SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
b-bootsman
Berichten: 4995
Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57

Re: SMN

Bericht door b-bootsman »

Hallo Heren.

Volgens mij is het deze :wink:

Groet Bob.V.
Bijlagen
Banggai1957.jpg
Banggai1957.jpg (375.2 KiB) 4647 keer bekeken
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

Nou, het kan ook de BATJAN zijn hoor want die lag November 1975 aan de kade in Rotterdam :-D
Bijlagen
banggai_batjan2.jpg
banggai_batjan2.jpg (220.04 KiB) 4588 keer bekeken
banggai_batjan.jpg
banggai_batjan.jpg (136.92 KiB) 4557 keer bekeken
Gebruikersavatar
b-bootsman
Berichten: 4995
Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57

Re: SMN

Bericht door b-bootsman »

Hallo Joop.

Ben een beetje wezen puzzelen,maar toen de Batjan in Rotjeknor lag,
zat de Banda bij Port Said in de buurt.
Wel zaten de Banggai en de Banda redelijk dicht bij elkaar in de buurt.
Maar ja waar hebben we het over het was volgens de plaatser in 1975,
hij plaatste de foto in 2008 misschien vergist hij zich wel in de maand jaar of whatever. :wink:
Banda, Batjan alle twee op gevaren mooie tijd. :-D

Groetjes Bob.V.
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
Schele
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 jan 2011 19:46

Re: SMN

Bericht door Schele »

jan.sien schreef:Ik ben Jan Hoogland en net nieuw op kombuispraat.Ik heb van 13 jan. 1964 tot 19 jan.1970 bij de SMN als lichtmatroos,o/g,en matroos op verschillende schepen gevaren.Zoals de:karimun,bawean,neder eens,bintang,en banggai.Ik zou graag via kombuispraat contact krijgen met oud collega' om herinneringen uit een hele mooie tijd in de jaren 60 op te halen.Collega's zoals:F Bosman,J korpershoek,F v lange,B ter haar,B boendemaker,J top,t bus,F Kompier,à Israël,Co Schellingerhout,H v/d brom,poeroet,H Zijlmans,t bus enz,enz.Ook zou ik graag misschien via reunies de collega's nog eens ontmoeten.Ik ben getrouwd met sien en hebben een dochter en 2 kleinkinderen en woon in raalte (Overijssel).Mijn broer Fok hoogland heeft ook bij de SMN gevaren van 1961-1975.
Hallo Jan

Lees nu pas je bericht , we hebben samen op de Bintang gevaren. Verschrikkelijk mooie reis gemaakt. Je broer heb ik vluchtig ontmoet , kwam hem tegen op de kaai in Bangkok toen ik na m'n trouwerij in oktober 1972 in Bangkok op 2 minuten na, bijna de Willemskerk miste. Moest een kankerende ouwe op de koop toe nemen, maar scheelde wel een enkele reis naar Hongkong.
Chris Walen
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 nov 2014 15:22

Re: SMN

Bericht door Chris Walen »

Jan Hoogland
Je zo krygen met ouden collega's De Frans Bosman is overleden in 14 Oktober 2013
Je de graag nog medelen
Groetjes Chris Walen
Patru (R.I.P)

Re: SMN

Bericht door Patru (R.I.P) »

Diktromp schreef:Verder kan je nog herinneren,dat wij in een haven van de Philipijnen lagen,copra te laden,werd met vrachtauto's aangeleverd.Het was een haven waar bijna de trossen in (kroeg) danstent lagen. Het was een gezellige danstent.De dag van vertrek in de avond waren wij nog in deze danstent.Het schip was klaar voor vertrek,maar zaten nog steeds in die danstent.De scheephoorn werd regelmatig geblazen,om aan boord te gaan.Ik meen, dat toen een paar stuurlieden ons moest ophalen,maar die vonden deze danstent ook zo gezellig.Iedereen kwam te laat aanboord.Ik weet niet, of je ook die avond er bij was?
En die copra torren waren ook heel gezellig aanboord. :lol: :lol: Groet ; Jacob de Mos.
Hoi Jacob,
Ik was er die avond (jammer genoeg :) ) niet bij. Die copratorren kan ik me wel herinneren.
Volgens mij zijn we toen op die reis op de Philipijnen alleen in Cagayan de Oro en Ozima geweest, maar ik zal het t.z.t. nog eens nakijken in het scheepsjournaal dat in Den Haag ligt.
In mijn bak met oude dia's heb ik nog even gesnuffeld en ik vond er 2 van die reis die ik nooit gescand heb omdat ze niet zo mooi waren, maar ik heb toch nog een poging gewaagd. Ze zijn wel leuk omdat dat je er opstaat met je rode petje. :-D
Neder Lek reis 4-4.jpg
Neder Lek reis 4-4.jpg (91.1 KiB) 4047 keer bekeken
Neder Lek reis 4-5.jpg
Neder Lek reis 4-5.jpg (37.63 KiB) 4047 keer bekeken
Op deze wat onscherpe plaat zit je tussen wasbaas Sjam Siregar en Bob Zwitser. Staand is matroos Jimmy Kösters. Verder zie ik Herman die Willy in de WC-pot probeert te duwen. Die pot was daar door Bob geplaatst omdat sommigen die hoek gebruikten om te lozen; vanuit de messroom naar een WC lopen was soms te ver. :)
Groeten, Paul G.
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door rspeur »

Zie ik op de bovenste foto, achterin met wit t-shirt, nou Theo de Groot? Ik zat met hem op de Koningswaard, en aan zijn houding - en de jampotbodems -te zien kan het bijna niet anders.
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

Zie ik op de bovenste foto, achterin met wit t-shirt, nou Theo de Groot? Ik zat met hem op de Koningswaard, en aan zijn houding - en de jampotbodems -te zien kan het bijna niet anders.
Ik ken Theo van mijn eerste reis "Neder Eems" hij was een goeie bakker en prima kerel. Kwam uit Utrecht gek op motorrijden (zijspan BMW) en op de muziek van een countryzangeres, ik meen Skeeter Davis, maar ik kan me vergissen.
quo vadis
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door rspeur »

Connie Francis Luijt, hij heeft de verzameling platen overigens verkocht. Hij was overigens ook gek op Johnny Cash.
Ik had hem een paar jaar geleden nog aan de telefoon, hij is blijven varen tot zijn pensioen. Laatste functie kok-hofmeester.
En over de motor: hij zat altijd te klooien met het vinden van een goeie helm, dit in verband met zijn bril. De komst van de integraalhelmen was voor hem een verademing.
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

:-D Als je hem nog weet te bereiken, moeten we maar eens een biertje gaan drinken met z'n allen. Als hij dat leuk zou vinden. Ik denk dat Nico, Rudy, Joop en Joop, daar ook wel oren naar hebben. Het is al weer een tijdje geleden.
quo vadis


Plaats reactie