Radiohutten en wat er zo bij hoorde

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
louis holleman

Re: Radiohutten en wat er zo bij hoorde

Bericht door louis holleman »

Ik woon in mijn uppie in een zg. ééngezinswoning. 4 slaapkamers plus een zolder. Die zolder en 2 slaapkamers liggen vol meuk van vroegah. Voor zover de zilvervisjes het papier niet hebben opgevroten, resteert er nog wel wat. De grap is dat de keerzijde van deze RH-klok-beschrijving totaal uitgebleekt is, heeft mogelijk jaren in de zon ergens gelegen. Gewoon blanko papier geworden 8)

PS: Kijk uit Bob, maak Bankie niet wakker! :lol:

louis holleman

Re: Radiohutten en wat er zo bij hoorde

Bericht door louis holleman »

dick/brazil schreef:nee, Louis moeder had een grote zolder....
Je wilt niet weten wat die tijdens haar leven allemaal bewaard heeft. Toen ze nog op zichzelf woonde, zal ergens achterin de jaren 80 zijn geweest, mogelijk begin jaren 90, kwam ze met AL mijn schoolrapporten aanzetten, beginnende schooljaar 1954-1955 in Drachten en eindigend met het Radio-Holland Schoolrapport 1965-1968. Al mijn examenbrieven/uitslagen had ze nog. Die exameneisen seinen/opnemen die ik je een tijdje terug heb gemaild had ze dus ook nog in een doos zitten. Dat is mij toen overhandigd en ik heb het ook maar weer op zolder geschoven. Nu ben ik daar eigenlijk best wel blij om 8)
Gerard

Re: Radiohutten en wat er zo bij hoorde

Bericht door Gerard »

Louis zei: PS: Kijk uit Bob, maak Bankie niet wakker! :-D

Ik zag het toenstraks al en m`n vingers jeukten....maar och, ik heb een schilder gekend die cum laude slaagde voor zijn ,,A". Met morse en al.... :mrgreen: Ik geniet wel van jullie prachtige verhalen hoor....
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14449
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Radiohutten en wat er zo bij hoorde

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Nou, hoe het kwam, weet ik ook niet, Harry, maar bij die Engelsen viel dat mee
Theo, Tja DAT zal best gekomen zijn omdat " Things in Glacomora" were fine that day! :mrgreen: :mrgreen:

Zuipen kunnen die Sparkies meestal wel inderdaad.......... ik heb daar al eens een verhaal over afgestook'n hier op Kombuis :mrgreen:
De handel opstoken op zo'n wegbrenger kan ik helemaal zien " geen gelul dooooorpissen" maar as tie eenmaal draait................ :roll: :roll: hoef je alleen maar te zorgen dat ie op de " Goie beach komt" en DAT kan met een " Ouwe kaart" :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
louis holleman

Re: Radiohutten en wat er zo bij hoorde

Bericht door louis holleman »

Harry G. Hogeboom schreef:Nou, Zuipen kunnen die Sparkies meestal wel inderdaad..........
Inderdaad Harry: we zopen wat af! Gedestilleerd water. Werd overigens gratis verstrekt door de baas. Dan natuurlijk nog fiks tri snuiven, dat werd ook al gratis verstrekt. Geen wonder dat de sparks is opgedoekt 8)
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Radiohutten en wat er zo bij hoorde

Bericht door Bob R.I.P. »

Hallo Louis,

Ja Tri snuiven uit de brandblusser. Maar meestal was dat ding leeg. Hadden de stuurlui en WTK's de Tri weer nodig om vlekken uit het uniform te halen.
Die brandblusser was de goedkoopste blusser die er was. Er kon geen CO2 blusser vanaf. Als je al zo'n triblusser gebruikte bij een een brand ontstond er zoutzuur. Het vrat natuurlijk lekker door in de electronica.
In autobussen waren deze blussers ook geinstalleerd. Mooi messing.

mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
louis holleman

Re: Radiohutten en wat er zo bij hoorde

Bericht door louis holleman »

Ja, de beste sportvlekkenblusser die er bestond. Of om hun groen uitgeslagen strepen mee op te poetsen. Maar we hadden vroegah toch ook kleine flesjes tri in de gereedschapskist? Werd naderhand verboden.
Van schepen weet ik me niks meer te herinneren, maar op de Chaparral hadden we wel degelijk een prima blusser tegen electrical fires. Was dat niet class-E, of DE?
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Radiohutten en wat er zo bij hoorde

Bericht door Bob R.I.P. »

Louis, dat er toen betere blussers kwamen was dat ze er van geleerd haden dat die triblussers krengen waren en uiteindelijk was een echte brandblusser goedkoper. De gevolgen na de brand waren veel minder kostbaar. Zie hiervoor.
De CO2 blussers waren evenmin als blusser te vertrouwen. Deze blussers waren ook vaak leeg omdat de inhoud werd gebruikt voor een snelle koeling van een flesje bier. :roll: Vooral als dat ding in de buurt hing van een hut van een notoire innemer.

mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14449
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Radiohutten en wat er zo bij hoorde

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Inderdaad Harry: we zopen wat af!
Louis.........breek me het gebit niet open...... :lol: :lol:
Als ik er aan denk wat ik allemaal "achter de knopen" heb gegoten tesamen met zo'n ouwe vonkentrekker............ :roll: :lol:

Memorieeeeeeeeeees: zodanig dat ik er zelfs nog " Goed geld" aan heb besteed om de verhalen van de diverse Sparkies in Boekvorm te kopen :roll: :lol: Nou moet je naaaagaaan " geld uitgeven om de jachtverhalen van een Sparks te lezen"........... :mrgreen: :mrgreen:

Varen is leuk van Johan Karels is pas "ten koste van vele postzegels" uit Holland over gestuurd en " Over en Uit" van Cor Dobbelaar.......... met inscriptie van de schrijver staat hier al een pikheetje op de plank..

Allemachtig wat kunnen die Sparkies liegen :mrgreen: :lol: :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
louis holleman

Re: Radiohutten en wat er zo bij hoorde

Bericht door louis holleman »

Tsjah, daar zijn we nou eenmaal ook ooit voor opgeleid: haal iets wat voor anderen onverstaanbaar is uit de ether (nou snap je vast ook wel waarom we het ether noemden), lieg daar een mooi verhaal van, laat je betalen en kom er mee weg.
Dat doen ze in de politiek ook al jaren, maar vaak met minder succes :mrgreen: Er moet tenslotte verschil blijven 8)


Plaats reactie