SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door rspeur »

Harry, volgens mij is het Heineken.
René
img050.jpg
img050.jpg (73.8 KiB) 5568 keer bekeken
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape

Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

Harry, volgens mij is het Heineken.
:? Klopt René. Heb één keer een afvaart met Oranjeboom meegemaakt, gelukkig was dat (des ondanks) snel op. :lol:
quo vadis
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14381
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: SMN

Bericht door Harry G. Hogeboom »

maar deze hebbie ook niet zelf omgelegen zo aan dat zaag vlak te zien
DAT heppie dan toch goed verkeerd Leo, ik pronk in principe nooit met andermans veren. Deze stammen zijn persoonlijk- met moed, beleidt en op tijd een potje bier- achter uit mijn stukkie bos gepiekeld en vervolgens op lengte gezaagd om er planken van te maken.Zie hieronder, eentje een beetje veel wazig, maar de fotograaf had zeker ook net een paar pilsjes op :lol:
Tjaa, met dat Tuborg-Heineken flessie had ik net m'n ziekenfondsbrilletje neeet op :roll:
Wellicht zijn ze bang dat de sloep wordt opgeëist door de morele erfgenamen van de JvO.
Tjaaa......" Ge wiet mar nooit" zegt Martje onder de Bananenboom in Braziel :lol:

En uuuh Leo, d'r staan 2-twee- stuks behoorlijke zware stammen op de nominatie om gekapt te worden deze winter en om dan vervolgens later te worden omgetoverd in plankies, kom maar kijken dan mag je d'r zelf eentje glad afzagen :lol:
Bijlagen
Plankiesmaakn.JPG
Plankiesmaakn.JPG (208.83 KiB) 5511 keer bekeken
PlankiesMaakn1.JPG
PlankiesMaakn1.JPG (107.39 KiB) 5511 keer bekeken
PlankiesGemaakt.JPG
PlankiesGemaakt.JPG (205.29 KiB) 5511 keer bekeken
Plankies-stam.JPG
Plankies-stam.JPG (233.82 KiB) 5490 keer bekeken
Plankies-ends.jpg
Plankies-ends.jpg (144.32 KiB) 5490 keer bekeken
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: SMN

Bericht door Breeze »

Sodeju, dat is mooi houtwerk Harry. Maar op een gegeven moment heb je toch genoeg blokhutten gebouwd in je tuin?

Adri
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

:P Verwacht ook hoogwater zo te zien.
quo vadis
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: SMN

Bericht door v+d »

Ik bewaar zes plankies en een paar klompen :wink: :-D
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: SMN

Bericht door leo-shof »

Dat is een donders mooi lint zaagie Harry ,mooie vlakke plankies
Ja ik geloof je nu op je blauwe ogen . :lol:
wat is de lengte ongeveer van dat stammetje
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14381
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: SMN

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Ik bewaar zes plankies en een paar klompen
Eventjes zigzaggen mag van Martje in Braziel Jan :lol: ...die plankies hebben meestal maar een kort leven "in de droogstelling" Jan, ik wou d'r ook " 6 stuks pasklare plankies van zagen" om naast de klompen te zetten , maar DE direktie heeft daar " HET Veto" over uitgesproken. Ik vondt het wel een passend idee.....zelf gekapt, zelf gezaagd en dan zelf gepast :lol: :roll: ........aaahwel, ik heb nog een ander Boompie op het oog.
donders mooi lint zaagie
Dat donders mooie lintzaagie huur ik voor een middag als er gezaagd moet worden Leo, want dat komt vanzelf niet " om de andere week" aan de orde.Het knetterd er door als de zagen scherp zijn, maar ik neem teugenswoordig - bij gelegenigheid- ook wel eens een stukkie stam mee op het karretje naar een paar kennissen met een heel oud zagerijtje met een cirkelzaag blad van bekant een dikke mtr., hier een kleine 100 km verderop in de bos. Het nadeel van die cirkelzaag is het grotere zaagsnee verlies, maar ik doe het toch alleen maar voor de grap. DIE klanten hebben dus "een ECHT bos" van zo'n 250 hectare of zo.Wat dat betreft ben ik dus zo'n 100 jaar TE laat naar Canada gegaan :cry: :cry:
Die stammetjes van mij waren meen ik op 12 ft. afgekort destijds.Ik hoor het werl als je deze winter hier op het vliegveld staat, wel een dikke jas en gevoerde veiligheidslaarzen meenemen.
Af en toe bij een storrumpie gaat er wel eens eentje voor de vlakte ( vrij dunne grondlaag op de rotsen, dus wortels soms niet erg diep!) en dan moet er weer gezaagd worden vanzelf.
Het " hoogwater" grappie snappik neet??? :roll:
heb je toch genoeg blokhutten gebouwd in je tuin
Ach, je moet toch wat te rotzooien hebben Adri en het houdt me van de straat en uit de kroeg, want over dat laatste heeft DE Direktie OOK een veto uitgesproken :lol:
Bijlagen
Albert-sawmill-10-2014 (1).JPG
Albert-sawmill-10-2014 (1).JPG (167.33 KiB) 5218 keer bekeken
Albert-sawmill-10-2014 (2).JPG
Albert-sawmill-10-2014 (2).JPG (172.44 KiB) 5218 keer bekeken
Plankies-omgewaaid.JPG
Plankies-omgewaaid.JPG (286.48 KiB) 5215 keer bekeken
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: SMN

Bericht door leo-shof »

Mooi spul Harry die zagerij , hoe dik zaag je die plankies ? 1 3/4" duim zo´n 45 m/m dik schat ik zo .
Maar als je het goed wilt drogen moet je het wel een paar jaartjes laten liggen .
Nou je hoeft me niet af te halen op het vliegveld hoor , ik ben niks verloren of vergeten toen ik in jullie country was
Mijn vrouw zou het wel willen , die heeft er 2 zussen wonen (Waterloo & Vancouver) dus ik zeg wijselijk niks in huis over je aanbod :lol:
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Cbalk
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 jul 2013 23:10

Re: SMN

Bericht door Cbalk »

Ach, je moet toch wat te rotzooien hebben Adri en het houdt me van de straat en uit de kroeg, want over dat laatste heeft DE Direktie OOK een veto uitgesproken
Hebben ze daar geen ondernemingsraad, medezeggenschapsraad of vakbond ? en is het een optie om hiermee naar de VN te gaan afd. rechten van de mens :mrgreen:


Plaats reactie