Rotterdamse Wateren door de ogen van Jan Oosterboer
Re: Rotterdamse Wateren door de ogen van Jan Oosterboer
Foto's gemaakt zaterdag 6 november 2010, locatie: Harmsenbrug (N57).
Geachte kijker.DEEL 1..
INHIJSEN VASTE FIETSBRUGOVERSPANNING HARMSENBRUG (deel 2)
Zaterdagmorgen 6 november 2010 is men begonnen met het inhijsen van de 400 ton zware fietsbrugoverspanning met een lengte van 114 meter, voor de nieuwe Harmsenfietsbrug over het Hartelkanaal, gelegen in de N57 (komende vanaf de N15, richting Brielle). Het inhijsen werd gedaan met behulp van de bok AMSTERDAM van MAMMOET en de bok MATADOR 2 van BONN & MEES. Verdere assistentie verleenden o.a. de sleepboten SPITSBERGEN en PIETER L en VLET 1
Op foto 8 ziet u een gedeelte van de fietsbrug dat vrijdag jl.is ingehesen. De 114 meter lange fietsbrug heeft de vorm van een hockeystick, wat goed is te zien op de verschillende foto’s. Dat gedeelte van de fietsbrug zit aan de noordkant van de Harmsenbrug. Daaraan zit het zogenaamde huis, dat was ook al bij de oude fietsbrug zo en dat huis moest van de architect weer op dezelfde plaats worden neergezet!
OP NAAR HET VERVOLG..
Geachte kijker.DEEL 1..
INHIJSEN VASTE FIETSBRUGOVERSPANNING HARMSENBRUG (deel 2)
Zaterdagmorgen 6 november 2010 is men begonnen met het inhijsen van de 400 ton zware fietsbrugoverspanning met een lengte van 114 meter, voor de nieuwe Harmsenfietsbrug over het Hartelkanaal, gelegen in de N57 (komende vanaf de N15, richting Brielle). Het inhijsen werd gedaan met behulp van de bok AMSTERDAM van MAMMOET en de bok MATADOR 2 van BONN & MEES. Verdere assistentie verleenden o.a. de sleepboten SPITSBERGEN en PIETER L en VLET 1
Op foto 8 ziet u een gedeelte van de fietsbrug dat vrijdag jl.is ingehesen. De 114 meter lange fietsbrug heeft de vorm van een hockeystick, wat goed is te zien op de verschillende foto’s. Dat gedeelte van de fietsbrug zit aan de noordkant van de Harmsenbrug. Daaraan zit het zogenaamde huis, dat was ook al bij de oude fietsbrug zo en dat huis moest van de architect weer op dezelfde plaats worden neergezet!
OP NAAR HET VERVOLG..
Re: Rotterdamse Wateren door de ogen van Jan Oosterboer
Foto's gemaakt zaterdag 6 november 2010, locatie: Harmsenbrug (N57).
Geachte kijker.DEEL 2..
Op foto 20 ziet u een peiler waarop de fietsbrug wordt neergezet, en het bevestigingspunt op op foto 19 en 23.
OP NAAR HET VERVOLG..
Geachte kijker.DEEL 2..
Op foto 20 ziet u een peiler waarop de fietsbrug wordt neergezet, en het bevestigingspunt op op foto 19 en 23.
OP NAAR HET VERVOLG..
Re: Rotterdamse Wateren door de ogen van Jan Oosterboer
Foto's gemaakt zaterdag 6 november 2010, locatie: Harmsenbrug (N57).
Geachte kijker.DEEL 3..
Op foto 27 ziet u de aansluiting voor het kleine stukje fietsbrug dat naderhand nog wordt ingehesen, (foto 6).
Het tweede, nog kleinere stukje (foto 6), wordt geplaatst voor de basculeklep.
OP NAAR DE REST VAN DE SERIE..
Geachte kijker.DEEL 3..
Op foto 27 ziet u de aansluiting voor het kleine stukje fietsbrug dat naderhand nog wordt ingehesen, (foto 6).
Het tweede, nog kleinere stukje (foto 6), wordt geplaatst voor de basculeklep.
OP NAAR DE REST VAN DE SERIE..
Re: Rotterdamse Wateren door de ogen van Jan Oosterboer
Foto's gemaakt zaterdag 6 november 2010, locatie: Harmsenbrug (N57).
Geachte kijker.DEEL 4..
Ook via de binnenkant van de fietsbrug wordt e.e.a. vastgemaakt, zie foto 34.
Groeten: Jan.
Wederom GOED gedaan Jan.
Groetjes Jan Vennik.
Geachte kijker.DEEL 4..
Ook via de binnenkant van de fietsbrug wordt e.e.a. vastgemaakt, zie foto 34.
Groeten: Jan.
Wederom GOED gedaan Jan.
Groetjes Jan Vennik.
Re: Rotterdamse Wateren door de ogen van Jan Oosterboer
Foto's gemaakt ZATERDAGMIDDAG 6 november 2010, locatie: Calandkanaal.
Geachte kijker.
