Scheepsaverijen
Anglian Monarch van KLYNE TUGS LOWESTOFT in charter voor de Coastguard
Photo Lee Coutts
Photo John Eaton
<embed id="VideoPlayback" src="http://video.google.com/googleplayer.sw ... nl&fs=true" allowFullScreen="true" allowScriptAccess="always" type="application/x-shockwave-flash"> </embed>
De Anglian Monarch bezig met een op drift geraakte Stone Barge bij Dover in windkracht 10 verder geen gegevens
Photo Lee Coutts
Photo John Eaton
<embed id="VideoPlayback" src="http://video.google.com/googleplayer.sw ... nl&fs=true" allowFullScreen="true" allowScriptAccess="always" type="application/x-shockwave-flash"> </embed>
De Anglian Monarch bezig met een op drift geraakte Stone Barge bij Dover in windkracht 10 verder geen gegevens
Re: Scheepsaverijen
27-12-1947
29-12-1947
02-03-1948
Als je west gaat van Castricum kom je net ten noorden van de Skoghaug langs.
Een stukje geschiedenis van de Skoghaug.
Built in 1930 as the Sea Valor for Dover Nav. Co. Ltd, in Sunderland Engeland. Bought by D/S Alf Lindos, Rederi Haugesund Norway after the war and renamed Skoghaug; 2.099 tons; 84x13x6m; On the night of 24th december 1947, SS Skoghaug was on her way to Oslo with a cargo of coals when she hit a mine in stormy weather. Of the crew of 27, only one person survived. After diver's examination, it was found more certain that the reason for the sinking was an exploding boiler.
Re: Scheepsaverijen
Hallo Jolly De ketels van de Skoghuag zijn intact; het voorschip heb ik nog jarenlang rechtop zien staan (voor het in elkaar gedonderd was in 1993). Wat wel helemaal weg was is het ruim tussen midscheeps en de kont. Mijn duikmaat heeft nog door de hutten achteronder gezwommen.
Re: Scheepsaverijen
Hallo Ton
Bedankt voor de aanvulling, zoals ik dan kan opmaken is ze geraakt tussen de midscheeps en achterschip omdat dat al weg was.
Bedankt voor de aanvulling, zoals ik dan kan opmaken is ze geraakt tussen de midscheeps en achterschip omdat dat al weg was.
Re: Scheepsaverijen
When laid down in the United States in 1959 she had a capacity of 60,000 tons but she was enlarged in Japan to 120,000 tons capacity. At the time of the accident she was owned by Barracuda Tanker Corporation, a subsidiary of Union Oil Company of California but chartered to British Petroleum. She was 974.4 feet (297.0 m) long, 125.4 feet (38.2 m) beam and 68.7 feet (20.9 m) draught.
She left the Kuwait National Petroleum Company refinery at Mina al-Ahmadi, on her final voyage on 19 February 1967 with full cargo of crude oil, reaching the Canary Islands by 14 March. From there her planned route was to Milford Haven.
20-03-1967
Op zaterdag 18 maart liep ze op de Pollard's Rock een van de Seven Stones.
Re: Scheepsaverijen
zag ik liggen tijdens mijn vakantie in costa rica
gr piet-hein
gr piet-hein
- Bijlagen
-
- macadam1.jpg (46.27 KiB) 4098 keer bekeken
-
- macadam2.jpg (59.49 KiB) 4092 keer bekeken
-
- macadam3.jpg (50.35 KiB) 4092 keer bekeken