Aktueel Scheepvaart Nieuws

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ja, baas. :oops:

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14379
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Harry G. Hogeboom »

:lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Joost.R »

Maersk tipped to buy Hamburg Süd

The Wall Street Journal is reporting Maersk Line is lining up a bid for the world’s seventh largest containerline, Hamburg Sud.
The owners of the German line are understood to be willing to sell the line amid massive consolidation seen this year in the container shipping sector. Hamburg Sud does not belong to any existing or future container alliance.

Hamburg Süd is part of the Oetker Group, a family-owned German conglomerate involved in shipping, banking, food and beverages.
Hamburg Süd has a fleet of around 130 boxships totaling some 600,000 teu in its fleet which VesselsValue estimates is worth $1.4bn.

Maersk has recently said it is after acquisitions rather than ordering new ships. Its last containerline acquisition was back in 2005 when it bought P&O Nedlloyd.
Both Hapag-Lloyd and Cosco have previously been linked with buying Hamburg Süd, a line with an especially strong presence in Latin America.

source : SPLASH 24/7
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Joost.R »

JR Shipping snaps up German box quartet

JR Shipping from the Netherlands has swooped for four Hamburger Lloyd feeder boxships in an en bloc deal worth a total of $30m. The Barmbek, Eilbek, Reinbek and Flottbek were all delivered by Germany’s Meyer Werft in 2005 and have a capacity of 1,638 teu each.

German yard Meyer Werft describes on its site that the four ice class ships are “fast and slender”, and are 169 m long and 27.2m wide. The flexible vessels also feature a special arrangement of hatch covers.

Hamburger Lloyd’s fleet is a mix of boxships, chemical carriers and bulk carriers. It was formed from the merger of Wappen Reederei and Reederei Hamburger Lloyd.
Source: Splash 24/7
ArnoldW
Berichten: 435
Lid geworden op: 03 mar 2013 19:47
Locatie: rotterdam

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door ArnoldW »

De Berge Stahl komt dit jaar nog een keer naar de Rotterdamse haven en daarna wordt zijn taak overgenomen door Newcastlemax-schepen.
Dat schijnen kleinere bulkcarriers te zijn die veel flexibeler inzetbaar zijn.
Groet Arnold.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Een Newwcastlemax is 185.000 - 205.000 dwt, 50 meter breed en 300 meter lang. Het grootste dat in Newcastle, Australië kan komen. Twee Newcastlemaxen voor één Berge Stahl. Bergesen is bezig grote bulkers voor scrap te verkopen, dus mogelijk is de Berge Stahl na dertig jaar ook aan de beurt. Het zal me niet verbazen als de Grieken die vaart overnemen.
ArnoldW
Berichten: 435
Lid geworden op: 03 mar 2013 19:47
Locatie: rotterdam

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door ArnoldW »

Theo, bedankt voor de aanvulling. Weer wat geleerd.
Groet Arnold.
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Joost.R »

Siemens Wind Power presents first customized turbine transport vessel in Esbjerg

Milestone for new offshore wind power logistics concept
Ro-Ro-vessel can carry multiple large direct drive nacelles per trip
Sea transportation and Roll on-Roll off-loading (Ro-Ro) are both key in Siemens' new offshore logistics concept launched in 2015. Now the company has commissioned its first specialized transport vessel, the Rotra Vente. It fulfills the needs for cost effective transportation of the large nacelles used in Siemens' direct drive offshore wind turbines.
si.jpg
si.jpg (82.28 KiB) 4759 keer bekeken
Rotra Vente in the harbor of Esbjerg: The new transport vessel is 141 meters long and will transport multiple Siemens 8-megawatt nacelles per trip. For Ro-Ro loading, a large bow door can be opened. A telescopic roof protects the nacelles from salty seawater spray and can be slid away for optional lift-on loading - Image courtesy of Siemens

The 141-meter long vessel can carry multiple 8-megawatt nacelles per trip and will connect Siemens' coming manufacturing site in Cuxhaven, Germany with installation harbors in the North and Baltic Seas. Siemens and logistics partner deugro organization celebrated the delivery of the ship today, together with customers and representatives of the European offshore wind industry, in the Danish harbor of Esbjerg. A sister ship is expected to be delivered in spring 2017.

Designed from a base of an existing hull of a container ship the vessel was rebuilt for its new purpose at Holland Shipyard in Hardinxveld-Giessendam in the Netherlands. Part of its new equipment is a large bow door that allows Ro-Ro access to the restructured cargo deck. The deck is covered by a telescopic roof to protect the nacelles from salty seawater spray during transportation. Since the roof can be opened, Rotra Vente's cargo can also be loaded via cranes at harbors without a Ro-Ro ramp. Due to maximum flexibility of the deck, she can also handle transports of up to nine wind tower sections per trip or three to four rotor blade sets.

"With our new Ro-Ro transport vessel Rotra Vente, we are stepping into a new era of cost efficient offshore wind logistics," states Michael Hannibal, CEO Offshore of Siemens Wind Power. "When our new factories in Hull, England and Cuxhaven, Germany become fully operational, and both Ro-Ro vessels are in service as interconnection of our manufacturing and installation network, we expect savings of 15-20 percent in logistics costs compared to current transport procedures. This is another important contributor reducing the cost of electricity from offshore wind."

"We are proud to operate Rotra Vente for Siemens, since this vessel marks a new milestone in the close cooperation we have maintained for years," said Richard Thomsen, Managing Director of deugro, the project freight forwarding division of the deugro Group "We signed the contract for this innovative logistics concept just one year ago, and we already have one highly efficient ship operational, with a second one in the shipyard."

Rotra Vente's sister ship – a transporter for towers and blades – is already under construction. This vessel will accommodate up to 12 wind turbine rotor blades and transport them from Siemens' production facilities in Hull, England or Aalborg, Denmark to the respective installation harbor.

Source: Siemens
Gebruikersavatar
Drentenier
Berichten: 2200
Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
Locatie: Gasselte

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Drentenier »

Bemanning MS Pioneer 'gevangen' in Gibraltar
Vandaag, 19:22 Binnenland

De elfkoppige bemanning van de MS Pioneer uit Delfzijl zit al weken lang min of meer gevangen op het bijna 7000 ton zware vrachtschip.
Het schip ligt voor anker voor de kust van Gibraltar en de bemanning mag niet van het schip af omdat de reder van de MS Pioneer failliet is.
Volgens Frances Lewis, de moeder van de kapitein, is er bijna geen eten en water meer aan boord en hebben twee mensen medische hulp nodig, maar mag er geen dokter aan boord komen. De bemanning "vliegt tegen de muren op", zegt ze tegen RTV Noord.
Ze hebben het gevoel dat ze in een gevangenis zitten.

Lewis noemt de situatie "onmenselijk". "Ze kunnen zich niet meer douchen en de was kan ook niet gedaan worden. Ze hebben het gevoel dat ze in een gevangenis zitten."
Ook enkele andere schepen van de failliete rederij Flinter liggen aan de ketting, "maar zij liggen in een haven en kunnen even van boord".
Het schip is eigendom van de kinderen van Lewis. "Die zijn daardoor nu hun schip én hun baan kwijt en blijven straks met een forse restschuld zitten", verwacht hun moeder.

Bron: NOS.nl
Bijlagen
Pioneer.jpg
Pioneer.jpg (74.58 KiB) 4723 keer bekeken
Groet,
Hans
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3224
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door jacko »

Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.


Plaats reactie