Wie weet ?
Re: Wie weet ?
Ik heb de vraag over de kranen van Liebherr door gestuurd naar Liebherr Nederland
En ik kreeg heel netjes dit antwoord van hun (ik verwachte het eigenlijk niet dat ik dit zou krijgen)
Hallo Leo,
Dit type kraan is een MPG – een dubbel schanierende kraan ontworpen voor transhippers.
Liebherr heeft er 20 stuks van gebouwd tot nu toe en er staan er nog 2 op de pijpenlegger Solitaire van heereme.
Jouw foto is de Anna oldendorgg van rederij Oldendorff in Duitsland, welke er ook nog 3 op de Isken heeft staan welke in Turlije bij een power centrale kolen overslaat van grote capesize schepen in barges.
Ik denk eigenlijk dat de Anna oldendorff nog steeds in bedrijf is,. Hij ligt momenteel in Dubai ( Sharja).
Under long-term CoA’s, we transport iron ore from Brazil, Canada and Norway in Capesize vessels to an anchorage 40 km offshore Abu Dhabi. We use the 88,000 tdw transloader MV “Anna Oldendorff”, to unload the Capesize vessels offshore with her 3 x 50 mt side-mounted Liebherr MPG cranes with hoppers, conveyors and boom. Four 13,400 tdw self-propelled barges transport the ore 50 km from the “Anna Oldendorff” to the steel mill jetty in the Musaffah channel, where it is self-unloaded dust-free into the jetty hoppers.
Our Abu Dhabi based subsidiary OLDENDORFF CARRIERS Transshipment L.L.C, also performs offshore lightering of iron ore for clients in Bahrain, Saudi Arabia and Qatar. In deep water, our Transloaders lighter 50 – 80,000 mt from Capesize bulk carriers. Both the Cape and the Transloader then proceed to the port with a permissible draft, where they unload the iron ore.
Vessels used in the Gulf include: “Alfred Oldendorff” and “Antonie Oldendorff”, two 94,000 tdw eco Transloaders, which were built at Yangzijiang in China in 2015. They feature 3 x 52 mt MacGregor cranes with 45 m outreach, Emstech belts, two boom conveyors, bow/stern thrusters, 7,500 kw aux engines, 40 person accommodation and a dust collection system. The newbuildings are supplemented by other Transloaders from time to time.
www.oldendorff.com/pages/transshipment/arabian-gulf
vertrouwende je hiermee van dienst te zijn geweest.
With best regards,
Arie Punt
Sales Manager
Liebherr Maritime Benelux B.V.
Beeldschermweg 2
3821 AH Amersfoort
Netherlands
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO
Re: Wie weet ?
Mooi stukkie werk Leo !.
Bedankt voor de gedane moeite.
m.v.g., Roy
Bedankt voor de gedane moeite.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Wie weet ?
Geen probleem Roy
Maar misschien dachten ze bij Liebherr wel dat ik een kraan wil aanschaffen Kijk van de week wel naar de brievenbus, voor folders !
Maar misschien dachten ze bij Liebherr wel dat ik een kraan wil aanschaffen Kijk van de week wel naar de brievenbus, voor folders !
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8142
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Wie weet ?
Leo, toch kan ik die foto van die liebherr kranen niet terug vinden bij die link van OldendorffLiebherr kranen
En in deze ook niet, maar hier staan nog kranen op bij de verbouwing van de Tete Oldendorff
https://www.oldendorff.com/news/convers ... ransloader
Op onderstaande foto zijn ze wel zichtbaar
+ +
Nette mensen daar bij Liebherr, die nieuwsgierigen zo behandelen.
En jij ook nogmaals bedankt.
Re: Wie weet ?
Oja ik zat er ook van te kijken
Die meneer vroeg ook nog naar de rede van mijn belangstelling over de kraan
Dat heb ik hem dan ook weer verteld
Die meneer vroeg ook nog naar de rede van mijn belangstelling over de kraan
Dat heb ik hem dan ook weer verteld
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO
-
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31
Re: Wie weet ?
Sommelsdyk. Eventueel het zusterschip Sloterdyk.
Grt.
Klaas
Grt.
Klaas
Re: Wie weet ?
Wel vlot na de W.O.II, maar beide hebben in het transport van troepen gezeten en het vervoer van oorlogsmateriaal.
Misschien dat foto's van de U.S.C.G. uitsluitsel kunnen geven of er verschillen in hun verbouwingen zaten.
m.v.g., Roy
Misschien dat foto's van de U.S.C.G. uitsluitsel kunnen geven of er verschillen in hun verbouwingen zaten.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
-
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31
Re: Wie weet ?
Roy, volgens mij had die Sloterdyk kortere paalmasten ( de voorste) . Maar het kan zijn, dat ze dat in het begin allebei hadden en dat ze later verlengd zijn. Ik ben alleen op de foto's afgegaan. Het blijft een gok.
Grt.
Klaas.
Grt.
Klaas.
Re: Wie weet ?
@Klaas & @Roy bedankt voor de hint.
Gezien de geschutskoepel zou ik zeggen SLOTERDIJK
Zo te zien staat de koepel op de Sloterdijk voor de paalmasten,
in plaats van er tussen.
Maar ik lever mijn zienswijze graag in voor een andere.
Gezien de geschutskoepel zou ik zeggen SLOTERDIJK
Zo te zien staat de koepel op de Sloterdijk voor de paalmasten,
in plaats van er tussen.
Maar ik lever mijn zienswijze graag in voor een andere.
Grtn @Allen