Haring

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Otter
Berichten: 554
Lid geworden op: 26 nov 2010 17:31

Re: Haring

Bericht door Otter »

Een goede haring moet zilt ruiken en een beetje gepekelt smaken en niet rauw ,dan issie lekker!! En zonder ui.
Wie onder weg is, vorderd

Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Haring

Bericht door Bob R.I.P. »

ferryvaneeuwen schreef:Aan garnalen zit tegenwoordig kraak nog smaak. Zonde om daar nog goed geld aan uit te geven. Vandaag twee (gekregen) haringen van de Jumbo in zo'n plastic verpakking gegeten. Zelfde verhaal, plastic vis. De uitjes die erbij zaten meegeconsumeerd, dat gaf er nog een beetje smaak aan. We worden aan alle kanten in de maling genomen. Het blijkt dat wij in Europa het meest moeten betalen voor ons vlees. Voor al dat raar rode onrijpe vlees. In Spanje is het 40% goedkoper...... How can? Ik bestel het tegenwoordig maar via het internet.Ferry
Nederland is het afvoerputje van Europa op het gebied van voedsel. Als je ziet wat voor vlees er in Frankrijk en Duitsland in de vitrines ligt, dan vraag je je af waar komt het spul hier vandaan. Breek me de bek niet open over brood. Het ene brood nog lekkerder dan het andere. Excuus hier van een bakker, "West Friezen houden niet van knapperig brood". Dan is waarschijnlijk heel Nederland West Friesland. :mrgreen:

mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Gebruikersavatar
Otter
Berichten: 554
Lid geworden op: 26 nov 2010 17:31

Re: Haring

Bericht door Otter »

Er is nog nooit een kok gevonden die kan koken naar allemonden,het spijt me dat ik het
Zeggen moet, wie wat te zijken heb,heeft het veel te goed.
Wie onder weg is, vorderd
louis holleman

Re: Haring

Bericht door louis holleman »

Ik had in de Ambuggie ook al teen en tander over groente geschreven.
Vlees: AH wil nog wel eens zuidamerikaans (meestal argentijns) vlees verkopen. Iets duurder (tja...) maar daar zit dan tenminste nog smaak aan. En botermals. Het heet dan ook "tenminste 28 dagen gerijpt".
I.d.d. die voorverpakte "haringen" in een gesealed bakkie.... laten leggen!
Vanmorgen de markt ff opgeweest, daar waren ze 1.75 per stuk, 6,- euri voor 4 stuks. Vers schoongemaakt, vers gesnipperde uitjes erbij, het ging er weer prima in 8) Heb ik toch nog iets positiefs te melden :mrgreen: Samen met een lekker koel wit wijntje.... mmmmmmm!
Gebruikersavatar
Otter
Berichten: 554
Lid geworden op: 26 nov 2010 17:31

Re: Haring

Bericht door Otter »

Goed zo!! Louis , heerlijk!!
Wie onder weg is, vorderd
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Haring

Bericht door Roy »

Tja, nou ja, dat is te zegguh................, ik lust geen zoute haring........... :|
Alleen de lucht al.......... :idea: :?
Mare, ik heb nog een goedmakertje; een zure haring op een sneetje brood..........., heerlijk hoor. :!: :lol:
Eindigen we toch positief m.b.t. de haring............ :-D

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Haring

Bericht door ferryvaneeuwen »

Er is nog nooit een kok gevonden die kan koken naar allemonden,het spijt me dat ik het
Zeggen moet, zie wat te zijken heb,heeft het veel te goed.
Waar slaat dit op? Censuur?

Ferry
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Haring

Bericht door Bob R.I.P. »

Otter schreef: zie wat te zijken heb,heeft het veel te goed.
Het is niet zo zeer afzijken, maar gefundeerde kritiek op producten waar kraak nog smaak aanzit door degenen die goede waar willen. Mij krijg je MacDonalds niet in, maar gezien het grote aantal MD's vinden velen het lekker.

mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Gebruikersavatar
Otter
Berichten: 554
Lid geworden op: 26 nov 2010 17:31

Re: Haring

Bericht door Otter »

Verandering van spijs doet eten.
Wie onder weg is, vorderd
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Haring

Bericht door ferryvaneeuwen »

Laat maar. Het is wel goed zo. .-.-. ...-.-

Ferry


Plaats reactie