Wie weet ?
Hallo Goofy,
Er bestaan internationaal 2 systemen van betonnen.
Het SIGNI, is het uniforme Europese systeem, waarin een aantal elementen van het Maritieme Betonningsstelsel A (IALA) is overgenomen.
Deze stelsels zijn internationaal vastgesteld en lopen in elkaar over.
De WEST-ton, welke jij op kombuispraat hebt gezet, is een ton die een gevaar afdekt.
Dit houdt in dat je deze ton aan de west zijde dient te passeren ( Deze ton ligt ook voor het museum in IJmuiden, hier mag je echter ook aan de oostzijde naar binnen').
Je hebt ook een Noord ton, Oost ton en een Zuid ton, Je kunt ze allemaal vinden in de bijlage van het BPR (Binnenvaart Politie Regelement) en het RPR(Rijn Politie Regelement).
De Noordton moet je dus aan de noordzijde passeren en de Oostton aan de Oopstzijde en de zuidton aan de zuidzijde.
Deze liggen op zee, meestal bij een wrak, ondiepte etc. Het is dus markering van een bijzonderobject / ondiepte.
Soms ligt er maar 1 ton bij, maar bij een zandbank kan het voorkomen dat er op al de vier hoekpunten van de ondiepte zo´n ton ligt.
Verder heb je rode en groene tonnen, welke het vaarwater markeren. Van zee komend in een haven of op een rivier/ kanaal ligt aan SB de groene tonnenlijn en aan BB de rode tonnenlijn. De rode tonnen zijn stomp en de groene tonnen lopen spits toe.
Vooral op zee waar je hoofdzakelijk de gele tonnen tegenkomt, zijn deze duidelijk te zien.
Groeten
Winston
Er bestaan internationaal 2 systemen van betonnen.
Het SIGNI, is het uniforme Europese systeem, waarin een aantal elementen van het Maritieme Betonningsstelsel A (IALA) is overgenomen.
Deze stelsels zijn internationaal vastgesteld en lopen in elkaar over.
De WEST-ton, welke jij op kombuispraat hebt gezet, is een ton die een gevaar afdekt.
Dit houdt in dat je deze ton aan de west zijde dient te passeren ( Deze ton ligt ook voor het museum in IJmuiden, hier mag je echter ook aan de oostzijde naar binnen').
Je hebt ook een Noord ton, Oost ton en een Zuid ton, Je kunt ze allemaal vinden in de bijlage van het BPR (Binnenvaart Politie Regelement) en het RPR(Rijn Politie Regelement).
De Noordton moet je dus aan de noordzijde passeren en de Oostton aan de Oopstzijde en de zuidton aan de zuidzijde.
Deze liggen op zee, meestal bij een wrak, ondiepte etc. Het is dus markering van een bijzonderobject / ondiepte.
Soms ligt er maar 1 ton bij, maar bij een zandbank kan het voorkomen dat er op al de vier hoekpunten van de ondiepte zo´n ton ligt.
Verder heb je rode en groene tonnen, welke het vaarwater markeren. Van zee komend in een haven of op een rivier/ kanaal ligt aan SB de groene tonnenlijn en aan BB de rode tonnenlijn. De rode tonnen zijn stomp en de groene tonnen lopen spits toe.
Vooral op zee waar je hoofdzakelijk de gele tonnen tegenkomt, zijn deze duidelijk te zien.
Groeten
Winston
Hij die de zee bevaren wil
moet haar wel beminnen
anders heeft 't echt geen zin
aan 't zeemansleven te beginnen.
(uit Zilte Poëzie van Leo Bersee)
moet haar wel beminnen
anders heeft 't echt geen zin
aan 't zeemansleven te beginnen.
(uit Zilte Poëzie van Leo Bersee)
winston bedank.
Ik had al verwacht dat jij zou reageren.
Want jij houd ook alles bij.
Maar zo kom ik steds meer te weten, vroeger hadden wij daar geen tijd voor, maar nu met het slechte weer loop ik alles na , maar ik vind elkekeer weer wat , en ga dan daar mee verder, en schiet eigenlijk niet.
