Wie weet ?

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
eefh
Berichten: 142
Lid geworden op: 28 okt 2004 20:33
Locatie: maassluis

wie kan mij vertellen

Bericht door eefh »

Hallo Frans,
Dit is de haven van maassluis 1945 net na het beeindigen van de oorlog
links landingsschepen van de engelse marine en links de Cristiaan Brunnings,deze vaart nog steeds, foto is genomen van waar nu het sleepvaartmuseum is was vroeger het stadhuis van Maassluis.
groeten
Eef Hendriks
luctor et abortus (ik worstel en drijf af)

Gebruikersavatar
eefh
Berichten: 142
Lid geworden op: 28 okt 2004 20:33
Locatie: maassluis

sorry

Bericht door eefh »

Moet natuurlijk rechts zijn de Brunnings
groeten
eef
luctor et abortus (ik worstel en drijf af)
KLING

Bericht door KLING »

Hallo Roy

Even dit nog: Deze kotter was het zuster schip van de HD 89 die in het begin jaren 60 vergaan is op de Noordzee. Alle opvarenden zijn verdronken, God hebben hun ziel. Moest het toch even vertellen: ik kende nl alle opvarenden.

Mvg Loek

PS deze kotters waren gebouwd door Gorter Hoogezand.
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Bericht door Vaerderij »

Dat is na zoveel jaar toch nog wel even slikken Loek. Sterkte
Anne
Aad v Staveren (RIP)

Bericht door Aad v Staveren (RIP) »

Het antwoord dat Roy gegeven heeft is goed.Dit is niet de haven van Maassluis,maar de haven van Vlaardingen.De foto is vanaf de treinbrug genomen en je kijk naar de Waterweg toe.Rechts is de pelmolen met de kraan ervoor
Aad
Gebruikersavatar
eefh
Berichten: 142
Lid geworden op: 28 okt 2004 20:33
Locatie: maassluis

wie kan mij vertellen

Bericht door eefh »

Hallo Aad,
Volgens mijn bescheiden mening,blijf ik bij Maassluis als je goed rechts kijkt
dan zie je nog dat bruggetje wat nu de werf de Haas is .en helemaal achterin de koepaard brug.ik heb het orgineel, was van Mink v/d Polder en volgens Mink(helaas vorig jaar overleden)was dit maassluis,we hebben vaak over de honderden sleepboot en Maassluis foto's gebogen gezeten,en ik denk niet dat Mink een foto van Vlaardingen in zijn bezit had.
voor de zekerheid zal ik het nog aan een oude maassluiser vragen maar dan hoor je het nog wel.
groeten
Eef
luctor et abortus (ik worstel en drijf af)
Gebruikersavatar
cor
Berichten: 2420
Lid geworden op: 16 sep 2005 23:47
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

wie kan mij vertellen

Bericht door cor »

Ik kan als geboren Vlaardinger maar woon er al een tijd niet meer hier niet de haven van Vlaardingen uit halen en zou dus eerder aan Maassluis denken.
In iedergeval niet Vlaardingen.

Cor Boer
GOOFY

Mink v/d Polder.

Bericht door GOOFY »

Nu ik de naam, van Mink v/d Polder tegen komt, schiet mij te binnen, dat ik bij Wijsmuller In de jaren 50 met een Mink v/d Polder uit Maassluis heb gevaren, hij had ook een maatje meen ik Sjors van den Dolder, en die hadden ook bij leen Smit gevaren , en zijn daar weer naar toe terug gegaan. zou het kunnen kloppen.
Gebruikersavatar
eefh
Berichten: 142
Lid geworden op: 28 okt 2004 20:33
Locatie: maassluis

mink

Bericht door eefh »

hallo Frans,
Ja dat klopt helemaal van Mink,was ook een Herman Sprang uit Maassluis, ik heb ook in 1964/65 bij jullie gewerkt,op de bergingsschepenen en op de Help in Haifa,
ik heb Beus ook een tijdje geleden een mailtje gestuurd voor informatie van oude maten van toen zo als willem smit ,dorelijers,jan zwiers,jaap de vreugd,en of iemand nog foto.s heeft van vader en zoon Post(allebei ook overleden)van beus kreeg ik een mailtje terug dat hij de betings zou door kijken .
groeten
Eef
luctor et abortus (ik worstel en drijf af)
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Mink v.d.Polder heeft ook nog bij Smit Lloyd gevaren, ik meen dat dat z'n laatste werkgever op zee was. Later heeft hij nog als provoost in het Nat. Sl.v.Museum gewerkt.
Jammer te moeten vernemen dat hij inmiddels is overleden.

m.v.g. Roy


Plaats reactie