Aktueel Scheepvaart Nieuws
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Nee dat niet echt, voor de sluizen dan.jdbvos schreef:Oh, nou herken ik hem pas !
Da's dat nieuwe steilsteven-type, toch ?
Ik meen ivm de sluizen in Zweden en Finland ??
Het schip zal met verschillende diepgangen gaan varen en men heeft berekend dat een bulb dan niet efficiënt is.
Met deze steven heeft men op verschillende diepgangen een goede water stroming of waterflow langs het schip.
Het levert als het goed is zelfs een brandstofbesparing op, echter men krijgt wel een 'relatief' lange bak.
Groeten,
Patrick
NAVIGARE NECESSE EST
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Albert S
Bedankt voor je antwoord
Ze zijn dus nog steeds niet gevonden...
Skipper
Ook bedankt!
Ik zag hier een tijdje terug zo'n nieuwe steilsteven liggen, weet niet meer welke...
Maar ik meende daarover wat gelezen te hebben in lokale krantjes...., zodoende !
Ik heb de melk wel horen klotsen, maar weet niet waar de tepel hangt !
Bedankt voor je antwoord
Ze zijn dus nog steeds niet gevonden...
Skipper
Ook bedankt!
Ik zag hier een tijdje terug zo'n nieuwe steilsteven liggen, weet niet meer welke...
Maar ik meende daarover wat gelezen te hebben in lokale krantjes...., zodoende !
Ik heb de melk wel horen klotsen, maar weet niet waar de tepel hangt !
Oost, west...ook best
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
'Speeltuin voor miljonairs' AMSTERDAM - Een strand, watervallen, swim-in Jacuzzi-bar... het ontwerp voor een nieuw ultraluxe jacht wordt nu al de 'speeltuin voor miljonairs' genoemd.
Het 155 meter lange schip belooft de duurste in zijn soort ter wereld te worden. Over de inrichting zijn Britse designers van Yacht Island Design het al eens: het moet een drijvende replica van Monaco worden, het rijke dwergstaatje in Zuid-Frankrijk dat bekend staat om haar peperdure resorts en casino's. Het schip krijgt dan ook de toepasselijke benaming 'Streets of Monaco'.
Hotel de Paris
Aan boord zullen miniversies gebouwd worden van bekende trekpleisters van Monaco, zoals het racecircuit van Monte Carlo, het beroemde casino, Hotel de Paris, La Rascasse en het Loews Hotel.
Het geheel wordt compleet gemaakt met zwembaden, sauna's , stoombaden, tennisvelden, een bioscoop, een bibliotheek én een waar kart-circuit.
Er kunnen zestien gasten tegelijk aan boord, die bediend zullen worden door een zeventig-koppige crew.
Indien de superboot werkelijk gebouwd wordt, zal het prijskaartje oplopen tot 840 miljoen euro. 'Streets of Monaco' zal hiermee het huidige duurste schip ter wereld, Roman Abramovich's superjacht 'Eclipse', overtreffen.
groeten
Hans (Jacko)
Het 155 meter lange schip belooft de duurste in zijn soort ter wereld te worden. Over de inrichting zijn Britse designers van Yacht Island Design het al eens: het moet een drijvende replica van Monaco worden, het rijke dwergstaatje in Zuid-Frankrijk dat bekend staat om haar peperdure resorts en casino's. Het schip krijgt dan ook de toepasselijke benaming 'Streets of Monaco'.
Hotel de Paris
Aan boord zullen miniversies gebouwd worden van bekende trekpleisters van Monaco, zoals het racecircuit van Monte Carlo, het beroemde casino, Hotel de Paris, La Rascasse en het Loews Hotel.
Het geheel wordt compleet gemaakt met zwembaden, sauna's , stoombaden, tennisvelden, een bioscoop, een bibliotheek én een waar kart-circuit.
Er kunnen zestien gasten tegelijk aan boord, die bediend zullen worden door een zeventig-koppige crew.
Indien de superboot werkelijk gebouwd wordt, zal het prijskaartje oplopen tot 840 miljoen euro. 'Streets of Monaco' zal hiermee het huidige duurste schip ter wereld, Roman Abramovich's superjacht 'Eclipse', overtreffen.
groeten
Hans (Jacko)
- Bijlagen
-
- jacht_806809d.jpg (24.09 KiB) 2194 keer bekeken
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
1 april valt al vroeg dit jaar wat een onzin.
