Fidusia 2 maassluis 1960 stuurman Piet/kaptein Wijbrand

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
samantha

Fidusia 2 maassluis 1960 stuurman Piet/kaptein Wijbrand

Bericht door samantha »

Kent iemant stuurman Piet,met lidteken op zijn rechter wang.
En kaptein Wijbrand.
Zij voeren op de Fidusia 2 van Maassluis naar Boston Engeland.
Graag zou ik hier wat meer informatie over willen hebben.

Groetjes Samantha

Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Samantha, ik heb hier wel een foto van het schip.
All the best
Jos


Afbeelding
samantha

foto

Bericht door samantha »

Dank je wel Jos,ik hoop dat er mensen zijn die mij verder kunnen helpen :lol:
Gebruikersavatar
Willem Visser
Berichten: 765
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:16
Locatie: Amsterdam

Bericht door Willem Visser »

Hoi Samantha.

Zet even je email adres bij je profiel, niemand die het kan zien, maar we kunnen wel je wel een mail toezenden.
Ik heb nl nog 2 foto's voor je van de Fidusia.
Old sailors never died.

Gr Willem V.
samantha

e-mail

Bericht door samantha »

Goed dat je het zegt.
dank je Willem
Harry Bernd (R.I.P.)

Bericht door Harry Bernd (R.I.P.) »

Komkommertijd,dus kijk je nog eens naar oude topics.
Als mosterd na een zeer koude maaltijd het volgende.
De Fiducia ll was eigendom van C.Minnaar,tuinder te Overschie.Verder had hij nog de Fiducia, de Audacia en de Diligentia.Deze schepen werden beheerd door Ripmeester en co te Rotterdam.
De beide Fiducia's zaten inderdaad op de Maassluis-Bostonvaart met groenten.Dit samen ,nou ja samen,in concurentie met,ik meen,de Geeststroom en de Geestdijk van van Geest, ook een tuinder maar dan te 'sGravezande.In concurentie moet je letterlijk opvatten want het kon er wel eens hard aan toegaan als twee van die scheepjes tegelijk voor de sluis van Boston arriveerden.Wie het meeste lef had lag als eerste in de sluis, werd dus het eerste gelost en hadden de beste prijs op de veiling.
Op de foto die Jos er bij heeft geplaatst zit ze hoogstwaarschijnlijk op de Londenlijn,want haar masten zijn gestreken.
Hier hetzelfde laken een pak,want de losplaats lag achter de bruggen,dus met zijn tweeen wachten tot het water laag genoeg was,alle porrie erop,de kont zakt wat naar beneden en dan onder de brug door.Ging wel eens fout en was de stuurhut schoon geveegd.
De Fiducia heeft,ik meen in 1963, geprobeerd via de verkeerde kant van de pier de Waterweg op te stomen.
De Audacia zat gewoon in de normale vaart en het mts Diligentia,tja,daar droom ik nog wel eens van.
Harry
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Harry,
Voor de volledigheid de "Audacia"
All the best
Jos

Afbeelding
Harry Bernd (R.I.P.)

Bericht door Harry Bernd (R.I.P.) »

Hallo Jos,
Een mooie Audacia,maar niet die ik bedoelde.Dat was een raisedquarterdekker en is in 1963 verkocht en Pioneer als naam gekregen.Jouw Audacia is hoogstwaarschijnlijk in de plaats gekomen voor de Fiducia die haar einde vond bij Hoek van Holland.
Groeten,Harry
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Harry,
Dan moet het deze zijn. :wink:
All the best
Jos

Afbeelding
Harry Bernd (R.I.P.)

Bericht door Harry Bernd (R.I.P.) »

Dat is haar helemaal Jos,Bedankt
Harry


Plaats reactie