Wagenborg

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Chr.Vr.
Berichten: 543
Lid geworden op: 01 jun 2011 10:17

Re: Wagenborg

Bericht door Chr.Vr. »

Goedemorgen,
Een kleine reactie betreft de "reddingscapsule" misschien valt het wel onder het motto van ,
Geen gedwongen ontslagen maar natuurlijke afvloeing .
grtn,
Chris Vr

Gebruikersavatar
Drentenier
Berichten: 2201
Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
Locatie: Gasselte

Re: Wagenborg

Bericht door Drentenier »

Op het topic Haven van IJmuiden staat een foto van de ro-ro FRIEDRICH RUSS waarbij de reddingscapsule op dezelfde plaats is gesitueerd als op de Maxima (viewtopic.php?f=1&t=38&p=421990#p421990).
Dat schip inmiddels al 22 jaar oud dus zo bijzonder is die locatie eigenlijk niet als de accomodatie zich helemaal op het voorschip bevindt.
Maar het blijft de vraag of je je prettig moet voelen als je op zo'n schip vaart... :(
Groet,
Hans
Mathieu
Berichten: 200
Lid geworden op: 25 dec 2006 23:14
Locatie: Kubaard

Re: Wagenborg

Bericht door Mathieu »

Bij Abbis hebben ze ook een aantal schepen laten bouwen met de brug voorop, daarbij werd vermeld dat ze iets nieuws hadden bedacht. De enige wtk aan boord had niet alleen een hut in de normale accommodatie maar ook nog een eigen hut achterop voor als het weer te slecht was om van voor naar achter te gaan! Die zit/ligt dus goed mocht het mis gaan!
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14438
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Wagenborg

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Bij Abbis hebben ze ook een aantal schepen laten bouwen met de brug voorop, daarbij werd vermeld dat ze iets nieuws hadden bedacht.
@ M et al... er IS natuurlijk helegaar NIKS nieuws onder de zon met die " opbouw op de bak" schepen.... da's zo oud als de spreekwoordelijke "road to Timbuktu" :D ..als je eventjes naar de " Lakers" kijkt hier op de Grote Meren EN... of zo'n reddingskapsule op de kont dan wel/niet werkt...DAT wordt dan uiteindelijk wel bepaald door personen die "in geval van een rotbakkie" hun leven moeten redden in zo'n doossie. Het BLIJFT uiteindelijk- ALLE goede bedoelingen niet te naa gesproken!!- dus een papieren zaak van de " goedkeurende instanties"..... maaar DIE hoeven dus nooit door dat onderdekse gangetje te rennen... terwijl het hun dunnetjes door de broekpijpies loopt!!!... om het vege lijf te redden op de kont van het schip in zo'n doossie. :roll:
Persoonlijk bennik dat soort situaaassies dus helegaar ANDERS gaan bekijken naaa dat ik dat praatje had met die ouwe en die stuurman die plotsklaps op de brug tot hun middel in het water stonden! DIE zouden dus zo'n goedkeurings process heeel aaanders en dus ook veel kritischer gaan beoordelen!!

Het doet me plotsklaps denken aan het kommentaar van een Superintendent waar ik vele jaren geleden mee werkte a/b van een schip hier in het Bedford Basin op een mooie en stralende zomerse dag.... de jongens van de Marine Luchtvaart waren aan het spelen met een helicopter...laag vliegen en poppen in het water gooien en dan weer opvissen met zo'n gozer aan een kabeltje etc. etc. Ik maakte daar een sarcastische opmerking over zoiets van :
" Lekker spelen van een andermans zuur verdiende belasting centjes" of zo iets!!
Zei die gozer : " Van mij mogen ze net zo veel spelen als ze maar willen... ze hebben MIJ een keer het leven gered in een stinkende storm met zo'n chopper... anders was ik verzopen!"
Kijk... DAn ga je dat toch wat anders bekijken :mrgreen: ... niettan?? seg nou selluf!! :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Co
Berichten: 1122
Lid geworden op: 22 jul 2004 23:01
Locatie: Thuis en af en toe voor de lol op zee.

