Betonningsvaartuigen
Betonningsvaartuigen
Weet iemand de huidige eigenaar en naar van de Frans Naerebout uit 1956.
De laaste eigenaar die ik heb is Dhr. Loonstra uit den Helder maar volgens mij is dit al verandert.
Wie kan mij helpen.
grtjes
Leon
De laaste eigenaar die ik heb is Dhr. Loonstra uit den Helder maar volgens mij is dit al verandert.
Wie kan mij helpen.
grtjes
Leon
Re: Betonningsvaartuigen
De Gustav Meyer in de haven van Emden.
Baujahr: 1966/67
Bauwerft: Jade Werft,Wilhelmshaven, Bau Nr. 103
Hauptabmessungen
Länge über alles 48,85 m
Länge pp 45,25 m
Breite auf Spanten 9,52 m
Tiefgang 3,60 m
Kalassifikation GL + 100 A5M + MC
Decksfläche /Tonnendeck) 153 m²
Besatzung 16
Kapazitäten
Treibstoff 60.900 Liter
Frischwasser 13.200 Liter
Leistung
Geschwindigkeit 14 Knoten
Antriebssystem
Hauptantriebsmotoren
2 x Klöckner-Humbold- Deutz SBA 8M528, 2 x 551 kw
Propeller 1 x Atlas/Kamewa/BBC
Aktivruder 1 x Pleuger/AEG 129 kw
Bugstrahlruder 1 x Kamewa 130 kw
IMO Nr. 9031387
Rufzeichen DBPE
Status: Active De Gustav Meyer werd in de jaren 1966/67 op de Jadewerft in Wilhelmshaven gebouwd.
Die kiel werd op 15 januari 1966 gelegd, de tewaterlating vond plaats in augustus 1966, in januari 1967 was het schip gereed.
In 1992 werd het scip op de Schichau Seebeckwerft in Bremerhaven omgebouwd.
Het asbest aan boord werd verwijderd, enze werd voorzien van een telescopische brandblus installatie.
Daarbij kunnen de woon- en werkverblijven hermetisch van de buitenwereld afgesloten worden zodat het schip ook branden kan blussen waarbij giftige gassen of schadelijke stoffen vrijkomen.
In 2001 werd de Gustav Meyer voor de eerste maal bij een grote brand als brandweer gebruikt.
Tijdens een brand in de anker-hal in de haven van Emden werd in drie dagen en nachten 6000 liter water per minuut in de slangen van de plaatselijke brandweer gepompt.
Naast betonningsvaartuig en blusboot word het schip ook voor bewakingsdoeleinden en door de schifffahrtspolizei gebruikt.
Het operatiegebied van de Gustav Meyer is de Eems en de Eemsmonding.
Groeten, Hans.
Gustav Meyer Baujahr: 1966/67
Bauwerft: Jade Werft,Wilhelmshaven, Bau Nr. 103
Hauptabmessungen
Länge über alles 48,85 m
Länge pp 45,25 m
Breite auf Spanten 9,52 m
Tiefgang 3,60 m
Kalassifikation GL + 100 A5M + MC
Decksfläche /Tonnendeck) 153 m²
Besatzung 16
Kapazitäten
Treibstoff 60.900 Liter
Frischwasser 13.200 Liter
Leistung
Geschwindigkeit 14 Knoten
Antriebssystem
Hauptantriebsmotoren
2 x Klöckner-Humbold- Deutz SBA 8M528, 2 x 551 kw
Propeller 1 x Atlas/Kamewa/BBC
Aktivruder 1 x Pleuger/AEG 129 kw
Bugstrahlruder 1 x Kamewa 130 kw
IMO Nr. 9031387
Rufzeichen DBPE
Status: Active De Gustav Meyer werd in de jaren 1966/67 op de Jadewerft in Wilhelmshaven gebouwd.
Die kiel werd op 15 januari 1966 gelegd, de tewaterlating vond plaats in augustus 1966, in januari 1967 was het schip gereed.
