Aktueel Scheepvaart Nieuws
- Leo Bokkum
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 15 dec 2006 05:30
- Locatie: Oost Drenthe
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Beetje vaag verhaal dit: Schip wordt anderhalf jaar geleden door bemanning verlaten. Wordt later nog gespot & bekeken door de Royal Navy.
Wordt een paar dagen geleden weer ontdekt nabij Ierland waarop de coastguard geen enkele actie onderneemt.
Het spul ligt inmiddels op de kluiten bij Ballycotton en nú maakt men zich ongerust over de vervuiling...
Wie het snapt mag het zeggen, maar dan begrijp ik het nog steeds niet.
https://www.echolive.ie/corknews/Pictur ... 76b5c5b-ds
Wordt een paar dagen geleden weer ontdekt nabij Ierland waarop de coastguard geen enkele actie onderneemt.
Het spul ligt inmiddels op de kluiten bij Ballycotton en nú maakt men zich ongerust over de vervuiling...
Wie het snapt mag het zeggen, maar dan begrijp ik het nog steeds niet.
https://www.echolive.ie/corknews/Pictur ... 76b5c5b-ds
Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Heel eenvoudig Leo... Er kon niemand worden aangewezen die verantwoordelijk gesteld kon worden voor de kosten, en dus hopen ze dat het uit zichzelf afborrelt, en anders bij 'de buren' (ergens ver bij jou vandaan) strandt, want anders draai jij daarvoor op...
Ik snap eigenlijk niet waarom eoa particulier (visser, of zo) dat ding niet voor zichzelf op sleeptouw heeft genomen: als de verzekering niks betaalt, levert hij nog een aardig bedrag bij de scheepsbegrafenisondernemer op....
Dát is de reden waarom de Amerikanen niet ingrepen: die hoopten dat ze naar Mauretanie zou afdraaien, tenslotte valt een wrakje méér daar niet eens op... Wellicht hebben de Canadezen Nog ff gekeken of er wat te halen viel, en nu dus ook de Britten die er niks op konden verdienen....
De gevolgen mooi voor Ierland laten: iedereen zeer tevreden, want Ierland is Europees, en die trekken wel een spaarpotje van de burgers open...
Waarschijnlijk leggen de Amerikanen en de Britten dan ook nog een "inspectie- en observatiekosten"-rekeningetje bij Europa...
Want nú valt er wél iets te halen
Ik snap eigenlijk niet waarom eoa particulier (visser, of zo) dat ding niet voor zichzelf op sleeptouw heeft genomen: als de verzekering niks betaalt, levert hij nog een aardig bedrag bij de scheepsbegrafenisondernemer op....
Dát is de reden waarom de Amerikanen niet ingrepen: die hoopten dat ze naar Mauretanie zou afdraaien, tenslotte valt een wrakje méér daar niet eens op... Wellicht hebben de Canadezen Nog ff gekeken of er wat te halen viel, en nu dus ook de Britten die er niks op konden verdienen....
De gevolgen mooi voor Ierland laten: iedereen zeer tevreden, want Ierland is Europees, en die trekken wel een spaarpotje van de burgers open...
Waarschijnlijk leggen de Amerikanen en de Britten dan ook nog een "inspectie- en observatiekosten"-rekeningetje bij Europa...
Want nú valt er wél iets te halen
Oost, west...ook best
-
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Zo werken overheden, naar elkaar wijzen, niets doen. Nu is de schade groter en kost het meer. De belastingbetaler draait er voorop.
Grt.
Klaas
Grt.
Klaas
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
dat is in het verleden toch ook anders gegaan,
kan me het jaartal niet geheel herinneren maar de britten hebben een containerschip gewoon laten vergaan en toen alles van het strand opgeruimd.
rotterdam heeft in diezelfde periode een beschadigd en slagzij makend containerschip rap de haven binnen gehaald en keurig uitgeladen.
beperking van kosten
effe zitten googelen
MSC Napoli is voor de zuidkust gezonken, 2009 alweer
kan me het jaartal niet geheel herinneren maar de britten hebben een containerschip gewoon laten vergaan en toen alles van het strand opgeruimd.
rotterdam heeft in diezelfde periode een beschadigd en slagzij makend containerschip rap de haven binnen gehaald en keurig uitgeladen.
beperking van kosten
effe zitten googelen
MSC Napoli is voor de zuidkust gezonken, 2009 alweer
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Er zijn vele voorbeelden van op te noemen, en echt niet alleen in de huidige tijd: zelfs vroeger gebeurde dat al....
Geld, dat stom is, maakt recht wat krom is. En je gaat niet op jouw kosten spul van een ander opruimen: zoals bladeren uit de tuin vaak 'zomaar in de tuin van de buren worden geblazen door een windvlaagje'
Geld, dat stom is, maakt recht wat krom is. En je gaat niet op jouw kosten spul van een ander opruimen: zoals bladeren uit de tuin vaak 'zomaar in de tuin van de buren worden geblazen door een windvlaagje'
Oost, west...ook best
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Er is ook een Nederlands spookschip geweest: https://www.marhisdata.nl/schip?id=5114
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Polaris Shipping VLOC Stellar Banner damaged and heavy listing off Brazil; Crew evacuated
A very large ore carrier (VLOC) Stellar Banner operated by Polaris Shipping is listing badly off the northern Brazilian state of Maranhao. The 2016 built, 300,660 dwt VLOC Stellar Banner suffered damage to its bow after leaving port in the northern Brazilian state of Maranhao on Monday according to charterer Vale.
