Wie weet ?

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
De Neus
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 jan 2006 01:05

pol. st.

Bericht door De Neus » 04 mar 2006 23:06

polaris star. groets Jansen.


Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) » 04 mar 2006 23:08

Hallo Roy,
Je hebt het over pottenkijkers en meteen komt er weer iets uit mijn interne geheugen naar boven borrelen.
Op een van de Gulftankers voer ik met kapitein Scheffel.
Een ideale ouwe om mee te varen.
Zijn vrouw Paula ging altijd op een lege jeneverfles zitten alvorens er de geest uit te halen.
De sparks deed dit even later na door een scheet te laten en er een aansteker bij te houden.
En dat allemaal op een tanker!. :wink:
Als derde stuurman werd ik na afloop van mijn wacht meteen gearresteerd, heeje stuurman, we zijn aan het scrabbelen, die andere gasten moesten zo nodig op wacht of gaan pitten.
Maar ik zou bij de 4e wtk en de zevende een potje gaan pakken.
Haal die gasten maar op.
Het scrabblen met de familie Scheffel had wel iets aparts, want als Scheffeltje een nieuw woord had verzonnen wat veel punten opleverde, was hij ondanks alle protesten opeens schipper naast god en werd het woord toegevoegd aan de lijst van bestaande woorden.
Als we Malta passeerden wou hij altijd effe de schelpen van het strand varen.
Sightseeen.
Of door de straat Messina varen, welliswaar een omweg, maar een flinke poep stroom mee.
Scheffeltje had bij de Stanvac gevaren, die toko ging failliet dus kwam hij bij de Gulf terecht.
Maar ik had het over pottenkijken.
In Port Said ging je altijd vanaf 11 uur 's ochtends naar binnen, als je eerder aankwam moest je die kromme spijker erin pleuren.
Dus gingen we om daar op tijd te zijn zonder te hoeven ankeren een rondje Lesbos maken.
Naar al die blote tieten kijken op het strand.
En dan af en toe aan de fluit hangen.
Tankeritus??
All the best
Jos

roy
Berichten: 11594
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door roy » 04 mar 2006 23:11

Goeie aktie Bram !!!.
Laat nu de echte computerfreak maar opstaan en de hele hassan even toelichten.
Wij zitten nu zo'n slordige 2 en 3/4 uur van het roetblazen af..................

m.v.g. Roy

Bram

Bericht door Bram » 04 mar 2006 23:24

:D hallo Roy

Vessel
POLARIS STAR
DNV ID: 19074 IMO No: 9048110
Status: In Operation <No Previous Names>

SummaryDimensions Classification Registry Hull Summary Yard Owner

Flag: Liberia Signal Letters: ELOO2
Port: MONROVIA

Owner: Vela International Marine Ltd. GT (ITC 69): 158,680
(129767) NT (ITC 69): 107,658
Manager: Vela International Marine Ltd. DWT: 301,569
(129767)

Yard: Hyundai Heavy Ind. Co. Ltd. (115490) Year of Build: 1994
Type: 101 - Tanker for Oil <No Sister Vessels>

Class Notation:
Register Notation:
Other DNV Services:
Other Class: Lloyd's Register of Shipping


Groets Bram :)

De Neus
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 jan 2006 01:05

goed

Bericht door De Neus » 04 mar 2006 23:31

goed geraajen boys! Groets jansen.

roy
Berichten: 11594
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door roy » 05 mar 2006 11:07

Mooi uitgevoegeld Bram !.

En tsja, Jos, nu moet ik toch wel even voor je capatuleren hoor !.
Ik stond voor de ketels en dat op het zelfde moment dat jij een blijvend vrij uitzicht op blote tieten had !.
Heb ik altijd de illusie gehad dat het uitzicht op een manometer met de juiste drukstand zo'n beetje het meest ideale uitzicht was !.
Fout, fout, fout dus......................

m.v.g. Roy

Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3417
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Wie kan mij vertellen

Bericht door Cor Leliard » 05 mar 2006 11:15

Hallo Roy,

Je waarschuwt de brug toch wel ff voor het roet blazen anders zit heel de schuit onder.
Gr.uit Breda
Cor

roy
Berichten: 11594
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door roy » 05 mar 2006 11:23

Ha die Cor,

Ja natuurlijk doen we dat even en we wachten ook netjes tot we een belletje terug krijgen als de koers eerst even veranderd moet worden.
Wij geven dan weer een belletje naar boven als de truc gelukt is.
Per slot van rekening zijn we netjes opgevoed..........

m.v.g. Roy

Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3417
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

wie kan mij vertellen

Bericht door Cor Leliard » 05 mar 2006 11:41

Hallo Roy,

Je bent een echte kombuizer,netjes opgevoed zoals wij allen
gr Cor

GOOFY

Bericht door GOOFY » 05 mar 2006 12:11

Afbeelding
Dit moet toch zeker, ook een aparte wezen, of loop ik heel erg ver achter.En misschien als je zulke knappen koppen zijn waar is deze foto genomen?

willem v arendnet
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 jul 2004 09:08
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Bericht door willem v arendnet » 05 mar 2006 12:31

