SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

:lol: Ha die Erik. Dat noem jij een serieuze. Dat je zoveel slangen op je kop toelaat. :x
Kom maar op met je foto's. Ik heb ze hier nog wel gekker gezien. :P
Echter, om te voorkomen dat het eventueel toekomstige kombuizenaars zal afschrikken,
dat ze met hun dronken hoofd op dit forum staan, eigenlijk ook weer niet. :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

:shock: Hier dan wat stichtelijker nieuws en misschien wel leuk zo vlak voor Sinterklaas en Kerst. :wink: Groetenuitzending van de Neder Linge, Neder Elbe en Karimun op 10 oktober 1968
Bijlagen
Groetenuitzending van de Neder Linge, Neder Elbe en Karimun op 10 oktober 1968
Groetenuitzending van de Neder Linge, Neder Elbe en Karimun op 10 oktober 1968
Groetenuitzending SMN-nieuws okt-1968 .jpg (661.87 KiB) 2234 keer bekeken
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: SMN

Bericht door Bertus. »

.
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

:shock: Nou Bertus, Hier dan iets voor jou. Uit het SMN-nieuws van mei 1958: Vrijetijdsbesteding van de heren J. Janzen, L. Visser, L. ter Weeme en P. Voorthuijsen. De foto is natuurlijk eerder gemaakt en mogelijk tijdens jouw reis in januari en februari van dat jaar. Misschien zijn ze te vinden via http://www.wieowie.nl. Succes :!:
Bijlagen
Rempang - SMN-nieuws - mei 1958
Rempang - SMN-nieuws - mei 1958
Rempang SMN-nieuws 1958.jpg (306.6 KiB) 2210 keer bekeken
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: SMN

Bericht door Bertus. »

.
erik barkhuis

Re: foto

Bericht door erik barkhuis »

Nog een gevonden, zo te zien met een netje tonijn.
Bart Schuyffel op de rug gezien, hij staat ook op pag.67 aan de bar.

grerik
Bijlagen
CCI301109_00012.jpg
CCI301109_00012.jpg (84.43 KiB) 2195 keer bekeken
erik barkhuis

Re: Bart schuyffel.

Bericht door erik barkhuis »

Hallo,

Heb familie van Bart Schuyffel gevonden. Bart is voor twee jaar geleden overleden, familie belde me terug dat het Bart was op de drie foto's en waren zeer blij. Nou Bart als je mee leest PROOST!!!!!

grerik
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

:shock: Hé Erik, Je hebt talent voor zoekacties :!: Ik had ook al gekeken, maar geen Bertus en ook zijn initialen leverden niets op. Wel gerelateerde personen maar zover ben ik niet gegaan. De naam is vrij uniek dus was kans groter dat je wel familie treft. En ja, dan is het spijtig dat de persoon is overleden. Zo zie je maar, je kan niet te vroeg beginnen met opsporen. In ieder geval heb je de familie een plezier met die foto's kunnen doen. :|
hanzijl
Berichten: 35
Lid geworden op: 04 jan 2009 19:09

Re: SMN

Bericht door hanzijl »

Wil jullie toch even laten weten wie buiten Jaap Korpershoek de collega’s op de foto van pagina 67 zijn.
Middenin is motorman Piet de Heij een onverstoorbare SMN legende, hierbij een niet gepubliceerd stukje (anders zou ik grote problemen met de uitgever krijgen) uit het leven van Piet:
Vier dagen laden en lossen en al die dagen waren we Piet de motorman kwijt. Piet was een rustige vriendelijke boom van een vent die niet veel zei maar wel behoorlijk dronk. Een beetje mysterieuze maat, maar je kon voor honderd procent van hem op aan. Toch begonnen we ons zorgen te maken over zijn afwezigheid en er werd alarm geslagen via de scheepsagent. De laatste middag wankelde een totaal verfomfaaide en benevelde Piet de gangway op. Letterlijk alles was hij kwijt en een zinnig woord kwam er nu helemaal niet meer uit. Kapitein Y. strafte net als God onmiddellijk. Vijf dagen gagestraf. Ik kreeg vijf jaar eerder in Valparaiso voor twee uur te laat aan boord dezelfde straf, stel ik alsnog vast, met een restje bitterheid jegens Y. In wezen kostte die vierdaagse vakantie Piet maar een enkele dag gage. De meid waarmee hij lekker had liggen rampetampen werd betaald uit een ander potje. Tegen de tijd dat hij z'n stapgeld er doorheen gejaagd had en zijn horloge en enkele kledingstukken waren verhapstukt, werd Piet gewoon door haar gedumpt. Letterlijk en figuurlijk uitgekleed dus. Blijkbaar had hij in zijn altoos rustige bestaan zo nu en dan behoefte aan zo'n enorme uitspatting. Daarna leefde Piet de rest van de reis onverstoorbaar en rustig verder. Weinig woorden, maar wel een stevige dronk.
Inderdaad Bart Schuijffel uit Nijmegen, helaas twee jaar geleden onverwacht aan ‘n hartstilstand overleden. Die andere ’bolle’ donkerharige matroos komt inderdaad uit Limburg en heet Willem Peeters. In de messroom op het achteruit van de Karimun was het een jaar lang een volle en reuze gezellige boel, er werd op zee veel gekaart of slap geluld en ook de stickies begonnen bij ons langzaam aan hun opmars.
Hierbij voor de nieuwsgierige ex Karimun/SMN collega’s een foto van toen en van nu. Als bonus een stemmingsfoto van de leukste pleziergoot ter wereld, iedere zeeman weet wel waar die genomen is.
Sayonara, Han
Bijlagen
Bugis-street.jpg
Bugis-street.jpg (110.87 KiB) 2362 keer bekeken
Han schavotje.JPG
Han schavotje.JPG (42.87 KiB) 2362 keer bekeken
PhotoMail Image 82-353-15.jpg
PhotoMail Image 82-353-15.jpg (90.42 KiB) 2362 keer bekeken
erik barkhuis

Re: foto

Bericht door erik barkhuis »

Nou vooruit dan maar de beer is los: de karimun was dus een feest boot.
grerik.

Gitaar spelen met een bezem en een feest hoed. 11-11 carneval !!!!
Bedankt voor de foto van de clifford pier???
Neen ik zie geen sate>. Bangkok zeker, sorry geen geld, bleef aan boord.
Bijlagen
CCI301109_00010.jpg
CCI301109_00010.jpg (60.49 KiB) 2677 keer bekeken


Plaats reactie