SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Chr.Vr.
Berichten: 543
Lid geworden op: 01 jun 2011 10:17

Re: SMN

Bericht door Chr.Vr. »

Leuk verslag van de "NEDER LINGE" en nog eens een plaatje te zien van Arie kuit, als ik het goed heb kwam die toen ik met hem voer op de "RAKI"uit weesp, maar of deze foto in Auckland N.Z. genomen is heb ik me twijvels , zelf verschillende malen naar N.Z.geweest , maar dit lijken me meer lok eenden uit een ander gebied zo getint dat ze zijn .
grtn
Chr Vr

Patru (R.I.P)

Re: SMN

Bericht door Patru (R.I.P) »

Hoi Chr Vr,

Arie kwam inderdaad uit Weesp. Ik heb met hem ook op de Raki gevaren, reis 63, 22 oktober 1964 uit Malta, en ook op de Riouw, reis 55, 3 april 1963 uit Rotterdam.

Had je een andere haven in gedachten voor het plaatje?.

Groet, Paul
Chr.Vr.
Berichten: 543
Lid geworden op: 01 jun 2011 10:17

Re: SMN

Bericht door Chr.Vr. »

Ik heb meer een idee van als ik het zo zie , iets in de buurt van Bangkok / Hong kong , tenminste de kant van Azie uit in N.Z.zijn ze ok wel wat getint de maori's dan maar je had het toch wat meer met de Engelse types te doen .
en wat de 'RAKI'betreft de tijd van mij was van 03-04-64 t/m 22-10-64 Cand, Meren hoofdzaak
grtn
Chris Vrolijk
Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: SMN

Bericht door Geep »

Hr Sligte, ter herinnering, ,,Ik kan me die scheepspolitie nog wel herinneren.''
Dat was; van Dommelen! Door een collega van u, werd hij ,,Die ouwezak '' genoemd, was ook de juiste benaming.
vrgr.Geep
Patru (R.I.P)

Re: SMN

Bericht door Patru (R.I.P) »

Chris,

Dan ging je van de Raki af in Malta toen ik er op kwam, op 22 oktober 1964.
De dia is absoluut gemaakt in Nieuw Zeeland, maar door het scannen, bewerken en verkleinen van die oude dia's (45 jaar), vooral als ze met een flits zijn gemaakt, gaat veel kleur verloren.

Op de Grote Meren heb ik een reis gemaakt met de Bawean, reis 63, 28 april 1965 van Malta. Een van m'n mooiste.

groet, Paul
Grote meren.jpg
Grote meren.jpg (167.86 KiB) 5308 keer bekeken
Chr.Vr.
Berichten: 543
Lid geworden op: 01 jun 2011 10:17

Re: SMN

Bericht door Chr.Vr. »

Paul.
ik krijg het idee dat we net achter elkaar aangehuppeld hebben , wat de 'RAKI' en 'BAWEAN aangaat, als ik kijk naar de 'BAWEAN' daar ben ik 23-12-'65 a/b gekomen in Malta vervolgens : Indonesie - naar de meren -via de middel.zee naar Japan -van uit daar naar zuid Amerika , Chili /Peru , Mexico oost kust, Pan. kanaal, wat plaatsen in de Carieb, oost kust states zo weer naar Malta alleen een dik jaar verder en weer afgelost.
grtn Chris
ps. misschien brengt je achter naam wat opheldering
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: SMN

Bericht door Bertus. »

.
Patru (R.I.P)

Re: SMN

Bericht door Patru (R.I.P) »

Dag Chris,

Dan was het bij de Bawean net andersom met aflossen. Op 23 december 1965 ging ik eraf in Malta en jij er dus op. Mijn reis op de Bawean: Malta, Perzische Golf, Indonesië, Suezkanaal, Grote Meren, Malta, Perzische Golf, Oostkust VS, Malta.

Van het vliegen op 22 oktober 1964 naar de Raki herinner ik me dat de vluchttijd nog zo'n 6 uur was (met zo'n oude Convair van Martinair, met tussenlanding op Corsica); niet al te comfortabel. Daar heb jij dan op de thuisvlucht in gezeten.

Groet, Paul Gortworst
Convair 640.jpg
Convair 640.jpg (10.96 KiB) 5031 keer bekeken
Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: SMN

Bericht door Geep »

Ma. 22 okt. 2012. – 17:54 blz. 307

Hr. BS citaat ,, Maar ja, wie niet horen wil, moet maar voelen''.

Ach ja, de ouderdom slaat toe!
Vrgr.Geep
Piet Sligte
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 aug 2004 23:58
Locatie: El Albir, Spanje

Re: SMN

Bericht door Piet Sligte »

Van het vliegen op 22 oktober 1964 naar de Raki herinner ik me dat de vluchttijd nog zo'n 6 uur was
Hallo Paul,
Welkom op het forum. Ik zat ook in dat vliegtuig. Ik herinner me er dat tijdens de vlucht enige vlammen uit de motoren kwamen en dat toen aan de HWTK Kervezee om advies werd gevraagd.
Iedereen lachen natuurlijk. We gingen toen aan de kade van Malta met onze koffers aan boord van een pendelboot die ons naar de Raki bracht. En toen op weg naar de PG.

Groeten
Piet Sligte


Plaats reactie