Groet Feike.
Groet Feike.
-
- Berichten: 705
- Lid geworden op: 26 mar 2005 15:26
- Locatie: Brookfield, Connecticut, USA
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Mamoet gaat zwavelzuur tanker Waldhof bergen
Mammoet Maritime in Schiedam heeft opdracht gekregen om de gezonken zwavelzuurtanker Waldhof te bergen. Die zonk vorig week donderdag op de Rijn bij de beruchte bocht bij de Lorelei.
Volgens Mammoet-woordvoerder Johan Pastoor begint de berging komend weekend en zal die waarschijnlijk een zo'n vier weken in beslag nemen.
De Rijn zal gedurende die periode ter plekke slechts beperkt bevaarbaar zijn, verwacht Pastoor. De Duitse vaarwegbeheerder WSV heeft daarin het laatste woord. Sinds de Waldhof verging, geldt ter plekke een vaarverbod.
rest van article hier:
http://www.nieuwsbladtransport.nl/Nieuw ... fault.aspx
Mammoet Maritime in Schiedam heeft opdracht gekregen om de gezonken zwavelzuurtanker Waldhof te bergen. Die zonk vorig week donderdag op de Rijn bij de beruchte bocht bij de Lorelei.
Volgens Mammoet-woordvoerder Johan Pastoor begint de berging komend weekend en zal die waarschijnlijk een zo'n vier weken in beslag nemen.
De Rijn zal gedurende die periode ter plekke slechts beperkt bevaarbaar zijn, verwacht Pastoor. De Duitse vaarwegbeheerder WSV heeft daarin het laatste woord. Sinds de Waldhof verging, geldt ter plekke een vaarverbod.
rest van article hier:
http://www.nieuwsbladtransport.nl/Nieuw ... fault.aspx
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Als je al na durft te denken om zoiets te bouwen, dan is er genoeg geld bij sommigen
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Als je goed kijkt, zie je dat het een gecamoufleerd vliegdekschip is
quo vadis
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Nog een paar linken naar dat "jacht"
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... built.html
http://worldmustbecrazy.blogspot.com/20 ... rious.html
Gr.John
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... built.html
http://worldmustbecrazy.blogspot.com/20 ... rious.html
Gr.John
-
- Berichten: 3142
- Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
- Locatie: Langedijk
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Voor een verslag van de redding van 200 mensen door Momentum Scan klik hier.
Het bericht staat in meerdere kranten en op meerdere sites.
mvg
Bob
Het bericht staat in meerdere kranten en op meerdere sites.
mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Bron: De telegraaf
Voor link, klik hier: http://www.telegraaf.nl/binnenland/8763 ... me_oneline
Kapitein kon niet iedereen redden
door Fred Pruim
KORFU - „Dit was een bijzonder emotionele gebeurtenis. We hebben dan wel bijna 250 mensen van de verdrinkingsdood gered, maar we hebben er voor onze ogen ook enkele tientallen zien verdwijnen. Dat grijpt je enorm aan.”
De 53-jarige Martin Remeeus, kapitein van het Nederlandse vrachtschip Momentum Scan redde afgelopen weekeinde 241 illegale Afghaanse immigranten uit een kolkende Adriatische zee nabij het Griekse Korfu. Een heldendaad, dat zeker, maar wel met een zwart randje.De Afghanen waren in een wrak Turks vissersscheepje van twintig meter lang op weg naar Italië toen het in zwaar weer raakte. De Momentum Scan, eigendom van CFL Fleetmanagement in Utrecht, was het dichtst bij. Behalve kapitein Remeeus,
afkomstig uit Hindeloopen, had het Nederlandse schip nog twee Nederlandse officieren aan boord.
Aangedaan
„Het was aardedonker en we schommelden hevig toen we langszij kwamen. Dat scheepje stond op het punt om te zinken. De opvarenden buitelden over elkaar heen, schreeuwend, gillend van angst en emotie. Allemaal wilden ze bij ons aan boord komen omdat ze ook wel in de gaten hadden dat dit hun laatste redding was om te blijven leven”, vertelt een nog altijd enigszins aangedane Remeeus.
