Holland Amerika Lijn

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
kabo
Berichten: 2259
Lid geworden op: 21 mar 2015 15:42

Re: Holland Amerika Lijn

Bericht door kabo »

wilton.jpg
wilton.jpg (107.81 KiB) 1980 keer bekeken
Een dokbeurt bij Wilton in de jaren 50.
gr.Bas

Johnny
Berichten: 490
Lid geworden op: 18 feb 2017 08:37
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: Holland Amerika Lijn

Bericht door Johnny »

Heel erg jammer dat ze niet meer bestaat, had ze graag op de plek gehad voor nu de s.s. Rotterdam ligt weg te roesten, jammer van die schuit maar alles is dood daar aan boord, een schip hoort te leven, trillen, geluiden maken uit haar ingewanden en vooral ruiken naar een levend schip maar helaas alle metertjes in de machinekamer staan op nul, je hoort niets, voelt niets en toen we een paar jaar geleden een nachtje doorbrachten en vroegen om een nostalgische hut en tot onze verbazing een flat screen tv en een Senseo aanwezig was, jammer dat er geen oude dikke Philips of Erres zwart-wit en zo'n oude pruttelkoffiepot was.
Het leven is geen facebook
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Holland Amerika Lijn

Bericht door Sparks316 »

Johnny,
ik schreef het een aantal jaar geleden al: die s/s Rotterdam is eigenlijk niks meer. Ze hangt aan de krachtstroom van de wal, als de wind verkeerd staat en ze dreigt over 1 oor te gaan liggen, moeten ze met een dompelpompje en tuinslang bijtrimmen. Leuk ding voor de horeca om stageplekken te creëren, maar s/s Rotterdam is dood. En er lopen nog mensen op rond die verhalen vertellen die nooit niet kunnen of gekund hebben en ook nooit niet gebeurd zijn. Iemand zei toen al tegen me: blijf nou niet aan boord eten, ga lekker naar Hotel New York, da's goedkoper en beter. Dat was in 2011.
En inderdaad: Katendrecht is ook dood (behalve voor de daar zakendoende Turken). Jammer, that's life these days.
Louis
kabo
Berichten: 2259
Lid geworden op: 21 mar 2015 15:42

Re: Holland Amerika Lijn

Bericht door kabo »

NL-RtSA_4117_1976-4532.jpegVolendam.jpeg
NL-RtSA_4117_1976-4532.jpegVolendam.jpeg (71.8 KiB) 1729 keer bekeken
Volendam op weg naar Rotterdam in 1936.
gr.Bas
kabo
Berichten: 2259
Lid geworden op: 21 mar 2015 15:42

Re: Holland Amerika Lijn

Bericht door kabo »

NL-RtSA_4117_1976-5199.jpegwesterdaam.jpeg
NL-RtSA_4117_1976-5199.jpegwesterdaam.jpeg (130.08 KiB) 1639 keer bekeken
Wilhelminakade met de Westerdam voor de wal en lossend in juni 1948.
gr.Bas
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10558
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Holland Amerika Lijn

Bericht door jdbvos »

Wat een vreemd perspectief in die foto... Die ene man die op de vorklift/transporteur staat lijkt veel te groot, terwijl de vorklift vlak voor die kistgeleider, in z'n zondagse zwarte driedelige pak, lijkt te staan...
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Drentenier
Berichten: 2200
Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
Locatie: Gasselte

Re: Holland Amerika Lijn

Bericht door Drentenier »

Jan,
Ik denk dat er niets mis is met het perspectief van die foto.
De man op de lepels van de vorkheftruck is, vermoed ik, Rigardus Rijnhout oftewel De Reus van Rotterdam.
Ook gezien de houding met de armen van die twee mannen, netjes in het pak, rechts van hem, doet vermoeden dat er een speciale foto van hem is gemaakt die zijn grootte duidelijk moet maken.
Hier staat meer over hem: https://nl.wikipedia.org/wiki/Rigardus_Rijnhout
Groet,
Hans
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Holland Amerika Lijn

Bericht door Sparks316 »

Zijn zijn benen verlengd ter hoogte van de overgang donkergrijs naar lichter grijs?
Ik heb ooit iets soortgelijks gedaan met twee vrienden liggend op het platte dakkie van mijn dakkapelletje, de ene zijn smoel en bovenlijf waren te zien, de ander alleen het onderste gedeelte van zijn benen plus schoenen. Hij leek zo wel 3 meter lang, want ze lagen gewoon in elkaars verlengde en aangezien ik vanaf een lager standpunt fotografeerde kon je daardoor delen niet zichtbaar krijgen. Fotosoep bestond trouwens nog niet in de jaren 60.
Afbeelding
Foto gemaakt met een plastic 4x4 cameraatje in 1963 of 1964 als ik het goed heb 8)
En uiteraard droegen we alle drie Clarks of imitatie-Clarks :mrgreen:
Louis
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Holland Amerika Lijn

Bericht door leo-shof »

Dat waren neppers Louis, wat dit zijn de enige echte !!!!
https://youtu.be/Y4zuukFBzEs


Geintje :lol:
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Holland Amerika Lijn

Bericht door Sparks316 »

Nou ja, deze kan je wel dragen maar daar wordt je doodmoe van. Trouwens nooit van gehoord, wel van de Dave Clark 5.
Maar als oud-Haginees droeg ik in de jaren 60 dus ook Clarks en was een Kikker :lol: (het Puchie was wel weer van mijn a.s. zwager)
Louis


Plaats reactie