SMN
-
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31
Re: SMN
Interessante vraag, waarom gekozen voor een bepaald motormerk? WF was volgens mij in Nederland " hofleverancier" van Doxford en Van Ommeren had meerdere schepen met deze motor. Van Ommeren had ook grote belangen in Engeland. Kostprijs, levertijd, ervaring met een bepaald merk en directe- of indirecte belangen bij een fabrikant kunnen een rol spelen. Ik heb er geen antwoord op. Bij Vinke kreeg ik ook een reis aangeboden op een schip met zo'n motor. Ik had er al een kustreis opgemaakt en heb bedankt voor eer. Natuurlijk waren ze daar niet blij mee. Ik ben toen naar een andere rederij overgestapt. Ik had mijn handen bij me en er was genoeg werk.
Die Pendrecht was een weinig gelukkig schip, tweemaal gebroken ( eenmaaal na verkoop) en de motorexplosie !.
Grt.
Klaas.
Die Pendrecht was een weinig gelukkig schip, tweemaal gebroken ( eenmaaal na verkoop) en de motorexplosie !.
Grt.
Klaas.
Re: SMN
Ik ben Ron Schultze (menkok)
Was bemanningslid matroos o/g die de Tawali weg brachten vol kunstmest naar kommonisties China. In Rotterdam begon de lol . Alle luchtkokers moesten in de bridge p , dik in de verf maar door het verslepen over dek kwam het rode koper te voorschijn Stappen gratis. We hadden flesjes bier en aan dek twee man in de wacht. Maar met Ceylon aan BB WAS HET HELE voordek vanaf de brug gezien GROEN. Plug uit houten dek en bierdop erin. In China lossen en naar Hong Jong. Daar lagen we naast de landings stijg baan van het vliegveld we zouden in een hotel gaan maar alles was vol dus nog een nacht aan boord. Maar helaas waren de bootjes al langs geweest met leuke chinese vrouwtjes. Een wip voor een matras. Dus lagen wij de laatste nacht op het luik. Toen twee dagen met het vliegtuig naar Schiphol. Het was een fijne vakantie reis.
Was bemanningslid matroos o/g die de Tawali weg brachten vol kunstmest naar kommonisties China. In Rotterdam begon de lol . Alle luchtkokers moesten in de bridge p , dik in de verf maar door het verslepen over dek kwam het rode koper te voorschijn Stappen gratis. We hadden flesjes bier en aan dek twee man in de wacht. Maar met Ceylon aan BB WAS HET HELE voordek vanaf de brug gezien GROEN. Plug uit houten dek en bierdop erin. In China lossen en naar Hong Jong. Daar lagen we naast de landings stijg baan van het vliegveld we zouden in een hotel gaan maar alles was vol dus nog een nacht aan boord. Maar helaas waren de bootjes al langs geweest met leuke chinese vrouwtjes. Een wip voor een matras. Dus lagen wij de laatste nacht op het luik. Toen twee dagen met het vliegtuig naar Schiphol. Het was een fijne vakantie reis.
-
- Berichten: 1481
- Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10
Re: SMN
Zo'n brandje wat begint in de rooksalon zal hedentendage niet meer kunnenn gebeuren.
Ik heb me laten vertellen dat voor het inchecken je rookwaren, lucifers en aanstekers bij de balie
moet inleveren.
Algemeen rookverbod.
Mijn zwager heeft eenmaal een crousje gemaakt met een Costabootje, hij had een heerlijk flesje
whiskey op het vliegveld in een taxfreechop gekocht voor onderweg, jammer dan, inleveren en weer
ophalen bij het uitchecken.
No smoking en alleen dure drankjes uit de taxfreestore .
Hoe graag en met plezier ik vroeger heb gevaren, hiermee kan je mij geen plezier meer meedoen,
al kreeg ik de reis voor niets aangeboden.
Ik heb me laten vertellen dat voor het inchecken je rookwaren, lucifers en aanstekers bij de balie
moet inleveren.
Algemeen rookverbod.
Mijn zwager heeft eenmaal een crousje gemaakt met een Costabootje, hij had een heerlijk flesje
whiskey op het vliegveld in een taxfreechop gekocht voor onderweg, jammer dan, inleveren en weer
ophalen bij het uitchecken.
No smoking en alleen dure drankjes uit de taxfreestore .
