SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Patru (R.I.P)

Re: SMN

Bericht door Patru (R.I.P) »

kabo schreef: 14 jan 2020 15:47Angelina Lauro ex Oranje bij vertrek uit A.dam op 6-9-1964
Het schip wilde blijkbaar de vertrouwde Amsterdamse haven niet verlaten.
Blijkens de schoorstenen van de vuilverbranding in Noord op de 2 door Bas geplaatste foto's voer het schip achteruit. :-D :wink:
Het opbrengen van de nieuwe naam ging ook al zo moeizaam.

Oranje zaterdag 5 september 1964.jpg
Oranje zaterdag 5 september 1964.jpg (105.18 KiB) 1108 keer bekeken
Groet, Paul G.

Piet Sligte
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 aug 2004 23:58
Locatie: El Albir, Spanje

Re: SMN

Bericht door Piet Sligte »

Jinny: bedankt voor de correctie.

Geep: Arie of Simon Pols, die namen komen me niet bekend voor.

Bertus: Nee ik had nooit nachtdienst, ik werkte in de pantry en ik woonde toen in Amsterdam-Oost.
Hahaha, was dat soms die kleine nachtwacht die veel hutsleutels op zak had?
Bertus, de civiele dienst moest, toen de JvO leeg terug ging naar Genua, om de dag werken want er waren geen passagiers meer aan boord. Dus dat was wel prettig, we zijn elkaar absoluut wel eens tegengekomen in de gangen.
Ja, er was nog wel eens wat te rommelen op de JvO en ook op de Oranje waarmee ik 4 wereldreizen, een Middelandsezee cruise en een reisje naar Noorwegen heb mogen maken. Ja Bertus, Albir ligt tussen Benidorm en Altea. Het mediterrane leven bevalt mij en mijn vrouw goed.
Kwartiermeester Moos, zijn naam is Leo Koot was getrouwd met een stewardess van de JvO, haar naam is me even ontschoten maar moet in een van mijn eerdere berichten staan. Maar dat is niet Corrie vd Velden.

Patru: Ja, met de Raki naar Zuid-Amerika, ik meen in Peru dat we daar vismeel hebben geladen. De hele boot stonk ernaar maar dat gaat wel wennen na een paar dagen. Met die Raki ook in Bangkok geweest waar ik van kapitein Van Epen 12 dagen
gagestraf kreeg omdat ik een paar uur te laat aan boord kwam.
Patru, was dat op de Raki dat jij ons bediende in de salon in de kleding van de bediendes?

Ik hoor nog wel en ga effe snuffelen hoe de vrouw van Leo Koot heette.
Saludos Piet Sligte
Piet Sligte
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 aug 2004 23:58
Locatie: El Albir, Spanje

Re: SMN

Bericht door Piet Sligte »

Nog even het volgende: de vrouw van Leo Koot heette Mary (achternaam weet ik niet meer) en ik kreeg geen 12 dagen
gagestraf maar 10 dagen gagestraf van kapt. Van Epen. Overigens een aardige kapitein.
doppie
Berichten: 96
Lid geworden op: 31 dec 2014 23:12

Re: SMN

Bericht door doppie »

simon pols zat ook bij de k.n.s.m.
heb hem tussen 1965-68 enkele
keren op de oranje Nassau mee gemaakt
hij was invaller magazijn meester op
de willemstad oranje stad prins der nederlanden
en oranje Nassau
gr alex
Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: SMN

Bericht door Geep »

Geep: Arie of Simon Pols, die namen komen me niet bekend voor.

Piet; vreemd die twee gasten waren beurtelings; het proviandmagazijn; inventaris of linnenkamer, of op hun vaste stek bij de pantry bar, of de bemannings bar.
Soms wel eens iets gebogen over een WC.
Vrgr. Geep.
Patru (R.I.P)

Re: SMN

Bericht door Patru (R.I.P) »

Piet Sligte schreef: 15 jan 2020 23:01 Nog even het volgende: de vrouw van Leo Koot heette Mary (achternaam weet ik niet meer) en ik kreeg geen 12 dagen
gagestraf maar 10 dagen gagestraf van kapt. Van Epen. Overigens een aardige kapitein.
Hoi Piet,
Ik heb nog even die plaatsingen bij Opsporing verzocht doorgelezen en kom tot de conclusie dat Mary van achteren Goebert heette. Ze was zo te lezen denk ik een zus van bootsman Ben Goebert; daar heb ik in 1969 2 reizen mee gemaakt op de Neder Lek. Op deze foto staat hij met timmerman Knoester bij het openen van de zelf gemaakte bar.
Op een (deel van) de bemanningslijst van de JvO uit juli 1961 staat stewardess M.Goebert vermeld (nr. 117).
Geep staat er trouwens ook op zie ik nu . :-D

Neder Lek reis 8 1969.jpg
Neder Lek reis 8 1969.jpg (131.39 KiB) 1981 keer bekeken
JvO 1961 pag-2.jpg
JvO 1961 pag-2.jpg (230.12 KiB) 1981 keer bekeken
Als mijn idee niet klopt dan hoor ik het wel.
Groet, Paul G.
Gebruikersavatar
sparky-san
Berichten: 2094
Lid geworden op: 23 mei 2019 17:27

Re: SMN

Bericht door sparky-san »

Karimata.jpg
Karimata.jpg (100.34 KiB) 1903 keer bekeken
Karimata (2).jpg
Karimata (2).jpg (142.4 KiB) 1903 keer bekeken
Karakorum.jpg
Karakorum.jpg (108.26 KiB) 1903 keer bekeken
Karachi.jpg
Karachi.jpg (159.65 KiB) 1903 keer bekeken
mvg / Hans
on a clear day, you can see forever . . . .
Gebruikersavatar
sparky-san
Berichten: 2094
Lid geworden op: 23 mei 2019 17:27

Re: SMN

Bericht door sparky-san »

Karachi.jpg
Karachi.jpg (178.82 KiB) 1900 keer bekeken
mvg / Hans
on a clear day, you can see forever . . . .
Patru (R.I.P)

Re: SMN

Bericht door Patru (R.I.P) »

Mooi, vooral die van de Karachi. Mijn lievelingsschip. In 1963/1964 een China-reis op gemaakt. Ik zie achterop nog m'n patrijspoort. :)
Het schip ligt op beide foto's denk ik aan de kop van de Sumatrakade. Stond er ook een datum bij?
Bedankt Hans, de plaatjes heb ik ingepikt. :-D
Groet, Paul G.
Piet Sligte
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 aug 2004 23:58
Locatie: El Albir, Spanje

Re: SMN

Bericht door Piet Sligte »

Hoi Paul,
Onderstaand bericht staat in Opsporing Verzocht en ging over Leo Koot (Moos).
Dus de naam Goebert is correct.

#13 april 2011:
Hallo, ik weet dat ome Leo en tante Mary jaren in Hoofddorp hebben gewoond. Tante Mary was de zus van mijn moeder. Tante Mary is 4 jaar geleden in december overleden en ome Leo is op 15 april 2007 overleden op dezelfde dag als mijn vader bootsman Jaap van der Hoorn. Twee zwagers dus die op dezelfde dag zijn overleden en op dezelfde dag gecremeerd. Dan was er nog een bootsman in de familie, ome Ben Goebert, de broer van mijn moeder. Klinkt misschien ook bekend, net als ome Cid Hietbrink. Allemaal bootsmannen en allemaal familie en nu dus allemaal overleden, helaas.
m vr gr Anja van der Hoorn, Heerhugowaard#

Groeten, Piet Sligte


Plaats reactie