Re: Wagenborg

Bericht door Co »

Beste mede-kombuizers,
Nog even wat cijferwerk over die “Maxima”.
Toen Theo Horsten nog leefde is het ook aan de orde geweest.
13.800 ton dwt, 3000 kW, 11,5 kNts @ 9 metric ton brandstof. Wat een cijfers, ben benieuwd met hoeveel bemanning ze varen. Moet wel voordelig voor ze zijn.
Terug naar 1pk/brt. :roll:
Soms lijkt “ervaring" op gecondenseerde ellende...
Gebruikersavatar
Drentenier
Berichten: 2201
Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
Locatie: Gasselte

Re: Wagenborg

Bericht door Drentenier »

Wat een cijfers, ben benieuwd met hoeveel bemanning ze varen.
The EasyMax is equipped with a network on which most systems are connected allowing them to be operated and monitored from several locations on board, such as the 11 spacious and modern cabins (for a crew of 7), offices, mess room and gym.

Dat staat ook in deze eerder genoemde link, Co: https://www.shippingtandy.com/features/ ... wagenborg/ ;)
Groet,
Hans
Gebruikersavatar
Co
Berichten: 1122
Lid geworden op: 22 jul 2004 23:01
Locatie: Thuis en af en toe voor de lol op zee.

Re: Wagenborg

Bericht door Co »

Drentenier schreef: 17 feb 2021 00:48
Wat een cijfers, ben benieuwd met hoeveel bemanning ze varen.
The EasyMax is equipped with a network on which most systems are connected allowing them to be operated and monitored from several locations on board, such as the 11 spacious and modern cabins (for a crew of 7), offices, mess room and gym.

Dat staat ook in deze eerder genoemde link, Co: https://www.shippingtandy.com/features/ ... wagenborg/ ;)
Bedankt Hans..
Zal proberen beter te lezen in het vervolg. :oops:
Soms lijkt “ervaring" op gecondenseerde ellende...
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14438
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Wagenborg

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Dat staat ook in deze eerder genoemde link
Ook NU pas goed gelezen Hans, TOCH een indrukwekkend ontwerp en kennelijk " terug naar de eenvoud" op moderne wijze, een ware opvolger van de befaamde "Grunninger Potjes" en de "Bruine Bonen met rijst" Rijsttafel :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10599
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Wagenborg

Bericht door jdbvos »

Bruine Bonen met rijst" Rijsttafel
Maanmaan, doar slikst de vingers bie op....
Bruine bonen, of als variant capucijners (nee niet de monniken), met daarbij: krokant gebakken spekjes met op het laatst een meegebakken in blokjes gesneden rookworst, rijst, gebakken krieltjes, gebakken uienringen, gesnipperde rauwe rode ui, (evt goulash), in blokjes gesneden augurken, zilveruitjes, en een bak piccalilly.... Ook heerlijk met goede (Duitse) kartoffelsalat
Een nachtmerrie voor een kok in een top-restaurant wellicht, en een lacher voor anderen, maar ik likte er m'n vingers bij op...
M'n kinderen ook, want ik maak dat nog (zo'n 1 x per kwartaal)
Ik noem dat nog steeds een "Hollandse rijsttafel", maar m'n kinderen gebruiken de naam die m'n jongste eraan gaf: "hatseflats in een pannetje"
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14438
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Wagenborg

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Bruine bonen, of als variant capucijners
" I stand to be corrected"....zeg'n ZE dan hier :lol: .... maar er staat me bij dat " Bartje uut Drenthe" vroegaah zei:
" Ik bidde neet veur bruune booon'n!" :mrgreen:
De laatste tijd lees ik nogal eens dat "ZE" bij onze Zuiderburen in die buurt waar ALLES veeeel GROOOTER is!!! maaar WAT graag " veur bruune boon'n zouden willen bid'n" :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie