Ik begon het net erg leuk te vinden ,al die schepen van de VNS, ook al doordat ik zelf een aantal te water heb zien laten bij de Werf Gusto,je weet wel van Guus en Toos.
Ik denk dat Jolly het niet erg vindt dat je door gaat ,maar jou even op de kast heeft willen jagen.
Ga gewoon door ,ze zijn te mooi om niet op dit forum te laten zien.
Streefkerk (2)
1961 built by N.D.S.M., Amsterdam
1969 lengthened with a container hold
9,815 BRT,
1970 transferred to Nedlloyd ,
1977 renamed Nedlloyd Streefkerk,
1983 scrapped at Kaohsiung.
8,309 BRT
Simonskerk
1961 built by P. Smit Jr., Rotterdam
1970 transferred to Nedlloyd,
1977 renamed Nedlloyd Simonskerk,
1981 sold to Saudi Europe Lines Pty., Jeddah renamed Saudi Falcon, 1984 scrapped in China.
9,821 BRT
Serooskerk (2)
1960 built by P. Smit Jr., Rotterdam
1970 transferred to Nedlloyd,
1977 renamed Nedlloyd Serooskerk,
1981 sold to Saudi Europe Lines Pty., Jeddah renamed Saudi Eagle,
1984 scrapped at Shanghai.
9,820 BRT
Rijnkerk
1941 built by Barclay Curle & Co. Ltd, Glasgow
ex- Empire Trust built for British Ministry of War Transport,
1942 to Dutch Government renamed Rembrandt (VNS manager),
1947 sold to VNS renamed Amerskerk (2)
1947 renamed Rijnkerk,
1963 scrapped at Hong Kong.
8,140 BRT