Holland Amerika Lijn
Re: Holland Amerika Lijn
Ook van mijn zijde bedankt Jos.
m.v.g., Roy
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Holland Amerika Lijn
gr.Bas
-
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 13 mei 2010 21:48
Re: Holland Amerika Lijn
Gorredijk, bedankt Jos.
Re: Holland Amerika Lijn
Voorop staat Kloosterdyk….
Iemand heeft hier al eens iets gezegd over het verschil tussen de -dijk's en de -dyk's, maar ik weet al niet meer wat het verschil precies was.
Iemand heeft hier al eens iets gezegd over het verschil tussen de -dijk's en de -dyk's, maar ik weet al niet meer wat het verschil precies was.
Oost, west...ook best
Re: Holland Amerika Lijn
Tja, op eerste zicht lijkt het verwarrend te werken Jan, maar toch is het logisch.
Onze letter IJ kent men in het buitenland niet maar de letter Y wel. Daarom heeft De Lijn dat op een bepaald moment veranderd van IJ naar Y.
Althans, zo heb ik het proces begrepen...……..
m.v.g., Roy
Onze letter IJ kent men in het buitenland niet maar de letter Y wel. Daarom heeft De Lijn dat op een bepaald moment veranderd van IJ naar Y.
Althans, zo heb ik het proces begrepen...……..
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Holland Amerika Lijn
gr.Bas
Re: Holland Amerika Lijn
Heren,
Denkelijk allemaal in de roze wolken vanwege een zang overwinning ,
zag ik bovenstaande foto van de "Prinsendam" voorbij komen en triggerde mij om haar "eerste dagen" hier maar weer eens weer te geven.
Nu kan het zijn dat enkele foto's al eens eerder zijn geplaatst, maar dan moeten diegenen die dat dan stoort dan even laten weten en kan het er zo weer eraf (in geval).
Ge-fabriceerd bij de hier al op diverse Topics weergegeven en genoemde "Scheepswerf en Machine Fabriek De Merwede" in Hardinxveld- Giessendam.
Waarbij je de werf gemis aan diversiteit bepaaldelijk niet in de schoenen kan schuiven.
Helaas wat jaartjes geleden inmiddels, uitgeknepen en uiteindelijk ter ziele gegaan.
By the way, heb enkele weken geleden nog weer eens de waterbus genomen van "The Holy City" via Dordrecht naar Rotterdam vanwege een 2 x per jaar reunie met voormalige Volkertijd Geopotes bemanningsleden, dus de tijd voor het samengaan met Stevin.
Altijd gezellig slap kletsen onder het genot van een/meerdere versnaperingen/dinner, (uiteraard ge-eindigd in de Ballentent) en heb toen nog eens onderweg de teloorgang van de Industriele industrie zo langs de rivieren op de plaat vastgelegd, zo vanaf Sliedrecht totaan Rotterdam Centrum.
Wordt je niet vrolijk van kan ik je vertellen.
Maar a la, hier dan de "Prinsendam" waar het trouwens ook niet zo best mee is af gelopen.
Past een beetje bij bovenstaand mijmer verhaal.
Gr. Koos
Denkelijk allemaal in de roze wolken vanwege een zang overwinning ,
zag ik bovenstaande foto van de "Prinsendam" voorbij komen en triggerde mij om haar "eerste dagen" hier maar weer eens weer te geven.
Nu kan het zijn dat enkele foto's al eens eerder zijn geplaatst, maar dan moeten diegenen die dat dan stoort dan even laten weten en kan het er zo weer eraf (in geval).
Ge-fabriceerd bij de hier al op diverse Topics weergegeven en genoemde "Scheepswerf en Machine Fabriek De Merwede" in Hardinxveld- Giessendam.
Waarbij je de werf gemis aan diversiteit bepaaldelijk niet in de schoenen kan schuiven.
Helaas wat jaartjes geleden inmiddels, uitgeknepen en uiteindelijk ter ziele gegaan.
By the way, heb enkele weken geleden nog weer eens de waterbus genomen van "The Holy City" via Dordrecht naar Rotterdam vanwege een 2 x per jaar reunie met voormalige Volkertijd Geopotes bemanningsleden, dus de tijd voor het samengaan met Stevin.
