SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door rspeur »

Hij woont ergens in Friesland, volgens mij heb ik hem gewoon in het telefoonboek gevonden.
Tijdens ons telefoongesprek kreeg ik mee dat hij het verleden laat rusten (ook al hadden we een gezellig gesprek), maar dat kan natuurlijk veranderen.
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

Theo woont in Hardegarijp, niet zo ver van Delfzijl waar komend weekend Delfsail wordt gehouden. Misschien heeft hij zin om te komen. Ik ben er op zondag 3 juli. Misschien zijn er meer scheepsmaten die zin hebben om te komen. Laten we afspreken om 14:00 op het terras van de Boegschroef. Vorige keer was het er heel gezellig nietwaar Luijt? Het telefoongesprek met Theo waar René het over had staat hier.

Groetjes Joop
Bijlagen
DSC_0081.JPG
DSC_0081.JPG (541.75 KiB) 3705 keer bekeken
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door rspeur »

Ik had ook naar Delfsail willen gaan (had al een hotel geboekt in Appingedam), maar ik kreeg te maken met andere verplichtingen volgend weekend.
Kamer kon ik gelukkig zonder kosten afzeggen (dat laat ik meestal in de boeking inbouwen), volgend jaar misschien.
Voor wie er heen gaan: veel plezier.
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Patru (R.I.P)

Re: SMN

Bericht door Patru (R.I.P) »

rspeur schreef:Zie ik op de bovenste foto, achterin met wit t-shirt, nou Theo de Groot? Ik zat met hem op de Koningswaard, en aan zijn houding - en de jampotbodems -te zien kan het bijna niet anders. René
Hoi René,
Bij het terug zien van dat plaatje had ik geen naam meer paraat.
Op de Neder Lek heb ik 3 (grote) reizen gemaakt met Cees Marees (jou welbekend) als kok/bakker. De bewuste dia moet dan gemaakt op een kustreis van de Neder Lek (van 18 juli tot 8 augustus 1968); toen zal Theo mee geweest zijn.
Groet, Paul G.
Patru (R.I.P)

Re: SMN

Bericht door Patru (R.I.P) »

Gezien in de Blauwe Wimpel van mei j.l.

Blauwe Wimpel mei 2016.jpg
Blauwe Wimpel mei 2016.jpg (345.03 KiB) 4336 keer bekeken
Groet, Paul G.
jan.sien

Re: SMN

Bericht door jan.sien »

Om nog even op Cebu in de Fhillipijnen terug te komen.Ben ik op mijn eerste reis als licht matroos op 13 januari 1964 op de Karimun uit Amsterdam vertrokken voor 4 mnd. naar de oost,waarbij we ook de Fhillipijnen aandeden.In Manilla wilde ik samen met mijn maatje Henk v/d Brom uit Utrecht en matroos o/g Wijnand de wal op.Maar bootsman Smid zei om 1/2 11 weer aan boord!!! Nu kwamen we bij toeval ergens op een heel gezellig feest terecht,en slopen heel voorzichtig om 1/2 vijf weer aan boord.Toen we daarna in Cebu aan kwamen,zei de bootsman jullie mogen de hele Fhillipijnen niet meer de wal op,waar we enorm van baalden.Ik weet nog wel dat de rest van de dek- en machinedienst het goed naar hun zin hadden,en ook heel moeilijk weer aan boord te krijgen waren.Als troost heb ik toen deze beschilderde schelp met de Karimun erop gekocht.
image.jpeg
image.jpeg (100.56 KiB) 4100 keer bekeken
KJHvanBeek
Berichten: 606
Lid geworden op: 19 aug 2009 10:14
Locatie: Naaldwijk

Re: SMN

Bericht door KJHvanBeek »

Zo'n ding had ik met de "Neder Ebro"
Diktromp

Re: SMN

Bericht door Diktromp »

Hallo Paul.
Mijn hartelijke dank,voor die mooie foto's.Ik wist niet dat je toen foto's gemaakt had!Erg leuk,een mooie herinnering van deze reis.Vooral mijn rode petje was de gehele reis trouw gebleven. :lol: :lol: .Mijn herinnerings foto's zijn allemaal verdwenen,wegens de verschillende verhuizingen.Erg jammer,maar niets aan te doen.Zo krijg ik van ieder weer wat te horen,en natuurlijk ook wat foto's te zien,waar ik opstaat.Hartelijk dank.
Groeten; Jacob de Mos.
Patru (R.I.P)

Re: SMN

Bericht door Patru (R.I.P) »

Dag Jacob,
Ik weet niet of je wel eens terug bladert in dit SMN-topic, maar op pagina 308 heb ik alweer bijna 4 jaar geleden wat plaatsingen gedaan over onze reizen op de Neder Lek en daar staat ook een aantal foto's bij waar jij op staat.
Groet, Paul G.
Ber Boendermaker
Berichten: 121
Lid geworden op: 02 nov 2010 01:04

Re: SMN

Bericht door Ber Boendermaker »

Zag laats nog zo,n schelp staan in de kringloop winkel in Alkmaar.
Deze was van de Karimata.


Plaats reactie