Zaterdagmorgen 6 november 2010 is de pijpenlegger AUDACIA (zie foto 40 en 41), afgemeerd aan de boeien 79 in het Calandkanaal.
Verder gezien die zaterdag, de duwboot MAAS (zie foto 42 en 43) met een ponton met daarop ????
Voormalige reddingsboot KONINGIN JULIANA van het HAVENMUSEUM ROTTERDAM met gasten aan boord en via het Calandkanaal op weg naar het Breeddiep (zie foto 44, 45 rn 46 **).
**) Ik had een vraag over de bovenste vlag op foto 46. Het antwoord is afkomstig van PIET SINKE, Singapore.
Dit is de oude vlag van de "Zuid"....Vroeger had je twee reddingsmaatschappijen in Nederland, van de Belgische grens tot en met Ter Heyde was DE ZUID ( Koninklijke Zuid-Hollandse Maatschappij tot Redding van Schipbreukelingen), en van Scheveningen tot de Duitse grens was DE NOORD ( Koninklijke Noord- en Zuid-Hollandse Reddingsmaatschappij), het waren concurrenten van elkaar en ze gebruikten beide heel verschillend type boten ‘De Noord’ en ‘De Zuid’, de K.N.Z.H.R.M. en de K.Z.H.M.R.S. fuseerden officieel op 22 mei 1991 tot de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij. Als oprichtingsdatum blijft echter 11 november 1824 gehandhaafd. Het kantoor van ‘De Zuid’ in Rotterdam verhuisde naar Amsterdam en het kantoor zit tegenwoordig in IJmuiden...
De SMIT SEINE en de RT ADRIAAN op foto 47, 48 en 49.
Groeten: Jan.
Weer een PRACHTIGE serie Jan,BEDANKT...
Groetjes Jan Vennik.
Geachte kijker.
Zaterdagmorgen 6 november 2010 is de pijpenlegger AUDACIA (zie foto 40 en 41), afgemeerd aan de boeien 79 in het Calandkanaal.
Verder gezien die zaterdag, de duwboot MAAS (zie foto 42 en 43) met een ponton met daarop ????
Voormalige reddingsboot KONINGIN JULIANA van het HAVENMUSEUM ROTTERDAM met gasten aan boord en via het Calandkanaal op weg naar het Breeddiep (zie foto 44, 45 rn 46 **).
**) Ik had een vraag over de bovenste vlag op foto 46. Het antwoord is afkomstig van PIET SINKE, Singapore.
Dit is de oude vlag van de "Zuid"....Vroeger had je twee reddingsmaatschappijen in Nederland, van de Belgische grens tot en met Ter Heyde was DE ZUID ( Koninklijke Zuid-Hollandse Maatschappij tot Redding van Schipbreukelingen), en van Scheveningen tot de Duitse grens was DE NOORD ( Koninklijke Noord- en Zuid-Hollandse Reddingsmaatschappij), het waren concurrenten van elkaar en ze gebruikten beide heel verschillend type boten ‘De Noord’ en ‘De Zuid’, de K.N.Z.H.R.M. en de K.Z.H.M.R.S. fuseerden officieel op 22 mei 1991 tot de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij. Als oprichtingsdatum blijft echter 11 november 1824 gehandhaafd. Het kantoor van ‘De Zuid’ in Rotterdam verhuisde naar Amsterdam en het kantoor zit tegenwoordig in IJmuiden...
De SMIT SEINE en de RT ADRIAAN op foto 47, 48 en 49.
Groeten: Jan.
Weer een PRACHTIGE serie Jan,BEDANKT...
Groetjes Jan Vennik.
Re: Rotterdamse Wateren door de ogen van Jan Oosterboer
Foto's gemaakt zondag 7 november 2010.
Geachte kijker.DEEL 1..
Zondagmorgen 7 november 2010 passeerde de sleepboot IKAR met de MAASHEES, met als bestemming de Waalhaven. Assistentie verleende ANNAMARIE, zie foto 1 tot en met 7.
Zondagmiddag 7 november 2010, passeerden ter hoogte van Rozenburg, de sleepboot LOUISE VAN DER WEES met de SEEKER (bouwjaar: 2001) een Damen Stan 4207 type Patrol Vessel, met als bestemming Dordrecht. Zie de foto's 8 tot en met 10.
OP NAAR DE REST VAN DE SERIE..
Geachte kijker.DEEL 1..
Zondagmorgen 7 november 2010 passeerde de sleepboot IKAR met de MAASHEES, met als bestemming de Waalhaven. Assistentie verleende ANNAMARIE, zie foto 1 tot en met 7.
Zondagmiddag 7 november 2010, passeerden ter hoogte van Rozenburg, de sleepboot LOUISE VAN DER WEES met de SEEKER (bouwjaar: 2001) een Damen Stan 4207 type Patrol Vessel, met als bestemming Dordrecht. Zie de foto's 8 tot en met 10.
OP NAAR DE REST VAN DE SERIE..