In 1992 werd het scip op de Schichau Seebeckwerft in Bremerhaven omgebouwd.
Het asbest aan boord werd verwijderd, enze werd voorzien van een telescopische brandblus installatie.
Daarbij kunnen de woon- en werkverblijven hermetisch van de buitenwereld afgesloten worden zodat het schip ook branden kan blussen waarbij giftige gassen of schadelijke stoffen vrijkomen.
In 2001 werd de Gustav Meyer voor de eerste maal bij een grote brand als brandweer gebruikt.
Tijdens een brand in de anker-hal in de haven van Emden werd in drie dagen en nachten 6000 liter water per minuut in de slangen van de plaatselijke brandweer gepompt.
Naast betonningsvaartuig en blusboot word het schip ook voor bewakingsdoeleinden en door de schifffahrtspolizei gebruikt.
Het operatiegebied van de Gustav Meyer is de Eems en de Eemsmonding.
Groeten, Hans.
- Wim van der Moolen
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 25 feb 2006 21:03
- Locatie: Heemskerk
Re: Betonningsvaartuigen
Hallo allemaal,
Op weg naar binnen naar Harwich of Felixstowe, UK.
IMO number : 8003632
Name of ship : PATRICIA
Call Sign : GBTH
MMSI : 232647000
Gross tonnage : 2639
DWT : 990
Type of ship : Buoy/Lighthouse Vessel
Year of build : 1982
Flag : United Kingdom
(foto: 4-9-2007)
Idem.
Groeten, Wim.
Op weg naar binnen naar Harwich of Felixstowe, UK.
IMO number : 8003632
Name of ship : PATRICIA
Call Sign : GBTH
MMSI : 232647000
Gross tonnage : 2639
DWT : 990
Type of ship : Buoy/Lighthouse Vessel
Year of build : 1982
Flag : United Kingdom
(foto: 4-9-2007)
Idem.
Groeten, Wim.
Eat your pie, before you die !
Re: Betonningsvaartuigen
Dit topic begon met de oude Frans.
We hebben ook nog een nieuwe groeten
Jan van der Pluijm
We hebben ook nog een nieuwe groeten
Jan van der Pluijm
Re: Betonningsvaartuigen
Ter info: Op onderstaand knipsels staat VII (slot)
De andere delen kan ik op dit moment niet vinden.
FRANS NAEREBOUT
De andere delen kan ik op dit moment niet vinden.
FRANS NAEREBOUT
Grtn @Allen
Re: Betonningsvaartuigen
En dan kom ik ook nog wat tegen:
Uitleg niet nodig lijkt mij.
groeten
Jan van der Pluijm
Uitleg niet nodig lijkt mij.
groeten
Jan van der Pluijm
Re: Betonningsvaartuigen
FRANS NAEREBOUT
Jan je schrijft: "uitleg niet nodig lijkt mij".
Toch wil ik een duit in het zakje doen.
De ramp met de WILLEM VAN EWIJK zal ik bij topic "Marineschepen" plaatsen.
De 'Frans Naerebout' was een oud-stoomloodsvaartuig dat gebruikt werd voor het mijnenvegen.
De mijnenveger 'Frans Naerebout' kruisende voor de Vlielander kust liep op 2 mei 1918 op een mijn en zonk.
Jan je schrijft: "uitleg niet nodig lijkt mij".
Toch wil ik een duit in het zakje doen.
De ramp met de WILLEM VAN EWIJK zal ik bij topic "Marineschepen" plaatsen.
De 'Frans Naerebout' was een oud-stoomloodsvaartuig dat gebruikt werd voor het mijnenvegen.
De mijnenveger 'Frans Naerebout' kruisende voor de Vlielander kust liep op 2 mei 1918 op een mijn en zonk.
Grtn @Allen
Re: Betonningsvaartuigen
Het betonningsvaartuig Frans Naerebout in Vlissingse dienst.
- Bijlagen
-
- F.N 6.JPG (32.22 KiB) 6539 keer bekeken
Groet Frank