SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: SMN

Bericht door Cor Leliard »

Hallo Joop,
Hoewel geen SMN,heb een paar jaar bij de RL gevaren,
mag ik je toch wel even zeggen dat ik het top vind dat je die kaart stuurt.
Groeten uit Breda COr
Il parle Il a parle

Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: SMN

Bericht door Bertus. »

.
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

Bedankt Allemaal,

Ik vind het zelf leuk om te doen en hoop hiermee nog meer scheepsmaten te stimuleren om foto's op kombuispraat te zetten.
Die mooie tijd raakt nooit meer uit je gedachten en als er dan beelden uit dat verre verleden opduiken weet ik wat dat met je kan doen.
Niet iedereen is meegegaan in dit internet tijdperk en zo delen die oude collega's toch een beetje mee in het plezier wat wij eraan beleven.

Groetjes Joop

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ruud Elbertse
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 jan 2010 14:13

Re: SMN

Bericht door Ruud Elbertse »

Heren Kombuizers,

Op pagina http://www.kombuispraat.com/viewtopic.p ... start=3456 plaatste ik onlangs een achttal foto's. Op deze foto's werd heel verrassend gereageerd door Cor Meijerink. Destijds matroos o/g. Eén en ander heeft er toe geleid dat wij elkaar, vrijdagavond jl., in Amsterdam, na veertig jaar, weer hebben ontmoet.

Aan de bar en later aan tafel werd er, behalve over het heden, vanzelfsprekend meer nog over het verleden gesproken. Vele namen van toen trokken aan onze herinnering voorbij. Al snel drong het gemis van Piet Toet en Arie Kuijt, respectievelijk matroos lading-assistent en bootsman, zich aan ons op. Naar aanleiding waarvan deze plaatsing.

Met jullie hulp hopen wij beide mannen te traceren. Dank alvast, voor de eventuele moeite!

Wederzijds kon worden vastgesteld, dat het weerzien bijzonder geslaagd was. Vervolgafspraken liggen in het verschiet.

Groeten, Ruud
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: SMN

Bericht door Bertus. »

Ahoi Bob V,

Ken jij misschien de persoon naast mij :?: [ met zonnebril ben ikzelf ].
Hij kwam volgens mij uit Heerenveen. Hij was lichtmatroos op de
Neder Ebro in '60/'61.
Deze foto is genomen door superfotograaf van de SMN Ome Ko.

M.v.g. Bertus.
scannen0001.jpg
Gebruikersavatar
b-bootsman
Berichten: 4995
Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57

Re: SMN

Bericht door b-bootsman »

Hallo Bertus.

Ik zou zo één twee drie niet weten wie dat is ik heb wel met een paar friezen gevaren o.a met Guus Dalstra daar heb ik twee keer mee gevaren en met Piet Fokkema maar die liep toen al tegen de vijftig aan Guus woonde toen de tijd volgens mij in sneek maar zeker weten doe ik dat niet zal eerdaags de bemanningslijsten eens nalopen misschien dat ik nog een Fries tegen kom.Toen ik met Guus voer was hij matroos en ik lichtmatroos de reis daarna was ik o.g.

Groetjes Bob.V.
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
rinus

Re: SMN

Bericht door rinus »

Aan de bar en later aan tafel werd er, behalve over het heden, vanzelfsprekend meer nog over het verleden gesproken. Vele namen van toen trokken aan onze herinnering voorbij. Al snel drong het gemis van Piet Toet en Arie Kuijt, respectievelijk matroos lading-assistent en bootsman, zich aan ons op. Naar aanleiding waarvan deze plaatsing.

Met jullie hulp hopen wij beide mannen te traceren. Dank alvast, voor de eventuele moeite!

Wederzijds kon worden vastgesteld, dat het weerzien bijzonder geslaagd was. Vervolgafspraken liggen in het verschiet.



deze ze vraag ook even hier geplaatst op een schevenings forum
http://www.scheveningen-nu.nl/yabbse/in ... c=2213.165
Gebruikersavatar
Ruud Elbertse
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 jan 2010 14:13

Re: SMN

Bericht door Ruud Elbertse »

Dankjewel, Rinus! Piet kwam oorspronkelijk uit Scheveningen of, in elk geval, uit de nabije omgeving. Laten we hopen dat het wat oplevert!
Groet, Ruud
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: SMN

Bericht door Bertus. »

Hallo Rinus,
Is Piet Toet misschien de zoon van bootsman Toet uit Scheveningen, waarmee ik begin '55 een NLL
reis met de TARAKAN naar Amerika en dePerzische Golf heb gemaakt.
Bootsman Toet was toen al aardig op leeftijd.

M.v.g. Bertus.
rinus

Re: SMN

Bericht door rinus »

ik weet het niet ik ken de man niet
maar de naam komt hier veel voor, dus hopen dat iemand hem herkent


Plaats reactie