Aktueel Scheepvaart Nieuws
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8214
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Uit Singapore is ook nog een vaartuig onderweg, o.a. ook met oliebedrijdings middelen.
De 20 opvarenden van de WAKASHIO bevinden zich nog altijd aan boord van hun schip.
Het heeft geen lading aan boord, wel 3890t FO (low sulphur) 207t Diesel en 90t Smeerolie.
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
At least 11 workers were crushed to death after a huge crane collapsed in Andhra Pradesh's Visakhapatnam.
The incident took place at Hindustan Shipyard Limited (HSL), a central government undertaking. The mishap, that occurred on Saturday afternoon, also left several others injured.
The accident happened when workers were carrying out an inspection of the crane. The huge crane suddenly crumbled and crashed to the ground with a massive sound. As per reports, three bodies were retrieved from under the debris of the crane. The remaining bodies were believed to be crushed, said reports.
Police, with the help of shipyard staff, are involved in the rescue operations. Visakhapatnam Police Commissioner RK Meena rushed to the spot to inquire into the cause of the accident.
The crane, which used to carry equipment for shipbuilding, was bought by HSL almost a decade ago. The crane's operation was recently outsourced to a private agency. State minister for tourism Muthamsetty Srinivas Rao, who hails from Visakhapatnam, inquired about the accident and asked the district authorities to take up the rescue operations.
VIDEO
Source: Hindustan Times
The incident took place at Hindustan Shipyard Limited (HSL), a central government undertaking. The mishap, that occurred on Saturday afternoon, also left several others injured.
The accident happened when workers were carrying out an inspection of the crane. The huge crane suddenly crumbled and crashed to the ground with a massive sound. As per reports, three bodies were retrieved from under the debris of the crane. The remaining bodies were believed to be crushed, said reports.
Police, with the help of shipyard staff, are involved in the rescue operations. Visakhapatnam Police Commissioner RK Meena rushed to the spot to inquire into the cause of the accident.
The crane, which used to carry equipment for shipbuilding, was bought by HSL almost a decade ago. The crane's operation was recently outsourced to a private agency. State minister for tourism Muthamsetty Srinivas Rao, who hails from Visakhapatnam, inquired about the accident and asked the district authorities to take up the rescue operations.
VIDEO
Source: Hindustan Times
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8214
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Stranding van bulk carrier WAKASHIO bij Mauritius
-------------------------------------------------------------
Bij de bemanning van de bulker en van de Standford Hawk zijn door de gezondheids autoriteiten van Mauritius
Covid-19 testen afgenomen en allen negatief.
Intussen is er een 2e sleepboot uit Reunion aangekomen. En vandaag 3 augustus werd de AHT EXPEDITION uit Fujairah (UAE) verwacht
en later deze week wordt nog de AHT CUPULA uit Mumbai verwacht.
-
Overigens is dit niet de eerste keer dat een schip op bijna dezelfde plaats op het rif loopt.
Vier jaar geleden was dat het geval met de bulk carrier BENITA.
Deze liep daar op 17 juni 2016 op het rif nadat er onder de bemanning een ruzie uitgebroken was aan boord.
Een bemanningslid sloot zich op in de MK en bracht daar dusdanige vernielingen aan dat het schip stuurloos
raakte. Op 23 juli kwam het schip weer vlot. De berging werd toen uitgevoerd door Five Oceans Salvage (Greece).
Maar het schip werd total loss verklaard en tijdens de sleepreis naar Alang (India) maakte het schip al snel water
en zonk het uiteindelijk een 100 mijl uit de kust van Mauritius.
Hier enkele foto's van de BENITA op het rif in juni 2016
-------------------------------------------------------------
Bij de bemanning van de bulker en van de Standford Hawk zijn door de gezondheids autoriteiten van Mauritius
Covid-19 testen afgenomen en allen negatief.
Intussen is er een 2e sleepboot uit Reunion aangekomen. En vandaag 3 augustus werd de AHT EXPEDITION uit Fujairah (UAE) verwacht
en later deze week wordt nog de AHT CUPULA uit Mumbai verwacht.
-
Overigens is dit niet de eerste keer dat een schip op bijna dezelfde plaats op het rif loopt.
Vier jaar geleden was dat het geval met de bulk carrier BENITA.
Deze liep daar op 17 juni 2016 op het rif nadat er onder de bemanning een ruzie uitgebroken was aan boord.
Een bemanningslid sloot zich op in de MK en bracht daar dusdanige vernielingen aan dat het schip stuurloos
raakte. Op 23 juli kwam het schip weer vlot. De berging werd toen uitgevoerd door Five Oceans Salvage (Greece).
Maar het schip werd total loss verklaard en tijdens de sleepreis naar Alang (India) maakte het schip al snel water
en zonk het uiteindelijk een 100 mijl uit de kust van Mauritius.
Hier enkele foto's van de BENITA op het rif in juni 2016
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO
-
- Berichten: 909
- Lid geworden op: 15 sep 2004 22:46
- Locatie: sappemeer
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Dit gaat niet helemaal goed .
https://photos.google.com/share/AF1QipO ... M2WklPRVFR
https://photos.google.com/share/AF1QipO ... M2aHlaUTlB
M.vr.gr. Huub .
https://photos.google.com/share/AF1QipO ... M2WklPRVFR
https://photos.google.com/share/AF1QipO ... M2aHlaUTlB
M.vr.gr. Huub .
