Radiohutten en wat er zo bij hoorde
-
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
- Locatie: Krimpen a/d IJssel
- Contacteer:
Re: Radiohutten en wat er zo bij hoorde
Volgens mij wel. Ooit was het alleen bedoeld voor de 'echte' veteranen die minimaal 25 jaar bij de club gewerkt hadden, maar dat principe is losgelaten omdat het dan tegenwoordig een wel erg kleine reünie zou worden. Stuur anders een email naar het adres dat in de brief vermeld wordt, dan weet je het zeker.
Ferry
Ferry
-
- Berichten: 606
- Lid geworden op: 19 aug 2009 10:14
- Locatie: Naaldwijk
Re: Radiohutten en wat er zo bij hoorde
Ja, zo te lezen volgens mij ook.
Ik zal Jan Schenk vragen.
Ik zal Jan Schenk vragen.
-
- Berichten: 606
- Lid geworden op: 19 aug 2009 10:14
- Locatie: Naaldwijk
Re: Radiohutten en wat er zo bij hoorde
Nee dus, alleen de veteranen.
Waarschijnlijk komen ze alle vijf !
Waarschijnlijk komen ze alle vijf !
Re: Radiohutten en wat er zo bij hoorde
Dat zal een gezellige bijeenkomst worden ...., mijn mening over RH, die toch al niet erg positief was, wordt hiermee nog verder ondermijnd...
Als ik dat zo lees, ben ik blij dat ik nooit bij RH in loondienst ben geweest..., er waren (in mijn tijd) gelukkig voldoende alternatieven om als R/O aan de slag te gaan.
Als ik dat zo lees, ben ik blij dat ik nooit bij RH in loondienst ben geweest..., er waren (in mijn tijd) gelukkig voldoende alternatieven om als R/O aan de slag te gaan.
Re: Radiohutten en wat er zo bij hoorde
Is het ook mogelijk dat je echtgenote meekomt? Zij hebben vaak en veel mee (kunnen) varen, hebben belangstelling voor ons beroep gehad en nog.
Jammer dick/brazil dat je zo negatief over R/H praat.
Waar ze ook zijn in de wereld, goede vrienden reizen in hun hart samen.
Jammer dick/brazil dat je zo negatief over R/H praat.
Waar ze ook zijn in de wereld, goede vrienden reizen in hun hart samen.
-
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
- Locatie: Krimpen a/d IJssel
- Contacteer:
Re: Radiohutten en wat er zo bij hoorde
Je baseert je oordeel op wel heel summiere informatie en zoals je zelf zegt heb je nul ervaring bij RH opgedaan. Het was niet altijd een ideaal bedrijf maar welk bedrijf is dat wel? Het is dan ook mijns inziens een wat voorbarige conclusie. Je weet niet wat je gemist hebt......ben ik blij dat ik nooit bij RH in loondienst ben geweest
Ferry
Re: Radiohutten en wat er zo bij hoorde
Laten we het dan zo zeggen dat de hiërarchische en formalistische en m.i. verouderde bedrijfscultuur van RH in 1978 niet bij mij paste.
Of beter gezegd ik paste niet bij RH. Bij het zien of horen van een referentie naar Radio Holland komen bij mij associaties naar boven van een technisch bedrijf geadministreerd door krenterige pennenlikkers die elke vorm van innovatie probeerden tegen te houden. Ik vond dat de R/O´s bij RH nogal met minachting behandeld werden, als een veredelde soort kantoorklerk. Bij RH was er dus duidelijk geen plaats voor buitenbeentjes, vandaar de m.i. juiste beslissing om ergens anders als R/O aan de slag te gaan. Ik ben na het slagen voor mijn diploma wel een aantal keer bij R.H. geweest, maar van die gesprekken/bezoeken kreeg ik niet echt het gevoel, van hé dit is het bedrijf waar ik wil gaan werken. Ook was de ontvangst nogal onverschillig en laatdunkend.
Ik heb in de loop van mijn carrière nog een aantal keren contact gehad met RH, en ook van collega´s die wel bij RH zijn gaan werken hoorde je toch wel hoe het daar aan toeging. Dat sommige R/O´s wel naar volle tevredenheid bij RH als R/O gewerkt hebben kan ik me ook nog wel voorstellen, maar ik hoorde daar gewoon niet thuis.