Vale said that the crew of 20 had been evacuated from the vessel which 100 km off the Brazilian coast.
"As port operator, Vale is offering technical-operational support, sending tug boats, and collaborating with maritime authorities," the company said.
According to reports the port authority in Maranhao said the ship is stranded with its iron ore cargo. Photos on social media showed the vessel apparently grounded with a heavy list.
The vessel owned by Polaris Shipping in South Korea was bound for the Chinese city of Qingdao with 275,000 tonnes of iron ore, according to Refinitiv data.
It is not the first casualty involving a Polaris Shipping owned VLOC chartered to Vale, the converted Stellar Daisy sank on 31 March 2017 with the loss of 22 lives.
click gestrand
source: B Milton Stuards, Feb 27, 2020
A very large ore carrier (VLOC) Stellar Banner operated by Polaris Shipping is listing badly off the northern Brazilian state of Maranhao. The 2016 built, 300,660 dwt VLOC Stellar Banner suffered damage to its bow after leaving port in the northern Brazilian state of Maranhao on Monday according to charterer Vale.
Vale said that the crew of 20 had been evacuated from the vessel which 100 km off the Brazilian coast.
"As port operator, Vale is offering technical-operational support, sending tug boats, and collaborating with maritime authorities," the company said.
According to reports the port authority in Maranhao said the ship is stranded with its iron ore cargo. Photos on social media showed the vessel apparently grounded with a heavy list.
The vessel owned by Polaris Shipping in South Korea was bound for the Chinese city of Qingdao with 275,000 tonnes of iron ore, according to Refinitiv data.
It is not the first casualty involving a Polaris Shipping owned VLOC chartered to Vale, the converted Stellar Daisy sank on 31 March 2017 with the loss of 22 lives.
click gestrand
source: B Milton Stuards, Feb 27, 2020
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Dat ziet eruit of het Smit (haven) slepertjes zijn
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Welke Maranao is dat ?? Die bij Recife ? die is het dichtste bij zee....
- Bijlagen
-
- Naamloos2.jpg (136.24 KiB) 1438 keer bekeken
Oost, west...ook best
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8142
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Je zit er wel een beetje ver naast Jan. Kijk op onderstaand kaartje, dan zie je waar de haven Ponta de Madeira ligt.
Deelstaat Maranhao met hoofdstad en tevens havenstad Sao Luis.
Aan de baia/canal de sao Marcos. 63 nm noordoostelijk van Sao Luis ligt de STELLAR BANNER op een zandbank.
De bemanning is van boord gegaan met hun eigen reddingsboot.
Aan boord van te hulp gekomen sleepboten, inderdaad van die Smit havenslepers, en andere bergingsvaartuigen,
wachten zij af wat er gaat gebeuren.
Polaris Shipping heeft verklaart dat het schip na vertrek met ''iets'' onder water in aanvaring is gekomen.
Niet helemaal duidelijk is of dat nu maandag 24/2 of dinsdag 25/2 om 21H30 was.
Volgens Polaris zijn de laadruimen in tact. Enkele ballast tanks hebben schade opgelopen. En zullen wel volgelopen
zijn. Wat mogelijk de slagzij heeft veroorzaakt. Er stroomt dus geen lading weg.
De autoriteiten zijn meer bezorgd over de 6000 ton zware olie die aan boord is en de diesel en smeerolie.
VALE, de charteraar van het schip, heeft verklaard dat het voorschip schade heeft opgelopen.
Gisteren 26/2 deelde de Braziliaanse marine mee dat er twee lekken zijn geconstateerd. + +
Deelstaat Maranhao met hoofdstad en tevens havenstad Sao Luis.
Aan de baia/canal de sao Marcos. 63 nm noordoostelijk van Sao Luis ligt de STELLAR BANNER op een zandbank.
De bemanning is van boord gegaan met hun eigen reddingsboot.
Aan boord van te hulp gekomen sleepboten, inderdaad van die Smit havenslepers, en andere bergingsvaartuigen,
wachten zij af wat er gaat gebeuren.
Polaris Shipping heeft verklaart dat het schip na vertrek met ''iets'' onder water in aanvaring is gekomen.
Niet helemaal duidelijk is of dat nu maandag 24/2 of dinsdag 25/2 om 21H30 was.
Volgens Polaris zijn de laadruimen in tact. Enkele ballast tanks hebben schade opgelopen. En zullen wel volgelopen
zijn. Wat mogelijk de slagzij heeft veroorzaakt. Er stroomt dus geen lading weg.
De autoriteiten zijn meer bezorgd over de 6000 ton zware olie die aan boord is en de diesel en smeerolie.
VALE, de charteraar van het schip, heeft verklaard dat het voorschip schade heeft opgelopen.
Gisteren 26/2 deelde de Braziliaanse marine mee dat er twee lekken zijn geconstateerd. + +