Gr. Huub.
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8214
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Het betreft hier het nieuwe schip NUYINA (Imo 9797060) voor Australie. Ijsbreker en research vessel voor de Antartic.
Het schip is gebouwd bij de werf Damen in het Roemeense Galati. Thuishaven Hobart Tasmania.
De beelden zullen wel zijn in de 'sloot' van daar naar de Zwarte Zee.
Het schip is gebouwd bij de werf Damen in het Roemeense Galati. Thuishaven Hobart Tasmania.
De beelden zullen wel zijn in de 'sloot' van daar naar de Zwarte Zee.
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Als ik hier naar kijk, en ik heb echt maar héél weinig ervaring met slepen (van slechts jachtjes of een lege bak, ook nog eens), denk ik dat heel wat mensen van Smit, Wijsmuller, of welke andere sleepbootmensen ook, hier met gekromde tenen naar zitten te kijken....
Mij is altijd geleerd (door pa, en sleepboot-oom/neef) dat je 'op ruimte' je op de sleepkabel sleept, en vrij van schroefwater (dus een eind achter de boot); kom je 'op de postzegel', dan neem je de sleep dicht op de kont 'kruiselings' (van de sleep via bb-bolders naar de sleper's sb-kant op de beting, en omgekeerd). Dan kun je de sleep gemakkelijk sturen door eigenlijk een beetje naar links of rechts te draaien.
Bij de draadzetting die op de filmpjes wordt aangehouden (sleepkabel strak, en stuurkabels sb-op-sb en bb-op-bb) trek je zo'n schip idd zigzaggend, zo niet stuiterend door zo'n engte.... (visualiseer het maar eens met bijv luciferdoosjes)
Of zie ik dat nou verkeerd...??
Ik stuur die linkjes ook ff naar sleepbootneeffie....laat hier wel horen wat die ervan zegt...
Mij is altijd geleerd (door pa, en sleepboot-oom/neef) dat je 'op ruimte' je op de sleepkabel sleept, en vrij van schroefwater (dus een eind achter de boot); kom je 'op de postzegel', dan neem je de sleep dicht op de kont 'kruiselings' (van de sleep via bb-bolders naar de sleper's sb-kant op de beting, en omgekeerd). Dan kun je de sleep gemakkelijk sturen door eigenlijk een beetje naar links of rechts te draaien.
Bij de draadzetting die op de filmpjes wordt aangehouden (sleepkabel strak, en stuurkabels sb-op-sb en bb-op-bb) trek je zo'n schip idd zigzaggend, zo niet stuiterend door zo'n engte.... (visualiseer het maar eens met bijv luciferdoosjes)
Of zie ik dat nou verkeerd...??
Ik stuur die linkjes ook ff naar sleepbootneeffie....laat hier wel horen wat die ervan zegt...
Oost, west...ook best
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Dat gesleepte schip staat op een spruit met draad zoals je op zee zou slepen, maar dan zonder rekker en voorloper !!!.
Zo houw je een schip nooit in bedwang in zo'n relatief smal vaarwater. Er had op die locatie gewoon met een zware havensleper gesleept moeten worden en op breed / open vaarwater pas insluiten op de zeesleper.
Tsja, slepen is ook een vak..................
Ook de stuurboot komt op mij niet over sterk met de zeesleper gecommuniceerd te hebben. En dan even omdraaien en terug uit de wal slepen. Dat vraagt er natuurlijk om om onder schuine kont terecht te komen. Dat kregen ze op die stuurboot ook door en draaiden weer razend snel om terwijl de niet kruiselings staande draden er letterlijk als een slappe tamp bij hingen.
Hulde aan zoveel onkunde.
m.v.g., Roy
Zo houw je een schip nooit in bedwang in zo'n relatief smal vaarwater. Er had op die locatie gewoon met een zware havensleper gesleept moeten worden en op breed / open vaarwater pas insluiten op de zeesleper.
Tsja, slepen is ook een vak..................
Ook de stuurboot komt op mij niet over sterk met de zeesleper gecommuniceerd te hebben. En dan even omdraaien en terug uit de wal slepen. Dat vraagt er natuurlijk om om onder schuine kont terecht te komen. Dat kregen ze op die stuurboot ook door en draaiden weer razend snel om terwijl de niet kruiselings staande draden er letterlijk als een slappe tamp bij hingen.
Hulde aan zoveel onkunde.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Maar de bodem is wel lekker omgewoeld
En de naam in het water schrijven is ook gelukt. KLUNS.
Groeten
Jan van der Pluijm
En de naam in het water schrijven is ook gelukt. KLUNS.
Groeten
Jan van der Pluijm
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Daar heb ik ook naar gekeken, maar dat zegt niet alles hoor.
Een rivier kan vrij modderig zijn. Kijk maar op luchtfoto's, daar zie je vaak in een delta dat de zee bruinig is en al verder langzaam aan blauw wordt. Kortom, het kan wel door het omwoelen komen, ( zeker aan de kant ), maar hoeft niet.
m.v.g., Roy
Een rivier kan vrij modderig zijn. Kijk maar op luchtfoto's, daar zie je vaak in een delta dat de zee bruinig is en al verder langzaam aan blauw wordt. Kortom, het kan wel door het omwoelen komen, ( zeker aan de kant ), maar hoeft niet.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................