west...ook best
-
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 29 jan 2010 21:08
Re: Wie weet ?
Hoi Jan,
Voor Sperre luco's wordt als minerale olie bv Shell corena P68 aangeraden, synthetisch veelal een 100 gradatie.
Mvg Meestertje
Voor Sperre luco's wordt als minerale olie bv Shell corena P68 aangeraden, synthetisch veelal een 100 gradatie.
Mvg Meestertje
Machinare nesse est!
Re: Wie weet ?
Bedankt Meestertje !
Nou zit zo'n typhoon vaak in de voormast van doorgaans AJGS'n, en werkt zo'n 'toeter' ook als watervanger, bij regen of overkomende zee... Dan komt dat ook in het inwendige van de typhoon terecht, en dus ook in de olie....
Zou een conserverende wateremulgerende (?) olie ook tot de mogelijkheden behoren ??? Zomaar een gedachte, hoor...
Ik heb alle (3?) overgebleven grijze cellen nog aan het werk gezet, maar vlgs mij heb ik niet met dergelijke typhoons gevaren: meestal hoorns op via een reduceer afgetakte aanzetlucht in de schoorsteen of op het stuurhuisdak. Ik twijfel over de Abel Tasman, en dat was wellicht op hulpstoom, maar ik kan me niet herinneren ooit iets met een typhoon te maken hebben gehad....
Maar ik meen ooit eens in een gesprek gehoord te hebben over (al-dan-niet speciale) compressorolie....
...je weet wel: de melk hebben horen klotsen, maar niet meer weten waar de tepel hangt...
Nou zit zo'n typhoon vaak in de voormast van doorgaans AJGS'n, en werkt zo'n 'toeter' ook als watervanger, bij regen of overkomende zee... Dan komt dat ook in het inwendige van de typhoon terecht, en dus ook in de olie....
Zou een conserverende wateremulgerende (?) olie ook tot de mogelijkheden behoren ??? Zomaar een gedachte, hoor...
Ik heb alle (3?) overgebleven grijze cellen nog aan het werk gezet, maar vlgs mij heb ik niet met dergelijke typhoons gevaren: meestal hoorns op via een reduceer afgetakte aanzetlucht in de schoorsteen of op het stuurhuisdak. Ik twijfel over de Abel Tasman, en dat was wellicht op hulpstoom, maar ik kan me niet herinneren ooit iets met een typhoon te maken hebben gehad....
Maar ik meen ooit eens in een gesprek gehoord te hebben over (al-dan-niet speciale) compressorolie....
...je weet wel: de melk hebben horen klotsen, maar niet meer weten waar de tepel hangt...
Oost, west...ook best
-
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 29 jan 2010 21:08
Re: Wie weet ?
Bij het nieuwere type heb ze dat probleem ondervangen door"steady lubrication by standard grease(no oil)"
toe te passen
https://www.pacatlantic.com/zollner/pro ... rn-110-ac/
Ik ken alleen verhalen over hygroscopische olie(welke water aantrekt) in (lading-) compressoren op LPG tankers
Wellicht kan je een mailtje sturen naar Zöllner, die hebben nog ongetwijfeld gegevens van de 110 in het archief?
Mvg Meestertje
toe te passen
https://www.pacatlantic.com/zollner/pro ... rn-110-ac/
Ik ken alleen verhalen over hygroscopische olie(welke water aantrekt) in (lading-) compressoren op LPG tankers
Wellicht kan je een mailtje sturen naar Zöllner, die hebben nog ongetwijfeld gegevens van de 110 in het archief?
Mvg Meestertje
Machinare nesse est!
- Co
- Berichten: 1119
- Lid geworden op: 22 jul 2004 23:01
- Locatie: Thuis en af en toe voor de lol op zee.
Re: Wie weet ?
Hallo Jan, ik niet gezocht maar dat lijkt me een “droge” (rotary vane?) compressor. Eigenlijk meer een HD fan, zoals oa op de Hamworthy sewage (trident) plant toegepast. Het aanzuig luchtfilter is er af lijkt het.
Groeten
Update: zie nu op https://www.nortelco.no/no/Catalogues2? ... eLink-File
dat het een droge zuiger compressortje is.
Het vet is waarschijnlijk alleen voor de tandwieloverbrengging.
Soms lijkt “ervaring" op gecondenseerde ellende...