Wie weet ?
Re: Wie weet ?
Rechts zien we een K.P.M. schip.
Da's niet zo moeilijk te raden. Als ik vanavond tijd heb zal ik me er even in verdiepen en kijken tot welk schip, of welk type schip we kunnen komen.
m.v.g., Roy
Da's niet zo moeilijk te raden. Als ik vanavond tijd heb zal ik me er even in verdiepen en kijken tot welk schip, of welk type schip we kunnen komen.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Wie weet ?
Welnu, uit dit vermeende K.P.M. schip kom ik mooi niet.
D'r zijn wel kanshebbers in de K.P.M. vloot, maar een 100% match kan ik er niet van maken.
Een gecharterd schip misschien ?. Ook dit lijkt me onwaarschijnlijk, maar toch...……….
m.v.g., Roy
D'r zijn wel kanshebbers in de K.P.M. vloot, maar een 100% match kan ik er niet van maken.
Een gecharterd schip misschien ?. Ook dit lijkt me onwaarschijnlijk, maar toch...……….
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Wie weet ?
En dit dan Roy e.a.?
Ben al tijden op zoek welk(e) schip (schepen) met deze Liebherr? kranen zijn uitgevoerd?
+ +
Ben al tijden op zoek welk(e) schip (schepen) met deze Liebherr? kranen zijn uitgevoerd?
+ +
Re: Wie weet ?
Sorry, maar ook dit zegt me niets.
Wat ik wel constateer is dat er erg veel draaipunten aan dit kraan systeem zitten. Het zal wel erg handig zijn om zo'n kraan alle kanten op te kunnen laten draaien, maar wat het voordeel van dit ontwerp / uitvoering is, ontgaat me toch !.
Is dit niet iets voor Ron ?.
Wat ik wel constateer is dat er erg veel draaipunten aan dit kraan systeem zitten. Het zal wel erg handig zijn om zo'n kraan alle kanten op te kunnen laten draaien, maar wat het voordeel van dit ontwerp / uitvoering is, ontgaat me toch !.
Is dit niet iets voor Ron ?.
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Wie weet ?
Hoe zet je in vredesnaam zoiets zeevast ???
Als zo'n ding tijdens een flinke haal 'door de rem' gaat, heb je in mijn optiek een interessant probleem met de stabiliteit, lijkt me...
Ik sluit me aan bij de vorige spreker: ik zie het voordeel van dit ingewikkelde systeem ook niet... Alleen de bediening vereist al een danige opleiding met al die zwenkarmen...
Als zo'n ding tijdens een flinke haal 'door de rem' gaat, heb je in mijn optiek een interessant probleem met de stabiliteit, lijkt me...
Ik sluit me aan bij de vorige spreker: ik zie het voordeel van dit ingewikkelde systeem ook niet... Alleen de bediening vereist al een danige opleiding met al die zwenkarmen...
Oost, west...ook best
Re: Wie weet ?
Er lopen twee Wie weet door elkaar.
Zie afbeelding: (2019-10-29) Schepen Waar001
De gedachte is dat het Cheribon zou kunnen zijn.
Ik heb geen idee of de haven toentertijd (eind jaren 1940) grotere zeeschepen ontving.
Zie afbeelding: (2019-10-29) Schepen Waar001
De gedachte is dat het Cheribon zou kunnen zijn.
Ik heb geen idee of de haven toentertijd (eind jaren 1940) grotere zeeschepen ontving.
Grtn @Allen
Re: Wie weet ?
Hoe zet je in vredesnaam zoiets zeevast ???
Ik denk met 1 of meerdere pennen door de draaikrans Jan.
Ik denk met 1 of meerdere pennen door de draaikrans Jan.
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO
- Henk van der Moolen
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: 04 aug 2004 13:11
- Locatie: Amsterdam
Re: Wie weet ?
Aan deze foto te zien is de reikwijdte van deze kranen zeer groot. dat zal het voordeel zijn denk ik.
Beleg je geld verstandig,
Bij de slijter krijg je 41%.
Bij de slijter krijg je 41%.
Re: Wie weet ?
Dat zou inderdaad het voordeel kunnen zijn Henk.
Toch denk ik dat, gezien de constructie, het hijsvermogen beperkt zal zijn. Als alleen met grijpers gewerkt wordt zal dat ook niet direct tot problemen leiden. Blijft wel over, dat er erg veel onderhoud aan zal zitten. Gezien de huidige bemanningsterkte, zal dat veel over time gaan kosten, gesteld dat zoiets onder een Micky Mous vlag nog uitgekeerd wordt...……..
m.v.g., Roy
Toch denk ik dat, gezien de constructie, het hijsvermogen beperkt zal zijn. Als alleen met grijpers gewerkt wordt zal dat ook niet direct tot problemen leiden. Blijft wel over, dat er erg veel onderhoud aan zal zitten. Gezien de huidige bemanningsterkte, zal dat veel over time gaan kosten, gesteld dat zoiets onder een Micky Mous vlag nog uitgekeerd wordt...……..
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
-
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 23 sep 2007 19:38
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Wie weet ?
Die Liebherr kranen pakken 40 ton op maximaal 42 meter. Tegenwoordig zelfs 45 ton op 46 meter.
En ze zouden erg snel moeten zijn. De fabrikant stelt dat ze tot 5000 ton per uur kunnen doen.
En ze zouden erg snel moeten zijn. De fabrikant stelt dat ze tot 5000 ton per uur kunnen doen.
Gert
- Varen is Leven -
- Varen is Leven -