Als jij je spiegel nog eens weg gooit, denk dan aan mij.
Want jij houd ook alles bij.
Maar zo kom ik steds meer te weten, vroeger hadden wij daar geen tijd voor, maar nu met het slechte weer loop ik alles na , maar ik vind elkekeer weer wat , en ga dan daar mee verder, en schiet eigenlijk niet.
Als jij je spiegel nog eens weg gooit, denk dan aan mij.
Info
Hallo Huib
Hieronder de link
http://www.shipdata.nl/index.php?mode=s ... 0#thumbser een link voor je info
Het is de ex 76
Groeten Cor Boer http://home.tiscali.nl/corboer
Hieronder de link
http://www.shipdata.nl/index.php?mode=s ... 0#thumbser een link voor je info
Het is de ex 76
Groeten Cor Boer http://home.tiscali.nl/corboer
Hallo speurders,
De "Christoffel" is eigendom van Klaas Teerenstra van het gelijknamige straal en schilderbedrijf in Den Helder.
Het is een voormalige Helderse kotter. Ze had aanvankelijk een Deutz motor, maar deze is vervangen door een Caterpillar.
Als men Den Helder binnenrijdt is direct de grote straalloods tezien. Hier ligt dat scheepje altijd voor afgemeerd.
Ze wordt gebruikt voor pleasure.
Nu is ze echter vercharterd voor opnamen voor de reklame spot. Hoe en wat exact weet ik nog niet, maar daar kom ik gegarandeerd achter.
Ze zal, t.b.v. deze opnamen, een aantal weken vanuit diverse Hollandse havens operen. Uiteindelijk zal dat Lauwersoog zijn. In iedergeval zit ook IJmuiden erbij. De bemanning komt niet in beeld, daar acteurs een veel betere "seamans-look" blijken te hebben..................
Wordt vervolgd.
m.v.g. Roy
De "Christoffel" is eigendom van Klaas Teerenstra van het gelijknamige straal en schilderbedrijf in Den Helder.
Het is een voormalige Helderse kotter. Ze had aanvankelijk een Deutz motor, maar deze is vervangen door een Caterpillar.
Als men Den Helder binnenrijdt is direct de grote straalloods tezien. Hier ligt dat scheepje altijd voor afgemeerd.
Ze wordt gebruikt voor pleasure.
Nu is ze echter vercharterd voor opnamen voor de reklame spot. Hoe en wat exact weet ik nog niet, maar daar kom ik gegarandeerd achter.
Ze zal, t.b.v. deze opnamen, een aantal weken vanuit diverse Hollandse havens operen. Uiteindelijk zal dat Lauwersoog zijn. In iedergeval zit ook IJmuiden erbij. De bemanning komt niet in beeld, daar acteurs een veel betere "seamans-look" blijken te hebben..................
Wordt vervolgd.
m.v.g. Roy
- Stavenuiter
- Berichten: 1919
- Lid geworden op: 22 jul 2004 15:00
- Locatie: Enkhuizen
BRUNING 1945
WIE KAN ONS WAT MEER VERTELLEN OVER DEZE FOTO.
IK KREEG DEZE TOE GESTUURT, EN BEN WEL NIEUWSCHIERIG.
Dat het R.W.S. schip "Christiaan Bruininx" op de foto te zien is moge duidelijk wezen. Ze ligt thans als museumschip bij het Land's Zeemagazijn in A'dam.
Dan de haven. Ik ga voor Vlaardingen. Niet de K.W.haven maar de haven naast het station. Ik weet even niet hoe die pijpenla heet.
Dat er een mooi zooitje landingsbakken ligt is ook wel duidelijk. Ik vermoed dus zo rond de bevrijding.
Wie durft !?.
m.v.g. Roy
Dan de haven. Ik ga voor Vlaardingen. Niet de K.W.haven maar de haven naast het station. Ik weet even niet hoe die pijpenla heet.
Dat er een mooi zooitje landingsbakken ligt is ook wel duidelijk. Ik vermoed dus zo rond de bevrijding.
Wie durft !?.
m.v.g. Roy