SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
tony

Re: SMN

Bericht door tony »

Dit was een van de laatste keren paling roken, nu is het uitsluitend poon van 1.50 per kilo.
En in de zomer maanden makreel van de sportvissers.

Afbeelding

KJHvanBeek
Berichten: 606
Lid geworden op: 19 aug 2009 10:14
Locatie: Naaldwijk

Re: SMN

Bericht door KJHvanBeek »

Het water loopt in mijn mond.
g.h.hagels

Re: SMN

Bericht door g.h.hagels »

Hallo LP,

Dat rode bakpannetje komt mij bekent voor :lol: volgens
mij dit jaar bij de reunie in huizen , wat je daar bakte was
heerlijk . :-D

Vr Gr Gerrit H Hagels.
NIAS
Berichten: 46
Lid geworden op: 03 okt 2010 13:42
Locatie: Gameren

Re: SMN

Bericht door NIAS »

Hoi Dirk 1. Antwoord op je vraag waarom die naamsverandering van Banka en Batang kan ik je ook niet geven, en idd mijn eerste schip was het ss Nias in okt 1961 in HWAL, en als ik het me goed herinner hebben wij samen in '64 op de Balong gevaren in linea Costa met Piet Pauw
als ouwe, en dan ben jij Dirk Oosterhaven.
Ik ben in okt '61 begonnen en 1-09-2003 met pensioen gegaan gelukkig net voor dat Maersk de hele boel overnam, al moet ik wel zeggen dat het bloed nog wel eens kruipt enz enz.
groetjes Jan
Chr.Vr.
Berichten: 543
Lid geworden op: 01 jun 2011 10:17

Re: SMN

Bericht door Chr.Vr. »

Bij deze even te reageren op de naams veranderingen ,dat was in hoofdzaak om verwarring te voor komen en in eerste instantie was de bedoeling dat de "BA" boten de naam zouden krijgen met "Pulau"er voor ,dat was alleen niet voor de "BANKA"later "BENGKALIS" en de "BAWEAN de "BALONG"was de bedoeling om de naam van "PULAU BANJAK" te krijgen maar bij de tewaterlating werd dat "BATANG" en zoals bekend is dat de 'BALONG" geworden
e.e.a.staat te lezen in een boekje ,De schepenvan de 'NEDERLAND' G.J.de Boer De Alkenreeks
voor de liefhebber het nummer is ISBN 90 6013 196 7 De Alk NV Alkmaar als het nog te krijgen is

m.v.g
C.Vrolijk
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

Het zeeklaarmaken was ook altijd een heel karwei, met die merkels plaatsen
en dan die luiken erop kwakken, dan de presennings en dan de boel keggen,
wat meestal de baas timmerman deed.
:wink: Luiken en presennings Batu. (wie herkent de man aan dek?)

Afbeelding
quo vadis
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

Hoi LP,

Volgens mij is dat 'onze' Dick Oosterhaven! :lol:

Groetjes Joop
dirk1

Re: SMN

Bericht door dirk1 »

Het zou zomaar kunnen, ik denk dat we bezig waren met de luiken aan dek te leggen voor bv schoonmaak van het ruim, je kunt wel zien dat de mannen van de kombuis mooi tijd hadden om dit plaatje te maken, die stonden mooi achter de kombuis naar dek te glauwen!!


Dirk
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

Hé Dirk,

Duikt er eens een nooit gezien plaatje van je op en dan ga je gelijk die zwoegers in de kombuis afkraken.
Die wisten van niks toen die foto werd gemaakt terwijl jij op je gemakkie een draadje stond op te rollen. :wink:

Groetjes Joop
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

hobby-rokers, die hebben een ton, oven of kast
:? Ik heb mailtjes ontvangen met de vraag waar je rooktonnen kan kopen. Ze zullen overal wel "langs het water" verkrijbaar zijn, maar die van mij heb ik in 2005 gekocht in Bunschoten, bij de firma Bungas bv aan de Edisonweg 7, 033-2984322. Zij verkopen allerlei apparatuur voor het baken en roken van vis. Mijn rookoven is van het merk "MultiSmoke". De prijs was destijds € 102,=. Ze hebben ze in gegalvaniseerd ijzer, maar ook in rvs. 8) Maar wellicht zijn er lezers die zeggen "als je zo'n ding zoekt heb ik er nog wel een staan of ik maak er wel een voor je" en dan ben je wellicht voordeliger uit.
quo vadis


Plaats reactie