Panamakanaal

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Joop Kieviet (RIP)

Panamakanaal

Bericht door Joop Kieviet (RIP) »

Het was weer druk vandaag in het kanaal
Afbeelding
Gr. Joop

Joke

Bericht door Joke »

Hallo Joop,

Zou je mij de link willen sturen/geven van deze webcam? Dank.
Joop Kieviet (RIP)

Panamakanaal

Bericht door Joop Kieviet (RIP) »

Joke,

De link is www.pancanal.com via engelse versie en de multimedia webcam
kun je de sluizen bekijken.

Gr. Joop
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Afbeelding

De Gatun sluizen om 15.39 uur Ned. tijd

Afbeelding

en te 15.52 uur
Joke

Bericht door Joke »

Geweldig Joop, dank je wel! :-D
Joop Kieviet (RIP)

Panamakanaal

Bericht door Joop Kieviet (RIP) »

Joke,

Graag gedaan en veel plezier met het aanschouwen van wat er door het kanaal in Panamal gaat. Het verrast mij steeds weer wat een ontzettende hoeveelheid van containers daar doorheen gaat.

Gr. Joop
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Joop,
Ik denk dat Joke graag die scharrelbak wil zien waar haar man op vaart. :wink:
Joke, op welk schip zit je husband?
Kunnen we ook meekoekeloeren als hij in beeld is. :-D
All the best
Jos
Joke

Bericht door Joke »

Nee hoor Jos, manlief gaat deze term niet richting Panama. Was een vraag op het vmg forum. :-D

Manlief zit nu op de "Yellow River". Hij is afgelopen verlof overgestapt naar Universal Marine. Daar hebben ze precies de bootjes die hij mooi vind. Containers, dekkranen, Duits ontwerp, veel nieuwbouw.

De boot ligt op dit moment nog op de werf in Shanghai. Hebben net 3 dagen proefvaart gehad en nu worden de laatste puntjes op de I gezet. Rond de 25e is de overdracht. Hij vaart dan richting Singapore, India en Oost Afrika. De preciese havens weet ik nog niet.

Die lange (manlief) is nu 2 weken weg en super enthousiast over "zijn" nieuwe bootje, hij heeft 't weer helemaal naar z'n zin. Zo fijn om te merken. Het maakt niet uit wat ie doet, als het maar met plezier is en plezier in z'n werk.... dat heeft ie gelukkig weer helemaal! :wink:

* OH ja, en de Roerborg... die is, na een paar maanden in 't dok verkocht aan een buitenlandse reder. Roerborg weg, manlief weg.... 't Werd bijna eng bij Wagenborg. :?
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Joke,
Ik heb even gegoogeld en kwam deze fotootjes tegen van die scharrelbak en een van zijn zussies. :wink:
Niet echt moeders mooiste, maar dat was de "Roerborg" ook niet. :lol:
Maar met veel plezier varen is toch het belangrijkste? :)
All the best
Jos

Afbeelding

Afbeelding
Joop Kieviet (RIP)

Panamakanaal

Bericht door Joop Kieviet (RIP) »

Joke en Jos,

Inderdaad het voornaamste het naar je zin hebben, maar ik zou er niet aan moeten denken om op zo'n bak met een stapel blikken voor mijn neus en een hoge flat op de kont. Neen geef mij maar die ouderwetse zeeschepen maar dat zal wel door mijn leeftijd komen en mijn nostalgische gedachten bij een alkoholische versnapering op luik 4 in de tropen en een beetje oude hoedendozen onder elkaar.

Gr. Joop


Plaats reactie