SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
fkhk

Re: SMN

Bericht door fkhk »

Hallo. Jan, dat is een hele tijd geleden. Blij van je te horen.

Cor Meijerink
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 feb 2011 17:36

Klaas Versluis

Bericht door Cor Meijerink »

Wie kende hem niet, Klaas Versluis.

Vandaag 2 mei 2016 ben ik weer bij hem op bezoek geweest 1 á 2 keer per jaar ga ik bij hem langs.

Ja, ja hij leeft nog 90 jaar en 3 maanden.

Hij is nog steeds actief en loopt zijn rondje in Den Helder met zijn hond en eet z'n boterhammetje en soep bij een vriendin.

Zijn vrouw is al lange tijd geleden gestorven.

Ik zelf heb bij hem als lichtmatroos in 1970 gevaren op de Linge en 3 grote reizen met hem mogen doorbrengen ik was toen 14 jaar en dan heb je mazzel dat je bij een figuur als Klaas Versluis terecht komt.

We hebben wat oude namen laten passeren maar de meeste hebben toch al de geest gegeven.

46 jaar geleden een mensen leven passeert niet te geloven toch dat het nog mogelijk is.

Grappig is om te zien dat als hij de herinnering oproep z'n ogen beginnen te glanzen, mooi om waar te nemen.

Nou mocht iemand wat van hem willen weten dan hoor ik het.

Ik plaats een foto bij van hem met toestemming van hem natuurlijk

Cor Meijerink Lichtmatroos 1970-1971 Linge
IMG_2104.JPG
IMG_2104.JPG (128.62 KiB) 5369 keer bekeken
Muddy
Berichten: 68
Lid geworden op: 19 apr 2009 13:31
Locatie: Bergen N.H.

Re: SMN

Bericht door Muddy »

Ik ben nog op zijn tachtigste verjaardag geweest in de kantine van de volkstuin waar hij altijd zat.
moest toen eerder weg wegens storingsdienst die ik liep,maar was erg gezelleig en ik zach niet een 80 jarige maar een heel vitale man die nog steeds van een biertje en mooie verhalen hield
hij was mijn eerste boots die ik als lichtmatroos meemaakte op de Billiton eind 1964 vanuit Amsterdam , ik heb ontzettend veel van die man geleerd en zou hem graag eens opzoeken , als hij daar prijs op stelt
gr Piet Tervoort
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3112
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door rspeur »

Denk nog regelmatig met plezier aan hem terug.
Ik voer met hem op de Neder Linge van juli tot november 1970.
René
bbq oversteek naar kaapstad, huib bakker en klaas versluis.jpg
bbq oversteek naar kaapstad, huib bakker en klaas versluis.jpg (86.15 KiB) 5137 keer bekeken
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3112
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door rspeur »

Ik ga nog even door over Klaas. Nog steeds op de Neder Linge. Overigens staat Klaas alleen op de laatste foto.
Twee plaatjes van de barbecue op de oversteek naar Kaapstad, twee van het slot van diverse competities. Klaas won een van de onderdelen.
René
Neder Linge 1970, oversteek naar Kaapstad (1) BBQ 1.jpg
Neder Linge 1970, oversteek naar Kaapstad (1) BBQ 1.jpg (181.23 KiB) 4894 keer bekeken
Neder Linge 1970, oversteek naar Kaapstad (2) BBQ2.jpg
Neder Linge 1970, oversteek naar Kaapstad (2) BBQ2.jpg (121.41 KiB) 4894 keer bekeken
Neder Linge 1970, oversteek naar Kaapstad (3) Prijsuitreiking een v.d. competities op oversteek.jpg
Neder Linge 1970, oversteek naar Kaapstad (3) Prijsuitreiking een v.d. competities op oversteek.jpg (85.39 KiB) 4894 keer bekeken
Neder Linge 1970, oversteek naar Kaapstad (4) Klaas Versluis, een v.d. winnaars.jpg
Neder Linge 1970, oversteek naar Kaapstad (4) Klaas Versluis, een v.d. winnaars.jpg (83.18 KiB) 4894 keer bekeken
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