Voor alle duidelijkheid ik heb als R/O gevaren van 1978 t/m 1986. Ik kom dus zeker niet in aanmerking als veteraan.
Ferry, jij weet ook heel goed wat ik bedoel. Ik kan me in 1978 een situatie herinneren, dat er op dat moment geen emplooi was voor een aantal R/O´s en daarom voor langere tijd tegen een hongerloontje in de praktijkcursus werden 'vastgehouden'. Dat je dan de 'betere' R/O´s kwijt raakt, of laat ik zo zeggen de R/O´s die een wat bredere kijk op de wereld hadden vonden snel een beter alternatief, wat m.i. een gevolg was van het nogal kortzichtige beleid van RH.
Veel van mijn Vlissingse collega´s zijn dan ook in het buitenland terecht gekomen, waar ze beter behandeld werden (en beter betaald) dan bij RH.
Zelf kwam ik bij Koraal Scheepvaart Mij terecht, waar de toenmalig personeelschef (een oud-R/O) mij en andere collega's van de HZS in VLissingen aannam als R.E.O. (Radio & Elektronica Officier) voor de gas- en chemicaliëntankers van Koraal en we zelf invulling konden geven aan het onderhouden van de radio- navigatie en elektronische apparatuur aan boord.
Of beter gezegd ik paste niet bij RH. Bij het zien of horen van een referentie naar Radio Holland komen bij mij associaties naar boven van een technisch bedrijf geadministreerd door krenterige pennenlikkers die elke vorm van innovatie probeerden tegen te houden. Ik vond dat de R/O´s bij RH nogal met minachting behandeld werden, als een veredelde soort kantoorklerk. Bij RH was er dus duidelijk geen plaats voor buitenbeentjes, vandaar de m.i. juiste beslissing om ergens anders als R/O aan de slag te gaan. Ik ben na het slagen voor mijn diploma wel een aantal keer bij R.H. geweest, maar van die gesprekken/bezoeken kreeg ik niet echt het gevoel, van hé dit is het bedrijf waar ik wil gaan werken. Ook was de ontvangst nogal onverschillig en laatdunkend.
Ik heb in de loop van mijn carrière nog een aantal keren contact gehad met RH, en ook van collega´s die wel bij RH zijn gaan werken hoorde je toch wel hoe het daar aan toeging. Dat sommige R/O´s wel naar volle tevredenheid bij RH als R/O gewerkt hebben kan ik me ook nog wel voorstellen, maar ik hoorde daar gewoon niet thuis.
Voor alle duidelijkheid ik heb als R/O gevaren van 1978 t/m 1986. Ik kom dus zeker niet in aanmerking als veteraan.
Ferry, jij weet ook heel goed wat ik bedoel. Ik kan me in 1978 een situatie herinneren, dat er op dat moment geen emplooi was voor een aantal R/O´s en daarom voor langere tijd tegen een hongerloontje in de praktijkcursus werden 'vastgehouden'. Dat je dan de 'betere' R/O´s kwijt raakt, of laat ik zo zeggen de R/O´s die een wat bredere kijk op de wereld hadden vonden snel een beter alternatief, wat m.i. een gevolg was van het nogal kortzichtige beleid van RH.
Veel van mijn Vlissingse collega´s zijn dan ook in het buitenland terecht gekomen, waar ze beter behandeld werden (en beter betaald) dan bij RH.
Zelf kwam ik bij Koraal Scheepvaart Mij terecht, waar de toenmalig personeelschef (een oud-R/O) mij en andere collega's van de HZS in VLissingen aannam als R.E.O. (Radio & Elektronica Officier) voor de gas- en chemicaliëntankers van Koraal en we zelf invulling konden geven aan het onderhouden van de radio- navigatie en elektronische apparatuur aan boord.
-
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
- Locatie: Krimpen a/d IJssel
- Contacteer:
Re: Radiohutten en wat er zo bij hoorde
De meeste bedrijven zijn vandaag de dag nog steeds hiërarchisch ingesteld en zeker de toenmalige conservatieve scheepvaartbedrijven, dus wat wil je. RH was daar een afspiegeling van.
Wat versta je precies onder innovatie? Ik hoor alleen maar 'hearsay', dat is niet bepaald sterk te noemen. Qua serviceverlening waren we wereldwijd numero uno met behalve eigen vestigingen in Nederland ook in Durban, Dubai, Singapore, Hong Kong, Curaçao, Sint Maarten en na de overname van de RCA service stations tevens in een behoorlijk aantal belangrijke havens in de US.
