Scheepsaverijen
Re: Scheepsaverijen
09-12-1994
Zouden ze wel weten wat ze meenemen als je het vorig krantenbericht leest dat er flessen met landbouwgif van boord zijn gespoeld.
15-12-1994
Re: Scheepsaverijen
Johannishus 1952, 9482 grt
Kockums Mekaniska Verkstad A/B Malmö (350) as tanker JOHANNISHUS for Trelleborg Angfartygs A/B, Trelleborg
1955 On June 9th in English Channel rammed by Panamanian steamship BUCCANEER, while on voyage from Sidon to Bremen with crude oil. Caught fire and heavily damaged, 19 of her crew were lost. Towed to Schiedam for repairs. Returned to service in May 1956
1964 Montana Shipping Co. Inc., Panama
1965 Rebuilt at Yokohama to a bulk carrier and renamed JUNEY LOG
1970 SIRENA Interunion Shipping Co. S.A., Panama
1972 On August 20th run aground on Moroccan coast. During salvage attempts caught fire in engine-room and heavily damaged.
1972 On September 15th arrived La Spezia to be broken up.
Kockums Mekaniska Verkstad A/B Malmö (350) as tanker JOHANNISHUS for Trelleborg Angfartygs A/B, Trelleborg
1955 On June 9th in English Channel rammed by Panamanian steamship BUCCANEER, while on voyage from Sidon to Bremen with crude oil. Caught fire and heavily damaged, 19 of her crew were lost. Towed to Schiedam for repairs. Returned to service in May 1956
1964 Montana Shipping Co. Inc., Panama
1965 Rebuilt at Yokohama to a bulk carrier and renamed JUNEY LOG
1970 SIRENA Interunion Shipping Co. S.A., Panama
1972 On August 20th run aground on Moroccan coast. During salvage attempts caught fire in engine-room and heavily damaged.
1972 On September 15th arrived La Spezia to be broken up.
-
- Berichten: 3142
- Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
- Locatie: Langedijk
Re: Scheepsaverijen
Een paar opmerkingen bij het verslag van de stranding van de "Klaus Bischoff".
Een deel van de bemanning ging met een rubberboot naar de wal om hulp te halen. Was er toen geen radio??
In het verslag staat dat de "Maas" de coaster op sleeptouw nam, later kwam de "Argus" helpen. Ik zie op de foto toch duidelijk twee slepers, misschien zijn er wel drie, want in de verte is nog een schip te zien.
Er stond een Noord-Zuid wind?????.
Ook toen hadden de journalisten een dikke, grote duim.
Maar onverlet blijft het een aardig idee van Jolly om die vergeten rampen weer eens naar boven te halen.
mvg
Bob
Een deel van de bemanning ging met een rubberboot naar de wal om hulp te halen. Was er toen geen radio??
In het verslag staat dat de "Maas" de coaster op sleeptouw nam, later kwam de "Argus" helpen. Ik zie op de foto toch duidelijk twee slepers, misschien zijn er wel drie, want in de verte is nog een schip te zien.
Er stond een Noord-Zuid wind?????.
Ook toen hadden de journalisten een dikke, grote duim.
Maar onverlet blijft het een aardig idee van Jolly om die vergeten rampen weer eens naar boven te halen.
mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.