Scheepsaverijen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jan.Rosmolen

Bericht door Jan.Rosmolen »

Ahoy Henk,

Ik weet niet wat de oorzaak was, in iedergeval geen vakmanschap.
Zelf heb ik een tijd in Afrika gevaren daar zag je een nieuwbouw sleepboot in een jaar veranderen in een wrak.(veel werk voor Damen) :-D :-D

Vr Gr Jan

Jolly Sailor

Bericht door Jolly Sailor »

Anglian Monarch van KLYNE TUGS LOWESTOFT in charter voor de Coastguard

Afbeelding
Photo Lee Coutts

Afbeelding
Photo John Eaton

<embed id="VideoPlayback" src="http://video.google.com/googleplayer.sw ... nl&fs=true" allowFullScreen="true" allowScriptAccess="always" type="application/x-shockwave-flash"> </embed>


De Anglian Monarch bezig met een op drift geraakte Stone Barge bij Dover in windkracht 10 verder geen gegevens
Jolly Sailor

Bericht door Jolly Sailor »

Afbeelding
05-11-1948

Afbeelding
06-11-1948

Afbeelding

08-11-1948

Het schip is uiteindelijk verzwolgen door de Goodwins
Jolly Sailor

Re: Scheepsaverijen

Bericht door Jolly Sailor »

Afbeelding
27-12-1947

Afbeelding
29-12-1947

Afbeelding
02-03-1948

Afbeelding
Als je west gaat van Castricum kom je net ten noorden van de Skoghaug langs.



Een stukje geschiedenis van de Skoghaug.

Built in 1930 as the Sea Valor for Dover Nav. Co. Ltd, in Sunderland Engeland. Bought by D/S Alf Lindos, Rederi Haugesund Norway after the war and renamed Skoghaug; 2.099 tons; 84x13x6m; On the night of 24th december 1947, SS Skoghaug was on her way to Oslo with a cargo of coals when she hit a mine in stormy weather. Of the crew of 27, only one person survived. After diver's examination, it was found more certain that the reason for the sinking was an exploding boiler.
Ton van der Sluijs

Re: Scheepsaverijen

Bericht door Ton van der Sluijs »

Hallo Jolly :-D De ketels van de Skoghuag zijn intact; het voorschip heb ik nog jarenlang rechtop zien staan (voor het in elkaar gedonderd was in 1993). Wat wel helemaal weg was is het ruim tussen midscheeps en de kont. Mijn duikmaat heeft nog door de hutten achteronder gezwommen. :mrgreen:
Jolly Sailor

Re: Scheepsaverijen

Bericht door Jolly Sailor »

Hallo Ton

Bedankt voor de aanvulling, zoals ik dan kan opmaken is ze geraakt tussen de midscheeps en achterschip omdat dat al weg was.
Jolly Sailor

Re: Scheepsaverijen

Bericht door Jolly Sailor »

Afbeelding

When laid down in the United States in 1959 she had a capacity of 60,000 tons but she was enlarged in Japan to 120,000 tons capacity. At the time of the accident she was owned by Barracuda Tanker Corporation, a subsidiary of Union Oil Company of California but chartered to British Petroleum. She was 974.4 feet (297.0 m) long, 125.4 feet (38.2 m) beam and 68.7 feet (20.9 m) draught.
She left the Kuwait National Petroleum Company refinery at Mina al-Ahmadi, on her final voyage on 19 February 1967 with full cargo of crude oil, reaching the Canary Islands by 14 March. From there her planned route was to Milford Haven.

Afbeelding

20-03-1967

Afbeelding

Afbeelding

Op zaterdag 18 maart liep ze op de Pollard's Rock een van de Seven Stones.
Jolly Sailor

Re: Scheepsaverijen

Bericht door Jolly Sailor »

Afbeelding

21-03-1967

Afbeelding

22-03-1967
Jolly Sailor

Re: Scheepsaverijen

Bericht door Jolly Sailor »

Afbeelding

23-03-1967



wordt vervolgd
piet-hein (RIP)

Re: Scheepsaverijen

Bericht door piet-hein (RIP) »

zag ik liggen tijdens mijn vakantie in costa rica
gr piet-hein
Bijlagen
macadam1.jpg
macadam1.jpg (46.27 KiB) 4098 keer bekeken
macadam2.jpg
macadam2.jpg (59.49 KiB) 4092 keer bekeken
macadam3.jpg
macadam3.jpg (50.35 KiB) 4092 keer bekeken


Plaats reactie