Wat de 'minachting' voor R/O 's betreft daarvan is mij niets bekend, integendeel. Zo'n tachtig procent van het walpersoneel was ex-R/O. Deze groep viel echter niet onder de servicevestigingen maar onder de hoofdafdeling Radio Officieren op het hoofdkantoor in Amsterdam. Alleen voor het technische deel hadden we ermee van doen.
Van dat vasthouden op de praktijkcursus tegen een hongerloon heb ik echt geen weet, terwijl die cursus bij mij in het gebouw in Rotterdam zat. Wel weet ik dat de afbouw op het einde behoorlijk rücksichtlos is uitgevoerd, daar was ik het ook niet mee eens maar ik had daar geen invloed op. Vandaag kwam er bericht dat bij de Rabobank weer 1000 à 2000 medewerkers eruit moeten. Tja, zo gaat dat nog steeds......
Ferry
Wat versta je precies onder innovatie? Ik hoor alleen maar 'hearsay', dat is niet bepaald sterk te noemen. Qua serviceverlening waren we wereldwijd numero uno met behalve eigen vestigingen in Nederland ook in Durban, Dubai, Singapore, Hong Kong, Curaçao, Sint Maarten en na de overname van de RCA service stations tevens in een behoorlijk aantal belangrijke havens in de US.
Wat de 'minachting' voor R/O 's betreft daarvan is mij niets bekend, integendeel. Zo'n tachtig procent van het walpersoneel was ex-R/O. Deze groep viel echter niet onder de servicevestigingen maar onder de hoofdafdeling Radio Officieren op het hoofdkantoor in Amsterdam. Alleen voor het technische deel hadden we ermee van doen.
Van dat vasthouden op de praktijkcursus tegen een hongerloon heb ik echt geen weet, terwijl die cursus bij mij in het gebouw in Rotterdam zat. Wel weet ik dat de afbouw op het einde behoorlijk rücksichtlos is uitgevoerd, daar was ik het ook niet mee eens maar ik had daar geen invloed op. Vandaag kwam er bericht dat bij de Rabobank weer 1000 à 2000 medewerkers eruit moeten. Tja, zo gaat dat nog steeds......
Ferry
Re: Radiohutten en wat er zo bij hoorde
Van de opleiding die in 1971 op de Keizersgracht startte komen nog steeds een aantal mannen, die daarna ook zijn gaan varen, regelmatig in een kroeg in Amsterdam bij elkaar. Allen hebben hun verhalen maar zelden negatieve verhalen over RH. Voor de meeste was de job op zee in dienst van RH een van de beste. Men verhaalt er nog steeds graag en veel over en dat betreft dan ook de opleiding en de praktijkopleiding in Rotterdam.
Tijdens het varen ging je soms in de fout dan kreeg je een Nota voor de R/O over een vergissing in de berekening van een telegram of over de invulling van de overwerkstaat. En het was niet altijd even makkelijk in b.v. de relay-dienst. Maar men deed op het hoofdkantoor zijn best om je bij aangegeven voorkeur voor een maatschappij je ook daar te plaatsen en dat lukt ook meestal. Voor ons jongelingen was RH een stap in de serieuze en zelfstandige wereld en na het verlaten van RH, om welke reden dan ook, een opstap naar een goede vervolgbaan.
Ik deel het negatieve over RH dus in het geheel niet.
SparkyMul
193
Tijdens het varen ging je soms in de fout dan kreeg je een Nota voor de R/O over een vergissing in de berekening van een telegram of over de invulling van de overwerkstaat. En het was niet altijd even makkelijk in b.v. de relay-dienst. Maar men deed op het hoofdkantoor zijn best om je bij aangegeven voorkeur voor een maatschappij je ook daar te plaatsen en dat lukt ook meestal. Voor ons jongelingen was RH een stap in de serieuze en zelfstandige wereld en na het verlaten van RH, om welke reden dan ook, een opstap naar een goede vervolgbaan.
Ik deel het negatieve over RH dus in het geheel niet.
SparkyMul
193
-
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
- Locatie: Krimpen a/d IJssel
- Contacteer:
Re: Radiohutten en wat er zo bij hoorde
Nou Dick nu hoor je het ook eens van een ander...... I rest my case.
Ferry
152
Ferry
152