Hallo Frans hier je antwoord. :D

IMO number: 9036507 Name of ship: SIBOHELLE
Call Sign: LAQN4 Gross tonnage: 45593
Type of ship: Bulk/Oil Carrier Year of build: 1993
Flag: Norway International Ship Register Status of ship: In Service
Registered owner: DIFKO LXXVII Address: 17, Ballindamm, Hamburg GERMANY
Ship manager: POSEIDON SCHIFFAHRT Address: 17, Ballindamm, Hamburg GERMANY
Last update: 15-12-2004
grt.Willem van arendnet
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Elk probleem is
een uitdaging.

willem v arendnet
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 jul 2004 09:08
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Bericht door willem v arendnet » 05 mar 2006 14:15

Bijzonderheden loodsvaartuig M-klasse
Scheepswerf
"Vuyk Scheepswerven " Capelle aan den IJssel
Type schip: Kotter
Bouwjaar: 1977
Voornaamste afmetingen:
Lengte over alles:
Lengte:
Breedte:
Depth moulded:
Draught moulded:

59.00 m.
55.73 m.
10.60 m.
5.71 m.
3.71 m.
Snelheid: 13 knopen
Bruto gewicht: 871 GRT.
Netto gewicht: 261 GRT.
Hoofdaandrijving: (diesel/elektrisch):
1x "Lips" propeller. 1x elektrische hoofdmotor. Merk: "Smit" (Holec). Max.vermogen: 1060 kW bij 250 t.p.m.
Hoofdmotoren:
3x 4-stroke 6 cyl.dieselmotoren. Merk: "Stork Werkspoor". Type: Dro 216 K. Totaal vermogen: 3x 467 kW at 750 t.p.m.
Elektrische installatie:

3x D.C. generatoren, elk 380 kW. Merk: "Smit" (Holec), aangedreven door dieselmotoren. 3x A.C. generatoren elk 380V, 50hz, 180 kW. Make: "Heemaf", driven by main diesel engines. 1x A.C. auxiliary generator, 380V, 50 hz, 83kW bij 1500 t.p.m. merk: "Heemaf" aangedreven door een dieselmotor, merk: "DAF" type: DU 825, max vermogen: 90 kW bij 1.500 t.p.m.
Bow thruster:
1x "Lips" propeller, elektrisch aangedreven, Max.vermogen: 304 kW bij 1.200 t.p.m.
Stuurinstallatie:
Type: "vane", elektrisch/hydraulisch. Merk: "AEG

Certificaat van Zeewaardigheid:
Sailing area van 200 NM vanaf de Nederlandse kust.
National Loadline Certifcate:
Nederlandse Scheepvaartinspectie SI.
Bouwmateriaal:

Staal
Brandstofcapaciteit:
78.83 m³.
Accommodatie:
Accommodatie met airconditioning voor 49 personen, zowel bemanning als loodsen. Max. aantal bemanningsleden: 15.
Nautische uitrusting:
1x receiver/transmitter MF. DSC controller VHF. DSC controller MF. Navtex receiver 2x VHF installatie. 4x portable VHF (DMGSS). 2x radar. 2x radartransponder. Epirb. 2x Sart. Gyrokompas/ auto.pilot. Magnetisch kompas.
Veiligheidsvoorzieningen:
4x reddingsboten elk 20 personen 40x immersion suits. 8x lifebuoys. 4x lifejackets. Parachute light etc. Brandblusvoorzieningen
grt.Willem van arendnet
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Elk probleem is
een uitdaging.

Gebruikersavatar
Winston
Berichten: 204
Lid geworden op: 03 nov 2005 16:40
Locatie: IJmuiden

Bericht door Winston » 05 mar 2006 16:45

Het is een zusterschip van de ALTAIR, Deze schepen zijn in de jaar 90 verkocht door het loodswezen.
De Altair vaart nu rond , nadat het is omgebouwd tot een lux jacht, in het gebied rond Nieuw Zeeland.

Wat ik mij kan herinneren, is de Spica toen ook omgebouwd tot jacht, maar waar hij gebleven is, weet ik niet.

Gr. Winston
Hij die de zee bevaren wil
moet haar wel beminnen
anders heeft 't echt geen zin
aan 't zeemansleven te beginnen.
(uit Zilte Poëzie van Leo Bersee)

Gebruikersavatar
Stavenuiter
Berichten: 1918
Lid geworden op: 22 jul 2004 15:00
Locatie: Enkhuizen

Bericht door Stavenuiter » 05 mar 2006 21:36

http://www.powerandmotoryacht.com/megay ... ndex8.html

Navond Frans,

Hier een link waar de naam Spica en nog een voormalige loodsboot op voorkomen.
Zouden in de Carib en Middelandse zee, voorkomen.
Ikzelf zou er een preferen in de wat duurde segmenten van de markt, lijkt me een goede investering.

Groet Nico.

sander
Berichten: 428
Lid geworden op: 17 feb 2005 23:13

Bericht door sander » 05 mar 2006 22:13

Is dit dé Altair??

Afbeelding


Afbeelding
Groeten Sander

Gebruikersavatar
Stavenuiter
Berichten: 1918
Lid geworden op: 22 jul 2004 15:00
Locatie: Enkhuizen

Bericht door Stavenuiter » 05 mar 2006 22:24

Hoi Sander.

Zou goed kunnen, ik heb geen idee, zou je aan Winston moeten vragen,
die heeft er misschien meer kijk op, mocht het hem wezen, dan is er wel een en ander aan veranderd zo te zien.

Groet Nico.



Plaats reactie