De Filippijnse bemanning van de Momentum Scan wierp netten uit, waarover de opvarenden van het vissersscheepje naar boven konden klimmen. Ook werden touwladders ingezet. In de kolkende zee vielen mensen van de netten af het water in en belandden tussen de twee vaartuigen. Daar werden ze klemgedrukt.
„Dat was een vreselijk gezicht. We konden ons niet meer richten op de losse individuen, maar op de groep. We konden niet iedereen redden. Je probeert zo veel mogelijk mensen te helpen, maar je kunt niet meer doen dan je kunt doen. Dat is heel hard, maar het is niet anders. Ik meen dat we in ieder geval wel alle vrouwen en kinderen hebben gered.”
Officiersmess
De geredde schipbreukelingen werden de ruimen van de Momentum Scan in gedirigeerd om te voorkomen dat ze alsnog overboord zouden slaan. De kinderen werden opgevangen in de officiersmess. Zo goed en zo kwaad als het kon kregen alle Afghanen iets warms te drinken of te eten. Kort nadat de laatste persoon van het vissersscheepje werd geplukt, werd het vaartuigje verzwolgen door de golven.Gisteren werden de geredde vluchtelingen aan land gebracht op het eiland Korfu.
Voor link, klik hier: http://www.telegraaf.nl/binnenland/8763 ... me_oneline
Kapitein kon niet iedereen redden
door Fred Pruim
KORFU - „Dit was een bijzonder emotionele gebeurtenis. We hebben dan wel bijna 250 mensen van de verdrinkingsdood gered, maar we hebben er voor onze ogen ook enkele tientallen zien verdwijnen. Dat grijpt je enorm aan.”
De 53-jarige Martin Remeeus, kapitein van het Nederlandse vrachtschip Momentum Scan redde afgelopen weekeinde 241 illegale Afghaanse immigranten uit een kolkende Adriatische zee nabij het Griekse Korfu. Een heldendaad, dat zeker, maar wel met een zwart randje.De Afghanen waren in een wrak Turks vissersscheepje van twintig meter lang op weg naar Italië toen het in zwaar weer raakte. De Momentum Scan, eigendom van CFL Fleetmanagement in Utrecht, was het dichtst bij. Behalve kapitein Remeeus,
afkomstig uit Hindeloopen, had het Nederlandse schip nog twee Nederlandse officieren aan boord.
Aangedaan
„Het was aardedonker en we schommelden hevig toen we langszij kwamen. Dat scheepje stond op het punt om te zinken. De opvarenden buitelden over elkaar heen, schreeuwend, gillend van angst en emotie. Allemaal wilden ze bij ons aan boord komen omdat ze ook wel in de gaten hadden dat dit hun laatste redding was om te blijven leven”, vertelt een nog altijd enigszins aangedane Remeeus.
De Filippijnse bemanning van de Momentum Scan wierp netten uit, waarover de opvarenden van het vissersscheepje naar boven konden klimmen. Ook werden touwladders ingezet. In de kolkende zee vielen mensen van de netten af het water in en belandden tussen de twee vaartuigen. Daar werden ze klemgedrukt.
„Dat was een vreselijk gezicht. We konden ons niet meer richten op de losse individuen, maar op de groep. We konden niet iedereen redden. Je probeert zo veel mogelijk mensen te helpen, maar je kunt niet meer doen dan je kunt doen. Dat is heel hard, maar het is niet anders. Ik meen dat we in ieder geval wel alle vrouwen en kinderen hebben gered.”
Officiersmess
De geredde schipbreukelingen werden de ruimen van de Momentum Scan in gedirigeerd om te voorkomen dat ze alsnog overboord zouden slaan. De kinderen werden opgevangen in de officiersmess. Zo goed en zo kwaad als het kon kregen alle Afghanen iets warms te drinken of te eten. Kort nadat de laatste persoon van het vissersscheepje werd geplukt, werd het vaartuigje verzwolgen door de golven.Gisteren werden de geredde vluchtelingen aan land gebracht op het eiland Korfu.
NAVIGARE NECESSE EST