Re: Rotterdamse Wateren door de ogen van Jan Oosterboer
Foto's gemaakt zondag 7 november 2010.
Geachte kijker.DEEL 2..
Zondagmiddag 7 november 2010, passeerden ter hoogte van Rozenburg, de sleepboot LOUISE VAN DER WEES met de SEEKER (bouwjaar: 2001) een Damen Stan 4207 type Patrol Vessel, met als bestemming Dordrecht. Zie de foto's 11 tot en met 20.
LOUISE VAN DER WEES heeft vanaf Hoek van Holland tot aan Dordrecht de SEEKER begeleid, weet iemand waarvoor dat was??
Groeten: Jan.
GAVE serie Jan.
Groetjes Jan Vennik.
Geachte kijker.DEEL 2..
Zondagmiddag 7 november 2010, passeerden ter hoogte van Rozenburg, de sleepboot LOUISE VAN DER WEES met de SEEKER (bouwjaar: 2001) een Damen Stan 4207 type Patrol Vessel, met als bestemming Dordrecht. Zie de foto's 11 tot en met 20.
LOUISE VAN DER WEES heeft vanaf Hoek van Holland tot aan Dordrecht de SEEKER begeleid, weet iemand waarvoor dat was??
Groeten: Jan.
GAVE serie Jan.
Groetjes Jan Vennik.
Re: Rotterdamse Wateren door de ogen van Jan Oosterboer
Foto's gemaakt donderdag 11 november 2010, locatie: Nieuwe Waterweg (Landtong ter hoogte van Hoek van Holland).
Geachte kijker.
Soms zijn er ook dramatische gebeurtenissen op de Nieuwe Waterweg.
Donderdagmiddag 11 november 2010, om 15.55 uur kwam het bericht binnen dat er een sleepboot was gekapseisd op de Nieuwe Waterweg bij Hoek van Holland. Het bleek te gaan on de FAIRPLAY-22. Zij assisteerde op dat moment, vanwege de storm, de STENA BRITANNICA naar de aanlegsteiger van STENA, bij de Berghaven. Het ongeluk gebeurde ter hoogte van het Lage Licht, net buiten Hoek van Holland.Een reddingsoperatie kwam onmiddellijk opgang. Drie opvarenden werden gered door toegesnelde sleepboten.Helaas worden nog twee bemanningsleden vermist. Enkele Loodsboten hebben al heel vlug na het incident, vanuit de Berghaven, duikers met materiaal naar de locatie gevaren. De reddingsoperatie gaat onverminderd voort om te proberen de twee vermiste opvarenden alsnog te redden.
De STENA BRITANNICA kreeg overigens ook heel snel alsnog weer assistentie van twee Smit sleepboten, om veilig aan te kunnen meren aan de aanlegsteiger.
Groeten: Jan.
Nou Jan,,is dat even schrikken,Ik hoop dat dit nog goed af zal lopen.VERSCHRIKKELIJK!!!!
Groetjes Jan Vennik.
Geachte kijker.
Soms zijn er ook dramatische gebeurtenissen op de Nieuwe Waterweg.
Donderdagmiddag 11 november 2010, om 15.55 uur kwam het bericht binnen dat er een sleepboot was gekapseisd op de Nieuwe Waterweg bij Hoek van Holland. Het bleek te gaan on de FAIRPLAY-22. Zij assisteerde op dat moment, vanwege de storm, de STENA BRITANNICA naar de aanlegsteiger van STENA, bij de Berghaven. Het ongeluk gebeurde ter hoogte van het Lage Licht, net buiten Hoek van Holland.Een reddingsoperatie kwam onmiddellijk opgang. Drie opvarenden werden gered door toegesnelde sleepboten.Helaas worden nog twee bemanningsleden vermist. Enkele Loodsboten hebben al heel vlug na het incident, vanuit de Berghaven, duikers met materiaal naar de locatie gevaren. De reddingsoperatie gaat onverminderd voort om te proberen de twee vermiste opvarenden alsnog te redden.
De STENA BRITANNICA kreeg overigens ook heel snel alsnog weer assistentie van twee Smit sleepboten, om veilig aan te kunnen meren aan de aanlegsteiger.
Groeten: Jan.
Nou Jan,,is dat even schrikken,Ik hoop dat dit nog goed af zal lopen.VERSCHRIKKELIJK!!!!
Groetjes Jan Vennik.
Re: Rotterdamse Wateren door de ogen van Jan Oosterboer
Jan,
De Seeker gaat richting Damen ivm problemen met beide reductie kasten.
Las inmiddels ook dat er een lichaam is aangespoeld op het strand. Men vermoed dat het een van de opvarenden is van de Fairplay 22.
gr Ed
De Seeker gaat richting Damen ivm problemen met beide reductie kasten.
Las inmiddels ook dat er een lichaam is aangespoeld op het strand. Men vermoed dat het een van de opvarenden is van de Fairplay 22.
gr Ed
Re: Rotterdamse Wateren door de ogen van Jan Oosterboer
het schijnt dat dat de machinist was.
marnix
marnix