Altijd gezellig slap kletsen onder het genot van een/meerdere versnaperingen/dinner, (uiteraard ge-eindigd in de Ballentent) en heb toen nog eens onderweg de teloorgang van de Industriele industrie zo langs de rivieren op de plaat vastgelegd, zo vanaf Sliedrecht totaan Rotterdam Centrum.
Wordt je niet vrolijk van kan ik je vertellen.
Maar a la, hier dan de "Prinsendam" waar het trouwens ook niet zo best mee is af gelopen.
Past een beetje bij bovenstaand mijmer verhaal.
Gr. Koos
- Bijlagen
-
- Prinsendam (01).jpg (177.09 KiB) 4565 keer bekeken
-
- Prinsendam (02).jpg (135.17 KiB) 4565 keer bekeken
-
- Prinsendam (03).jpg (144.9 KiB) 4565 keer bekeken
-
- Prinsendam (04).jpg (205.78 KiB) 4565 keer bekeken
-
- Prinsendam (05).jpg (202.5 KiB) 4565 keer bekeken
Re: Holland Amerika Lijn
Heren,
Nog 2 foto's van de "Prinsendam " tijdens de afbouw te Hveld-Gdam.
Gr. Koos
Nog 2 foto's van de "Prinsendam " tijdens de afbouw te Hveld-Gdam.
Gr. Koos
- Bijlagen
-
- Prinsendam (06).jpg (134.8 KiB) 4519 keer bekeken
-
- Prinsendam (07).jpg (240.74 KiB) 4519 keer bekeken
- Jos Linders
- Berichten: 3419
- Lid geworden op: 22 feb 2005 16:50
- Locatie: Nijmegen
Re: Holland Amerika Lijn
Hier het verhaal van de PRINSENDAM 1, komt van de site van vereniging de lijn.
1980
Op 4 oktober, onderweg van Canada naar de Oost, ten westen van Sitka in Alaska, brak er brand uit in de machinekamer. Alle opvarenden werden van boord gehaald. Een grootse reddingsoperatie onder leiding van de US Coastguard werd op touw gezet. De passagiers die in de reddingboten waren gegaan werden met behulp van Canadese helikopters en schepen in veiligheid gebracht. Deze actie behoorde tot de top tien succesvolle operaties omdat de dichtstbij zijnde landingsbaan zich bevond op 210 km van de plaats van de ramp. Alle passagiers en bemanningsleden werden in veiligheid gebracht.
Ondanks verwoede pogingen het vuur te blussen maakte het schip steeds meer slagzij en verdween uiteindelijk op 11 oktober in de golven.
Groetjes, Jos Linders.
1980
Op 4 oktober, onderweg van Canada naar de Oost, ten westen van Sitka in Alaska, brak er brand uit in de machinekamer. Alle opvarenden werden van boord gehaald. Een grootse reddingsoperatie onder leiding van de US Coastguard werd op touw gezet. De passagiers die in de reddingboten waren gegaan werden met behulp van Canadese helikopters en schepen in veiligheid gebracht. Deze actie behoorde tot de top tien succesvolle operaties omdat de dichtstbij zijnde landingsbaan zich bevond op 210 km van de plaats van de ramp. Alle passagiers en bemanningsleden werden in veiligheid gebracht.
Ondanks verwoede pogingen het vuur te blussen maakte het schip steeds meer slagzij en verdween uiteindelijk op 11 oktober in de golven.
Groetjes, Jos Linders.
Re: Holland Amerika Lijn
Net wat Koos al suggereerde; Werf "De Merwede" kon aardig out of the box denken als er weer eens iets geheel anders gebouwd moest worden.
Hulde aan de mensen die destijds op deze werf werkten. Ze hadden trouwens ook een eigen meubelmakerij, dus het beschieten en inrichten deden ze er ook nog even bij...……..
m.v.g., Roy
Hulde aan de mensen die destijds op deze werf werkten. Ze hadden trouwens ook een eigen meubelmakerij, dus het beschieten en inrichten deden ze er ook nog even bij...……..
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................