SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Klaas Buytenwegh
Berichten: 320
Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31

Re: SMN

Bericht door Klaas Buytenwegh » 24 jul 2019 17:15

Interessante vraag, waarom gekozen voor een bepaald motormerk? WF was volgens mij in Nederland " hofleverancier" van Doxford en Van Ommeren had meerdere schepen met deze motor. Van Ommeren had ook grote belangen in Engeland. Kostprijs, levertijd, ervaring met een bepaald merk en directe- of indirecte belangen bij een fabrikant kunnen een rol spelen. Ik heb er geen antwoord op. Bij Vinke kreeg ik ook een reis aangeboden op een schip met zo'n motor. Ik had er al een kustreis opgemaakt en heb bedankt voor eer. Natuurlijk waren ze daar niet blij mee. Ik ben toen naar een andere rederij overgestapt. Ik had mijn handen bij me en er was genoeg werk.
Die Pendrecht was een weinig gelukkig schip, tweemaal gebroken ( eenmaaal na verkoop) en de motorexplosie !.
Grt.
Klaas.


Menkok
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 okt 2016 17:04

Re: SMN

Bericht door Menkok » 10 aug 2019 17:27

Ik ben Ron Schultze (menkok)
Was bemanningslid matroos o/g die de Tawali weg brachten vol kunstmest naar kommonisties China. In Rotterdam begon de lol . Alle luchtkokers moesten in de bridge p , dik in de verf maar door het verslepen over dek kwam het rode koper te voorschijn Stappen gratis. We hadden flesjes bier en aan dek twee man in de wacht. Maar met Ceylon aan BB WAS HET HELE voordek vanaf de brug gezien GROEN. Plug uit houten dek en bierdop erin. In China lossen en naar Hong Jong. Daar lagen we naast de landings stijg baan van het vliegveld we zouden in een hotel gaan maar alles was vol dus nog een nacht aan boord. Maar helaas waren de bootjes al langs geweest met leuke chinese vrouwtjes. Een wip voor een matras. Dus lagen wij de laatste nacht op het luik. Toen twee dagen met het vliegtuig naar Schiphol. Het was een fijne vakantie reis.



Plaats reactie