Wagenborg

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8199
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Wagenborg

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

Niet iets op scheepvaart gebied, al hoewel de naam Wagenborg en Liebherr bij de lezers wel bekend zijn
+
wagenborg  nedlift.jpg
wagenborg nedlift.jpg (81.28 KiB) 1564 keer bekeken

Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2215
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Wagenborg

Bericht door Jinny »

Ik zag vandaag een filmpje van een vd nieuwre schepen van Wagenborg, de Maxima.
Er viel mij een ding op, misschien kunnen de meer beknijsde mensen hier er hun licht op laten schijnen.

Eerst maar eens een ouder schip, verblijven, de hele reut achterop.
Inclusief reddingscapsule.
De-Moezelborg-van-rederij-Wagenborg-Foto-RTV-Noord.jpeg
De-Moezelborg-van-rederij-Wagenborg-Foto-RTV-Noord.jpeg (51.94 KiB) 1292 keer bekeken
Nu de Maxima,
Maxima breedzij.jpeg
Maxima breedzij.jpeg (5.86 KiB) 1292 keer bekeken
Of ik het schip mooi vind is wat anders, maar het volgende viel mij op, alle accommodatie voorop.
Easymax-MV-Maxima_6741.jpeg
Easymax-MV-Maxima_6741.jpeg (114.15 KiB) 1292 keer bekeken
En waar zit de capsule?
Maxima poop.jpeg
Maxima poop.jpeg (15.01 KiB) 1292 keer bekeken
Lijkt mij dat je in vliegend naar weer dat ding toch nooit meer bereiken kan als je eerst het hele schip over moet?
Bij de oudere schepen rol je je kooi uit de capsule in bij wijze van spreken.
Maar hier......

Wie kan er iets zinnigs over kwijt?
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Gebruikersavatar
Drentenier
Berichten: 2201
Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
Locatie: Gasselte

Re: Wagenborg

Bericht door Drentenier »

Dit wordt over de bereikbaarheid van de reddingscapsule gezegd:

To ensure passage from the accommodation to the lifeboat and the engine room aft, a corridor is provided under the deck from fore to aft.

Maar of je daar nu blij van moet worden... :roll:

Zie: https://www.shippingtandy.com/features/ ... wagenborg/
Groet,
Hans
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Wagenborg

Bericht door v+d »

In die tunnels, ook te vinden op containerschepen, zitten ook de verbindingen voor de technische installaties.
Als je ooit op zo'n tankertje in het ijs hebt gezeten en gezien hebt wat een moeite het dan kost om de midscheeps van stroom en stoom te blijven voorzien, dan is dit een stuk beter bedacht. Onder het motto "Vroeger was niet alles beter" vind ik dat de chauffeurs op dit bootje van Wagenborg in ieder geval een beter uitzicht hebben als die op de doosjesboten.

Ik herinner mij nog wel dat je naar de midscheeps moest, in slecht weer , over dat kippenloopje.
Ondanks een telefoonhokje halverwege kwam je zeiknat aan de overkant, en op dek ben ik ook al eens met gereedschap en al naar het malieveld gespoeld waar ik tussen de pijpjes bleef hangen gelukkig, ach toen was geluk nog heel gewoon ;)

Er is een film op You tube te vinden waarop een engineer van die Deense blauwe bootjes firma opnamen laat zien in die tunnel, je kunt dan zien hoeveel zo'n bakbeest tordeert in slecht weer.
Wilfried
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 okt 2017 14:34

Re: Wagenborg

Bericht door Wilfried »

Drentenier schreef: 14 feb 2021 10:58 Dit wordt over de bereikbaarheid van de reddingscapsule gezegd:

To ensure passage from the accommodation to the lifeboat and the engine room aft, a corridor is provided under the deck from fore to aft.

Maar of je daar nu blij van moet worden... :roll:

Zie: https://www.shippingtandy.com/features/ ... wagenborg/
Een paar dagen geleden las ik dat er in de omgeving Borkum een zelfde soort strijkbout met motorstoring ronddreef. ik vraag me af hoe maak je een sleepverbinding ? op sleeptouw hebben ze hem wel gekregen .. achterstevoren ?
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10601
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Wagenborg

Bericht door jdbvos »

maar wát als de lading volkomen aan het uitbranden is....dan heb je niet veel aan die passage...da's dan op z'n zachts gezegd een oververhitte bakoven
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2420
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Wagenborg

Bericht door peelander »

Fingers crossed Jan
groeten
Jan van der Pluijm
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Wagenborg

Bericht door Harry G. Hogeboom »

dan heb je niet veel aan die passage...da's dan op z'n zachts gezegd een oververhitte bakoven
In DAT geval Jan... worden er door Meneer Kwel gratis van die aluminum pakkies beschikbaar gesteld.. weet je wel van dat zelfde zilverpapier waar we vroegaah -toen ookDAT geluk nog heel gewoon was!!- op een vuurtje van het eerpel loof dan een eerpel in roosterd!! :roll: .... alsmede is het oeroude en wel bekende zeemans gezegde van :
"Zonder geluk vaart niemand wel" :mrgreen: zoals altijd van toepassing... wel verduld dat rijmt ook nog weer op " Meneer Kwel" :lol:

PS: In het positieve geval van eventuele overleving...DAN die "eerpel-pakkies" later wel weer inleveren voor " re-cycling" bij de volgende bemanning :roll: want het blijven allemaal extra onkosten die weer van het "onderste regeltje" afgaan!!
Als het anders af mocht lopen dan is het gebruik gratis!! :roll:

P.S.je:
Ik wilde er nog aan toevoegen dat ik ooit op zo'n " brug voor op de bak scheepie" ben geweest waar in baaaie baaie slecht weer in ENE rotklap alle brug ramen waren IN geslagen en er plotsklaps "water tot aan de broekriem" op de brug stond!.... ALLES op z'n reet inclusief de roomklopper... ze stroopten het er af door de beroemde spreuk : "Zonder geluk vaart niemand wel" onmiddellijk toe te passen :lol: ..dank zij een wakkere massinist die met een cholere gang door die gang rende.... :mrgreen:
Toen ik ze sprak waren die klanten NOG spier wit om de neus!! NIET aan Abel vertellen!! :lol:
Dat lang niet ALLE massinissies zo wakker zijn als de " controle systeempies afnokken" DAT moge blijken uit dat MSC bakkie een paar jaar terug in Venetie... die klanten gaan een poossie op bezoek bij Ome Hermandad!
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2215
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Wagenborg

Bericht door Jinny »

Goed, ik begrijp uit de commentaren dat ook jullie de beren wel zien in die tunnels....
Thks.
in ENE rotklap alle brug ramen waren IN geslagen en er plotsklaps "water tot aan de broekriem" op de brug stond!...
Ieder voordeel heeft weer een nadeel natuurlijk.. :mrgreen:
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10601
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Wagenborg

Bericht door jdbvos »

Soms zou het beter zijn als je water aftapt...getuige de foto hieronder, die een collega vaart/Eemscentrale op Joetjoep plaatste/deelde
Die loc zit tot hoogpeil vol met water, zo te zien :D :lol:
ms Belnor 1926  heavylift.jpg
ms Belnor 1926 heavylift.jpg (92.9 KiB) 1054 keer bekeken
Bij de foto staat "ms", maar als ik zo die schoorsteen zie, gaan mijn gedachten eerder uit naar een "ss".....
Desalniettemin: er staat duidelijk "ms" en wie ben ik om dat te betwijfelen....
1926.... toen was m'n vader nog maar 3 !
Oost, west...ook best


Plaats reactie