Hoe graag en met plezier ik vroeger heb gevaren, hiermee kan je mij geen plezier meer meedoen,
al kreeg ik de reis voor niets aangeboden.
Re: SMN
Tja, ik vraag me af wat wij als ex zeevarenden op zo'n drijvende flatbuilding te zoeken hebben !.
Als die voorwaarden dienen er alleen maar voor om te cruise minimaal eens zo duur te maken. Zo gaat het trouwens ook met je wasgoed. Het zijn allemaal verdienmodellen voor die giga grote cruise maatschappijen die ook nog eens onder de paraplu van de familie Arison uit Seattle vallen.
Neen zoek maar en gewone vrachtvaarder in de shortseea trade. Daar zijn ook bepaalde reisbureaus in gespecialiseerd. Ik meen dat er eentje in Zwolle zit en de andere in IJmuiden.
Kijk, dan vaar je ook, je bent van alle gemakken voorzien en het is veel goedkoper. O ja, je moet wel zelf je kleren wassen. Erg he !.
m.v.g., Roy
Als die voorwaarden dienen er alleen maar voor om te cruise minimaal eens zo duur te maken. Zo gaat het trouwens ook met je wasgoed. Het zijn allemaal verdienmodellen voor die giga grote cruise maatschappijen die ook nog eens onder de paraplu van de familie Arison uit Seattle vallen.
Neen zoek maar en gewone vrachtvaarder in de shortseea trade. Daar zijn ook bepaalde reisbureaus in gespecialiseerd. Ik meen dat er eentje in Zwolle zit en de andere in IJmuiden.
Kijk, dan vaar je ook, je bent van alle gemakken voorzien en het is veel goedkoper. O ja, je moet wel zelf je kleren wassen. Erg he !.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: SMN
Met een Russische gezagvoerder en een hwtk uit Mogadishu en de rest van de crew gesprokkeld op een Kermis in de Oekraïne, eten uit de magnetron en nog wat van die authentieke voorzieningen.
Wel back tot basics en spannend
Doe mij maar een reisje met de oude Hurtigruten, lekker kojangen en stampen en je kan er meestal de volgende dag af als het niet bevalt
Wel back tot basics en spannend
Doe mij maar een reisje met de oude Hurtigruten, lekker kojangen en stampen en je kan er meestal de volgende dag af als het niet bevalt
Re: SMN
De brand is ontstaan in de 1e-klas Muzieksalon. In de quote komt het een beetje over alsof de brand door roken is ontstaan.Jacob Bothof schreef: ↑23 aug 2019 15:20 Zo'n brandje wat begint in de rooksalon zal hedentendage niet meer kunnen gebeuren.
De feitelijke oorzaak van de brand is nooit vastgesteld. Zie dit knipsel over de uitspraak van de Raad van Scheepvaart.
Groet, Paul G.
-
- Berichten: 1481
- Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10
Re: SMN
Paul, even off-topic.
Waar de brand ook is ontstaan doet er nu niet meer toe, het is en blijft een trieste zaak.
Vroeger rookte ik ook, zelfs op tankers, in de hut, in bed , machinekamer of rooksalon. Maar nooit aan dek.
Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik op een tanker namelijk in bed in slaap bent gesukkeld met een
brandende peuk in de hand .Ik schrok wakker omdat het heet werd op mijn borst en zag dat er intussen een
brandgaatje in mijn T-shirt was ontstaan. Sindsdien heb ik nooit meer in bed gerookt .
Gelukkig is het toen goed afgelopen, het had veel erger kunnen eindigen.
Nu rook ik sinds 40 jaar niet meer.
Jacob
Waar de brand ook is ontstaan doet er nu niet meer toe, het is en blijft een trieste zaak.
Vroeger rookte ik ook, zelfs op tankers, in de hut, in bed , machinekamer of rooksalon. Maar nooit aan dek.
Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik op een tanker namelijk in bed in slaap bent gesukkeld met een
brandende peuk in de hand .Ik schrok wakker omdat het heet werd op mijn borst en zag dat er intussen een
brandgaatje in mijn T-shirt was ontstaan. Sindsdien heb ik nooit meer in bed gerookt .
Gelukkig is het toen goed afgelopen, het had veel erger kunnen eindigen.
Nu rook ik sinds 40 jaar niet meer.
Jacob