Wie weet ?

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
roy
Berichten: 12280
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door roy »

Goeie aktie Bram !!!.
Laat nu de echte computerfreak maar opstaan en de hele hassan even toelichten.
Wij zitten nu zo'n slordige 2 en 3/4 uur van het roetblazen af..................

m.v.g. Roy


Bram

Bericht door Bram »

:D hallo Roy

Vessel
POLARIS STAR
DNV ID: 19074 IMO No: 9048110
Status: In Operation <No Previous Names>

SummaryDimensions Classification Registry Hull Summary Yard Owner

Flag: Liberia Signal Letters: ELOO2
Port: MONROVIA

Owner: Vela International Marine Ltd. GT (ITC 69): 158,680
(129767) NT (ITC 69): 107,658
Manager: Vela International Marine Ltd. DWT: 301,569
(129767)

Yard: Hyundai Heavy Ind. Co. Ltd. (115490) Year of Build: 1994
Type: 101 - Tanker for Oil <No Sister Vessels>

Class Notation:
Register Notation:
Other DNV Services:
Other Class: Lloyd's Register of Shipping


Groets Bram :)

De Neus
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 jan 2006 01:05

goed

Bericht door De Neus »

goed geraajen boys! Groets jansen.

roy
Berichten: 12280
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door roy »

Mooi uitgevoegeld Bram !.

En tsja, Jos, nu moet ik toch wel even voor je capatuleren hoor !.
Ik stond voor de ketels en dat op het zelfde moment dat jij een blijvend vrij uitzicht op blote tieten had !.
Heb ik altijd de illusie gehad dat het uitzicht op een manometer met de juiste drukstand zo'n beetje het meest ideale uitzicht was !.
Fout, fout, fout dus......................

m.v.g. Roy

Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3420
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Wie kan mij vertellen

Bericht door Cor Leliard »

Hallo Roy,

Je waarschuwt de brug toch wel ff voor het roet blazen anders zit heel de schuit onder.
Gr.uit Breda
Cor

roy
Berichten: 12280
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door roy »

Ha die Cor,

Ja natuurlijk doen we dat even en we wachten ook netjes tot we een belletje terug krijgen als de koers eerst even veranderd moet worden.
Wij geven dan weer een belletje naar boven als de truc gelukt is.
Per slot van rekening zijn we netjes opgevoed..........

m.v.g. Roy

Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3420
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

wie kan mij vertellen

Bericht door Cor Leliard »

Hallo Roy,

Je bent een echte kombuizer,netjes opgevoed zoals wij allen
gr Cor

GOOFY

Bericht door GOOFY »

Afbeelding
Dit moet toch zeker, ook een aparte wezen, of loop ik heel erg ver achter.En misschien als je zulke knappen koppen zijn waar is deze foto genomen?

willem v arendnet
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 jul 2004 09:08
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Bericht door willem v arendnet »

Hallo Frans hier je antwoord. :D

IMO number: 9036507 Name of ship: SIBOHELLE
Call Sign: LAQN4 Gross tonnage: 45593
Type of ship: Bulk/Oil Carrier Year of build: 1993
Flag: Norway International Ship Register Status of ship: In Service
Registered owner: DIFKO LXXVII Address: 17, Ballindamm, Hamburg GERMANY
Ship manager: POSEIDON SCHIFFAHRT Address: 17, Ballindamm, Hamburg GERMANY
Last update: 15-12-2004
grt.Willem van arendnet
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Elk probleem is
een uitdaging.

willem v arendnet
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 jul 2004 09:08
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Bericht door willem v arendnet »

Bijzonderheden loodsvaartuig M-klasse
Scheepswerf
"Vuyk Scheepswerven " Capelle aan den IJssel
Type schip: Kotter
Bouwjaar: 1977
Voornaamste afmetingen:
Lengte over alles:
Lengte:
Breedte:
Depth moulded:
Draught moulded:

59.00 m.
55.73 m.
10.60 m.
5.71 m.
3.71 m.
Snelheid: 13 knopen
Bruto gewicht: 871 GRT.
Netto gewicht: 261 GRT.
Hoofdaandrijving: (diesel/elektrisch):
1x "Lips" propeller. 1x elektrische hoofdmotor. Merk: "Smit" (Holec). Max.vermogen: 1060 kW bij 250 t.p.m.
Hoofdmotoren:
3x 4-stroke 6 cyl.dieselmotoren. Merk: "Stork Werkspoor". Type: Dro 216 K. Totaal vermogen: 3x 467 kW at 750 t.p.m.
Elektrische installatie:

3x D.C. generatoren, elk 380 kW. Merk: "Smit" (Holec), aangedreven door dieselmotoren. 3x A.C. generatoren elk 380V, 50hz, 180 kW. Make: "Heemaf", driven by main diesel engines. 1x A.C. auxiliary generator, 380V, 50 hz, 83kW bij 1500 t.p.m. merk: "Heemaf" aangedreven door een dieselmotor, merk: "DAF" type: DU 825, max vermogen: 90 kW bij 1.500 t.p.m.
Bow thruster:
1x "Lips" propeller, elektrisch aangedreven, Max.vermogen: 304 kW bij 1.200 t.p.m.
Stuurinstallatie:
Type: "vane", elektrisch/hydraulisch. Merk: "AEG

Certificaat van Zeewaardigheid:
Sailing area van 200 NM vanaf de Nederlandse kust.
National Loadline Certifcate:
Nederlandse Scheepvaartinspectie SI.
Bouwmateriaal:

Staal
Brandstofcapaciteit:
78.83 m³.
Accommodatie:
Accommodatie met airconditioning voor 49 personen, zowel bemanning als loodsen. Max. aantal bemanningsleden: 15.
Nautische uitrusting:
1x receiver/transmitter MF. DSC controller VHF. DSC controller MF. Navtex receiver 2x VHF installatie. 4x portable VHF (DMGSS). 2x radar. 2x radartransponder. Epirb. 2x Sart. Gyrokompas/ auto.pilot. Magnetisch kompas.
Veiligheidsvoorzieningen:
4x reddingsboten elk 20 personen 40x immersion suits. 8x lifebuoys. 4x lifejackets. Parachute light etc. Brandblusvoorzieningen
grt.Willem van arendnet
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Elk probleem is
een uitdaging.



Plaats reactie