Liberty, Victory etc
Re: Liberty, Victory etc
METROPOLITAN,
mijns inziens is deze in Canada gebouwd,
misschien kan Roy, hier iets van vinden,
ik heb ze niet
grt pete
mijns inziens is deze in Canada gebouwd,
misschien kan Roy, hier iets van vinden,
ik heb ze niet
grt pete
Re: Liberty, Victory etc
Helaas weet ik dit ook niet Pete !.
Als het al een Liberty zou zijn, is er wel erg veel aan vertimmerd. Bij een opbouw in de midscheeps kan ik me nog wel wat voorstellen, maar waarom is de 2e mast vervangen door 2 paalmasten en een extra opbouw op de poop. Voorts zie een extra verschansingplaat op de bak.
Dit vind ik allemaal maar vreemd.
Heeft iemand misschien ook eerdere namen van dit schip ?. Dat zou het zoeken bij Liberties een stuk makkelijker maken. Het boek over de Liberties geeft in haar index alleen maar de 1e naam op. En tja, er zijn maar 2710 Liberties gebouwd...…………
Nogmaals; gesteld dat de "Metropolian" een Liberty is...……………..
m.v.g., Roy
Als het al een Liberty zou zijn, is er wel erg veel aan vertimmerd. Bij een opbouw in de midscheeps kan ik me nog wel wat voorstellen, maar waarom is de 2e mast vervangen door 2 paalmasten en een extra opbouw op de poop. Voorts zie een extra verschansingplaat op de bak.
Dit vind ik allemaal maar vreemd.
Heeft iemand misschien ook eerdere namen van dit schip ?. Dat zou het zoeken bij Liberties een stuk makkelijker maken. Het boek over de Liberties geeft in haar index alleen maar de 1e naam op. En tja, er zijn maar 2710 Liberties gebouwd...…………
Nogmaals; gesteld dat de "Metropolian" een Liberty is...……………..
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Liberty, Victory etc
In de LLoyds van 70 -71 staat een Metropolitan die in 36 gebouwd is bij Doxfords & Sons en waar ook een Doxford in stond .
2 tact 3 cyl. 1800 bhp.
ex Aspen-60, ex Stylehurst -51,ex Rugeley-48
9100 bruto
Groeten
Jan
2 tact 3 cyl. 1800 bhp.
ex Aspen-60, ex Stylehurst -51,ex Rugeley-48
9100 bruto
Groeten
Jan
Re: Liberty, Victory etc
Zit wel een enorme rookpluim op dat een scheepje, doet haast vermoeden dat het een stoomschip is.
Zoveel rook ontwikkelen met het opstoken van een donkeyketel vind ik knap
Zoveel rook ontwikkelen met het opstoken van een donkeyketel vind ik knap
Re: Liberty, Victory etc
Daar dacht ik ook aan,daarom zei ik ook niet dat het hem was maar wat ik tegen kwam.Maar het is natuurlijk ook wel zo dat een motor flink rook kan ontwikkelen.
De rook "vult "niet de hele pijp..
Groeten
Jan
De rook "vult "niet de hele pijp..
Groeten
Jan
Re: Liberty, Victory etc
Ja Jan vooral een Doxford! Sorry dat was een mooi voorzetje...
Re: Liberty, Victory etc
Ik voel wel wat voor een ex Brit uit 1936.
Wel een typische bouw die toen opgang deed naast het gebroken midscheeps type.
Ergo, misschien is het Liberty type wel hiervan afgeleid. Per slot van rekening hebben die Yanken daar wel naar gekeken toen het Liberty schip ontworpen werd.
m.v.g., Roy
Wel een typische bouw die toen opgang deed naast het gebroken midscheeps type.
Ergo, misschien is het Liberty type wel hiervan afgeleid. Per slot van rekening hebben die Yanken daar wel naar gekeken toen het Liberty schip ontworpen werd.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
- Co
- Berichten: 1119
- Lid geworden op: 22 jul 2004 23:01
- Locatie: Thuis en af en toe voor de lol op zee.
Re: Liberty, Victory etc
Beste mede-kombuizers,
De foto van de triple vanaf de bedieningszijde hebben we allemaal wel eens gezien denk ik.
Daarom nu een foto van de andere (uitlaat) zijde, weliswaar zonder condensor maar de "armen en benen winkel" is goed te zien.
Dit allemaal van het internet "geplukt". En hier nog een doorsnede van de machine, met binnenladende bosschuif (HD) en buitenladende bakschuiven (MD en LD).
Groeten van Co.
(PS, ik heb er niet mee gevaren, maar wel met Sectieketels en bijbehorende Bailey regeling )
De foto van de triple vanaf de bedieningszijde hebben we allemaal wel eens gezien denk ik.
Daarom nu een foto van de andere (uitlaat) zijde, weliswaar zonder condensor maar de "armen en benen winkel" is goed te zien.
Dit allemaal van het internet "geplukt". En hier nog een doorsnede van de machine, met binnenladende bosschuif (HD) en buitenladende bakschuiven (MD en LD).
Groeten van Co.
(PS, ik heb er niet mee gevaren, maar wel met Sectieketels en bijbehorende Bailey regeling )
Soms lijkt “ervaring" op gecondenseerde ellende...
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8142
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Liberty, Victory etc
MORMACDOVE 1947 (MC-1175, ex SS RINGLEADER 1944)
C2-S-B1 gebouwd bij Moore Oakland CA
B.U te Tacoma WA nov. 1968
+ +
Deze voer veel op USA - Zuid Amerika v.v.
Hier te Vitoria op één van haar reizen om hier erts en koffie in Santos te laden
C2-S-B1 gebouwd bij Moore Oakland CA
B.U te Tacoma WA nov. 1968
+ +
Deze voer veel op USA - Zuid Amerika v.v.
Hier te Vitoria op één van haar reizen om hier erts en koffie in Santos te laden
Re: Liberty, Victory etc
gr.Bas