Bergingen en Calimiteiten All-In.

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jan Vennik (RIP)

Re: Bergingen en Calimiteiten All-In.

Bericht door Jan Vennik (RIP) »

On 24 October 2006, at around 4 a.m., the container ship the Rokia Delmas, suffering from total engine failure, was driven ashore by a storm on the south coast of the Ile de Ré. The vessel was anchored, but the stern of the vessel hit a rocky outcrop, approximately 1 nautical mile south of Couarde sur mer. The vessel was mainly transporting cocoa beans, wood and more than 500 tonnes of heavy fuel oil (IFO 380) and 50 tonnes of marine diesel. Part of the crew was airlifted off the vessel. The commanding officer and 5 members of the crew stayed onboard to assist the intervention squads with their investigations.

The vessel showed a 20° list and a leak was detected. No pollution was observed. As a precautionary measure, the Polmar Land Plan for Charente Maritime was activated. Cedre was immediately mobilised and two advisors arrived at the La Rochelle response centre that evening. The Alcyon, a salvage, rescue and oil spill response vessel left Brest with containment and recovery equipment onboard to tackle any potential pollution, in addition to The same day, the first investigations onboard showed that it was impossible to refloat the vessel at high tide that evening. The following day, the dives carried out detected a breach 20 metres long by 50 centimetres wide, which confirmed that it would be impossible to tow the vessel in her current state.
The Préfecture de département decided to protect the oyster beds in the area using booms. The hydrocarbons floating in the tanks of the vessel were pumped out and stored on barge. Two barges equipped with skimmers and with a 10 m³ storage capacity were deployed. Because of the proximity to the coast combined with the local currents, the Préfecture Maritime placed a drift committee on pre-alert. This committee was located in La Rochelle and was under the authority of and led by the Cedre. On 30 October, 430 m³ of fuel were pumped out of the tanks and stored on the Alcyon.

ROKIA DELMAS to be dismantled and removed.

The container ship ROKIA DELMAS is to be dismantled and removed at last after having ran aground and remained fast since October last year.She ran aground on rocks off the Ile de Re after suffering engine failure in the early hours of 24th October 2006.
Since then the hapless vessel has remained there, weathering the Atlantic storms and increasingly being in danger of breaking up on the spot.In November she was declared a total loss by insurers, meaning the 21 year old ship was never going to be towed off and repairedNow she will be lightened by removal of as much of her superstructure as possible and her hull will then be removed from the area with as much regard to ecological concerns as possible.
Three companies have been chosen to co-ordinate their efforts in this endeavour: Smit, Scaldis and Les Abeilles International.

Greetings Jan Vennik. :oops: :shock:

Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 3368
Lid geworden op: 21 jul 2004 23:23
Locatie: IJmuiden

Re: Bergingen en Calimiteiten All-In.

Bericht door Gerrit »

Rokia Delmas.JPG
Rokia Delmas.JPG (202.76 KiB) 2648 keer bekeken
Hier de Rokia Delmas op 22 oktober 2005 nog in gelukkiger dagen
tussen de pieren van IJmuiden.
Groetjes Gerrit.
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Bergingen en Calimiteiten All-In.

Bericht door Joop »

Jos Komen schreef:Ik heb zo te zien iets gemist
:o Jos, het bericht waarin het tweede commentaar werd geleverd is door de bezoeker intussen gewijzigd.

Alle filmpjes (pps) die ik van derden krijg en misschien interessant zijn voor hier, converteer ik en zet ze op Youtube.
Daar kreeg ik ook al een reactie "te lang", "irritante achtergrondmuziek", "foto's al ontelbare malen elders op internet te zien".
Nu is de mening van een enkeling geen reden om die maar hun zin te geven zolang er nog anderen zijn die er niet zo over denken.

Het filmpje is HIER te bekijken.

Mocht ik nu veel negatieve reacties krijgen haal ik hem alsnog weg of zet hem elders maar ik begrijp eigenlijk niet
waar alle commotie vandaan komt. :?
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Bergingen en Calimiteiten All-In.

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Best een interessante film, hoor en voor mij zeker niet te lang.
Wel wat punten van kritiek, maar die doen eigenlijk niet ter zake. Mijn kritiek betreft uitsluitend de teksten bij de beelden. Daar zou je wat kritischer mee moeten omgaan.
Toch weet ik zeker dat je veel mensen een plezier doet met die film, al zeggen ze dat dan ook niet in een reactie.
Ik heb er in elk geval met genoegen naar gekeken.