:wink: Mooie foto's!
Neder Eems, was mijn eerste reis verre oosten en China.
Ik zie volgens mij: Zwart-wit foto man met de baard Arie Drenthe en de andere foto's Engel Bakker en Klaas Versluis.
Ik zou Klaas Versluis wel een kaartje willen sturen, ken hem nog van een mooie reis met de Neder Ebro, Amerikaanse westkust.
Heeft iemand zijn adres? Overigens kom ik regelmatig in Den Helder omdat mijn dochter daar woont.
quo vadis
jan.sien

Re: SMN

Bericht door jan.sien »

fkhk schreef:Hallo. Jan, dat is een hele tijd geleden. Blij van je te horen.
Hallo fkhk leuk dat je reageerde op mijn berichtjes,maar ik weet nog niet wie je bent,onder de afkorting fkhk.Op welke boot, en welke reis hebben we samen gezeten,laat dat even weten!!
Diktromp

Re: SMN

Bericht door Diktromp »

Hallo collega's SMN.

Mijn vraag,wie heeft er nog foto's van de ms Karimata op de reis naar Eiland Tamara.Wij hadden aanboord 2 vaartuigen op het dek staan.Zoals ik al eerder had geschreven,zijn al mijn dia's verloren gegaan,met verschillende verhuizingen.Ik had ook veel van deze reis dia''s.Ook van deze vaartuigen.Ik weet nog wel,dat 1 vaartuig op Eiland Tamara werd gelost.Weet ook dat wij aan de wal met een bootje moesten gaan.Hadden het laatste bootje gemist,wegens dat wij aan het feesten en dansen waren op het eiland.Weet ook,dat er een Engelsman woonde die het radio omroep verkeer verzorgde op het eiland.Het ander vaartuig ging naar Sukarnopura vroeger Hollandia Nieuw Guinea.Hadden ook lading voor de RK Missie aanboord.Zijn toen door de Missie uitgenodigt in hun buitenverbijf.
Hopelijk zijn er nog collega's die deze reis aanboord waren,die nog foto's hebben.
Bijvoorbaat dank.

Groet;Jacob de Mos.
Kees van Huisstede
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:38

Re: SMN

Bericht door Kees van Huisstede »

Vrienden van de POLLUX willen volgend jaar ( 2017 ) een "Koopvaardijdag" organiseren aan boord van de pollux te Amsterdam Noord.
Wij zijn geen vereniging en Stichting maar een organisatie team uit de losse pols - maar wel heel serieus, we hebben o.a. ook een kas commissie.
Wij willen ook graag in contact komen met mensen van de SMN om een keer een gesprek te hebben of er animo is onder de SMN leden.
Er lopen al contacten met de KNSM en KHL.

In afwachting op een gunstig mailtje,
met vriendelijke groet,
Kees van Huisstede
www.vriendenvandepollux.nl
Piet Sligte
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 aug 2004 23:58
Locatie: El Albir, Spanje

Re: SMN

Bericht door Piet Sligte »

Hallo Jacob,
Op die reis van de Karimata was ik ook aan boord maar volgens mij was dat Tawara. Ik kan mij nog herinneren dat een collega van mij met een bootje naar dat eiland is gevaren en zwemmend terug aan boord kwam. Hij dacht dat hij werd achtervolgd door haaien. Hevig geschrokken en geheel in de stress. Dus dat is wat je boven beschrijft. Weet je nog dat we ergens in een haven in Nieuw Guinea een Indonesische wachtsman aan boord hadden die op een bootje schoot waarin een meisje zat die alleen maar enige spullen wilde verkopen. Overigens vond ik de Papoea´s die aan boord kwamen bijzonder vriendelijke mensen. De bakker bakte nog twee krentenbroden voor een Papoea die kwam helpen in de keuken en toen hij die broden kreeg sprong ie gat in de lucht en begon zowat te huilen. Zelf heb ik ook enige spullen weggegeven, zoals kleding en enige potjes tijgerbalsem. Voorts staat me nog in het geheugen gegrifd dat kapitein De Graad een paar mensen die met een zeilboot in de haven lagen, uitnodigde voor het avondeten aan boord van de Karimata. De hwtk Korvink en zijn vrouw liepen woest van tafel, tja…. ik stond erbij en keek ernaar. De hwtk vond dat ze niet goed gekleed waren. Ik kon de hwtk geen ongelijk geven want het waren net zwervers die waren uitgenodigd. Helaas, beste Jacob, heb ik geen foto´s van die reis.
Groeten
Piet Sligte


Plaats reactie