SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
dirk47
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 jul 2016 11:00

Re: SMN

Bericht door dirk47 »

Mario,

Je hebt deels helemaal gelijk, dit is niet de Bawean, maar de Banggai (Op de Benkalis heb ik nooit gevaren) De naam is ook te lezen op de originele foto

Dirk

Patru (R.I.P)

Re: SMN

Bericht door Patru (R.I.P) »

dirk47 schreef:Ik heb m,n monstrboekje erop nageslagen, ik ben aan boord gekomen op 23-12-65 op Malta, en afgelost ook van Malta op 26-10-66 , 10 maanden 2 rondreizen LACAS dienst, dus ik den k dat ik je gemist heb. groet Dirk
Hallo Dirk,
Inderdaad, wisseling van de wacht op Malta; ik ging naar huis voor de kerstviering en jij mocht aan boord de slingers ophangen. :)
Maar dan heb je gevaren met mede-Kombuizer Chris Vrolijk die tegelijk met jou aan boord kwam. Een paar anderen van bijgaande bemanningslijst herinner ik me goed; o.a. Arie de Reus en Arie Bruyns.
BAWEANreis67.jpg
BAWEANreis67.jpg (70.26 KiB) 3503 keer bekeken
Nu weet ik ook waarom ik de door jou geplaatste foto niet had. :)
Het is de Bawean niet begrijp ik. :(
Nou ja, een vergissing is snel gemaakt.
Groeten, Paul G.
Chr.Vr.
Berichten: 543
Lid geworden op: 01 jun 2011 10:17

Re: SMN

Bericht door Chr.Vr. »

Dirk 47,
Hallo Dirk.
Ik heb ook mijn monsterboekje even door gekeken wat de BAWEAN aan gaat, ik ben ook 23-11-1965 aan boord gekomen in Malta en er weer afgegaan in Malta ,alleen volgens het m.boekje 26-11-1966 ,de eerste rond reis was van Malta naar Japan dan naar de Chili kust dan via de States weer naar Malta, de tweede reis gingen we via Indonesie zo weer terug, naar de Canadese meren
gtrn Chris Vr
p.s het bericht voor mij had ik nog niet gelezen dat ik reageerde.
Gebruikersavatar
b-bootsman
Berichten: 4995
Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57

Re: SMN

Bericht door b-bootsman »

Hallo Heren.

Op alletwee gevaren zie de verschillen.

Groet Bob.V.
Bijlagen
278_Bengkalis_1953_AF_pna.jpg
278_Bengkalis_1953_AF_pna.jpg (348.43 KiB) 3486 keer bekeken
551_Bawean_AF_pna.jpg
551_Bawean_AF_pna.jpg (404.48 KiB) 3486 keer bekeken
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
Chr.Vr.
Berichten: 543
Lid geworden op: 01 jun 2011 10:17

Re: SMN

Bericht door Chr.Vr. »

Hallo Dirk,
Onder welke naam kan ik je terug vinden op de bemanning lijst van de BAWEAN
op de foto was die al klaar voor de meren, als ik me goed herinner hadden ze dat in Singapore gedaan
Chris
Hans snr
Berichten: 55
Lid geworden op: 27 aug 2012 14:57
Locatie: Heerhugowaard

Re: SMN

Bericht door Hans snr »

Hier nog wat plaatjes van de Bengkalis, in dok in Singapore.
Bengkalis in dok.jpg
Bengkalis in dok.jpg (26.42 KiB) 3452 keer bekeken
Bengkalis in dok 1.jpg
Bengkalis in dok 1.jpg (30.37 KiB) 3452 keer bekeken
Groeten, Hans
Patru (R.I.P)

Re: SMN

Bericht door Patru (R.I.P) »

b-bootsman schreef:Hallo Heren. Op alletwee gevaren zie de verschillen. Groet Bob.V.
Hallo Bob,
Die Da Silva heeft wat aangehaald met zijn -uiteraard terechte- opmerking over die foto van Dirk; Mario heeft niet alleen kijk op vliegtuigen maar ook op schepen. :-D
Overigens kan de door jou geplaatste foto van de Bengkalis natuurlijk niet uit 1953 zijn zoals er onder staat. Tot 1-6-1957 heette het schip Banka en heeft volgens mij als SMN-eigendom ook nooit voor de VNS gevaren. Ik denk dat het een foto is uit de NSU tijd (in/na 1970).
Groet, Paul G.
Gebruikersavatar
b-bootsman
Berichten: 4995
Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57

Re: SMN

Bericht door b-bootsman »

Hallo Paul.

Natuurlijk heb je daar gelijk in.
ms.Banka (11)1953-1957.
ms.Bengkalis(11)1957-1970.
In 1963 overgedragen aan de NV Nedlloyd Lijnen per 1 Juli 1970 over gegaan naar
Koninklijke Nedlloyd NV.Rotterdam Op 25 mei 1973 verkocht aan Tredan INC. Panama.
Herdoopt in Tredan zelfde jaar voor de sloop verkocht naar China.
Shanghai 10 Januari 1974,nadien gesloopt.

Groet Bob.V.
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
Da Silva
Berichten: 320
Lid geworden op: 10 jun 2014 22:37

Re: SMN

Bericht door Da Silva »

Hallo Paul.

Verstand is een heel groot woord. Hoe weet ik dit. Voordat ik in de luchtvaart terecht kwam heb ik bij WF in Rotterdam gewerkt. Oiit heeft men de plannen gehad, om bij de Bengkalis en de Bawean een mast met laadbomen te plaatsen voor ruim 1. Die paalmasten tussen ruim 2 en 3 van de Bawean zoude vervangen worden door mast met twee zware spieren. Wij moesten daar een offerte voor uitbrengen. Ik liep stage en ben toen met mijn toenmalige baas op beide schepen geweest om de boel te bekijken en op te meten.
Als ik die foto's nu bekijk zijn die werkzaamheden nooit uitgevoerd. We hebben toen ook nog eens gerepareerd aan de Batu. Volgens mij was die iets kleiner. Trouwens voor mij zover ik mij herinner, waren de Bawean en de Bengkalis ook geen echte zusterschepen.
Zo is het dus gekomen. Verder weet ik er niets (meer) van.

Grt.

Mario
Patru (R.I.P)

Re: SMN

Bericht door Patru (R.I.P) »

Bedankt Mario,
Dat is informatie die waar men normaal weinig of geen weet van heeft.
Groet, Paul G.

Zig-zag. P.S.
Bij "filmpjes!" in Ruim 7 heb ik een oud journaal uit de jaren '30 geplaatst met daarin ook een vliegfeest in Olst; leuke beelden.


Plaats reactie