Alleen, die muziek... :shock:
Prima muziek, daar niet van, maar niet als achtergrondmuziek voor deze film.
Het past niet, het leidt af, het dringt zich op, kortom: het bederft je film.
Geluid afzetten komt vast niet bij iedereen op; bij mij ook niet.
Je kijkt naar You Tube en neemt de films zoals ze aangeboden worden.
Zang achter wat je toch een "documentaire" kunt noemen, is nooit goed.
Zoek passende instrumentale muziek. Een uitstekend voorbeeld is en blijft DEZE muziek.
Wie helemaal niets weet van klassieke muziek, maar dat hoort, en zich de serie nog herinnert denkt onmiddellijk aan de zee en aan zeilschepen, terwijl het daar helemaal niets mee te maken heeft. Het is het adagio uit Spartacus van Khachaturian.
Achter jouw film zou ik ook een stuk klassieke muziek zetten, of jazz, of een gitaar. Of een harp. Goede muziek bij een film is niet zo simpel.
Ook uitstekend geschikt is New Age muziek, zoals bijvoorbeeld Rhythm of the Tides van Gandalf. Ook nog een passende titel! :-D
Jan Vennik (RIP)

Re: Bergingen en Calimiteiten All-In.

Bericht door Jan Vennik (RIP) »

Beste Kombuizers,Ik ben dit Topic begonnen om iedereen die reportages over Bergingen en Callimiteiten van welke aard dan maar ook,
heeft om die hier te plaatsen.
Elk verslag,welke dan ook over dit Topic is mijn inziens ten alle tijden van harte welkom.(het geeft mij dan af en toe de tijd om een beetje bij te komen) :mrgreen:
Dus Mister Joks; GA JE GANG!!
Hierbij geld nogsteeds de uitnodiging;HEEFT U OOK EEN MOOIE SERIE??ZET HEM ER OP :P
Ik heb NOOIT beweerd dat dit een prive Topic is!!!!!Ik zou het niet eens willen.
Ik vindt ook,dat de foto,s die ik plaats er vanaf gehaald mogen worden,en elders gebruikt mogen worden.
Want als ik dat NIET goed vindt,moet ik ze ook niet plaatsen.
Want deze foto,s zijn mij toe gestuurd door verschillende makers en eigenaars die niet altijd vermeld willen worden.

Groetjes Jan Vennik :?: :oops: :P .
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Bergingen en Calimiteiten All-In.

Bericht door Joop »

Theo Horsten schreef:Achter jouw film zou ik ook een stuk klassieke muziek zetten
:P Theo, Bedankt voor je bijdrage en aanbeveling. Ik hoop dat de maker van de film het oppikt. Is de muziek die je laat horen ook van de "Onedin Line"? Zelf hou ik ook meer van instrumentaal maar ik ga de smaak van de maker niet bederven door er wat anders onder te zetten. Tenzij Youtube meldt dat er op de muziek rechten van derden rusten. Ik heb dat al een paar keer meegemaakt en dat kan dus ook het geval zijn met de door jou aanbevolen muziek. Ik zet er in dat geval wel iets neutraals onder wat het software pakket biedt. Ook allemaal instrumentaal. :wink:

:lol: Jan, Bedankt voor je support. Laten we nu maar snel verder gaan met jouw mooie serie want anders dwalen we teveel af. :|
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: Bergingen en Calimiteiten All-In.

Bericht door Bertus. »

Ahoi Joks,
Wat een prachtig filmpje heb je weer inelkaar gezet :o . de muziek erachter is ook prima :!: .
Volgens mij is die zanger Gerard Jolink. Wij kombuizers mogen toch blij zijn met zo'n kei als
"Mister Joks" op "Kombuispraat" :-D :-D . Ikzelf ben nog niet zo'n beul in het computeren,
maar aldoende leert men :) En heer Vennink neem gerust van mij aan dat "Mister Joks" alles
met een goede bedoeling doet.

Met vriendelijke groet.

Bertus.
Jan Vennik (RIP)

Re: Bergingen en Calimiteiten All-In.

Bericht door Jan Vennik (RIP) »

B.S. schreef:Ahoi Joks,
En heer Vennink neem gerust van mij aan dat "Mister Joks" alles met een goede bedoeling doet.
Met vriendelijke groet.Bertus.
Ehh,,Heb ik misschien het tegendeel beweerd??? :shock:
Ik sta nog steeds achter mijn voorgaande verklaring.
Het lijkt wel alsof men hier opruiende statements kwijt wil. :oops:
Laten we gewoon doorgaan met intresante reportages te posten,,,,LIJKT ME VEEL LEUKER. 8)
LANG LEVE DE LOL!!!!!! :P
Groetjes Jan Vennik. :wink:
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Bergingen en Calimiteiten All-In.

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Afbeelding

Unieke beelden, Jan.
Met een foto als deze kun je prijzen winnen.
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Bergingen en Calimiteiten All-In.

Bericht door Roy »

Hoe triest de situatie ook moge zijn, maar wat een pracht reportage Jan.
Doorrossen met die hap !!!.

m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................


Plaats reactie