Het Kielerkanaal

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Het Kielerkanaal

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Aanstaande woensdag ga ik samen met Chef Ruud 8 dagen in een huisje in de nabijheid van het Kieler Kanaal logeren. :-D
Ruud had een tijdje geleden op het kustvaartforum hiervoor een oproep gedaan en tot mijn verbazing werd er niet op gereageerd.
Het lijkt me een hele leuke ervaring en ik zit nu toch in de Vut? :wink:
Het is niet de bedoeling dat we 8 dagen lang de hele dag langs de waterkant gaan zitten, maar we zien ter plekke wel wat de mogelijkheden zijn.
Diverse spotplekjes uitproberen, misschien een rondvaart, een daggie ouwerwets stappen, afijn, mogelijkheden genoeg.
Vandaar dit nieuwe topic, mooie foto's gemaakt in het Nord-Ostseekanal zijn hier uiteraard ook van harte welkom.
Goede tips uiteraard ook.
All the best
Jos

Gerard

//

Bericht door Gerard »

Hallo Jos. Foto`s en foto`s, als je er geweest bent. Kielerkanaal. Ik herinner me één ding: We voeren er `s avonds in, of eigenlijk laat in de nacht, en des morgens vroeg ging ik aan dek, keek, en zag een meter of zeventig verder een ploegende boer. Een eind verder een stel spelende kinderen, een autoweg, een spoorbrug waar we naar zaten te gapen of onze masten die zou raken, (nooit natuurlijk, maar het was voor mij de eerste keer :-D ), een rare ervaring, met een zeeschip tussen vissende en spelende kinderen en ploegende boeren en allerhande huisjes. Goede vacantie en doet Ruud de groet`n!!
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Bankie,
Het is voor ons beiden een stukje nostalgie en ook nog eens een unieke gelegenheid om schepen te spotten. :wink:
Jolly,
Bedankt voor de tips. :-D
een plaatsje dat heet Horsten
Dat zullen we zeker gaan bezoeken, bekende naam. :lol:
Ruud komt dinsdag met de auto naar Warffum, al een end in de goede richting en woensdag fahren wir nach der Heimat. :)
All the best
Jos
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,
Ja wij zullen ons best vermaken,tenslotte kennen wij elkaar al geruime tijd,hebben dezelfde hobby's qua levensbehoeften,en de eigenaar van het huisje heb ik al "ingeschoren",want die vroeg naar echte Hollandse kaas en genever,nou die neem ik mee,kan hij mooi,als wij een ouderwetse stapdag gaan maken,als taxi fungeren. :wink:
Tevens zullen wij,na het maken van foto's,ook best andere bijzienswaardigheden gaan bezoeken,zoals een rondvaart,en het bezoeken van de sluizen,de brug bij Rendsburg,zelfs een dagje Hamburg ligt in het verschiet.
Aan schepen zal het niet liggen,met zo'n ruim 120 passages per dag,moet het al gek lopen als wij er niet een paar voor de lens krijgen, in de planning staan ook wat passagiers schepen die het kanaal aan doen w.o. de Black Watch,Grand Voyager,Azamara Journey,Maxim Gorky,Athena,Van Gogh,Prinsendam,dus allicht komt er wel één voor de lens.
We zitten op 1 km van het kanaal,dus mocht het slecht weer worden,dan zitten wij zo "thuis" en hup gaan we iets anders gaan doen,alhoewel er zat bruggen zijn waar je natuurlijk droog kan staan,maar liever wat mooi weer erbij,met een natje en droogje bij ons,en vanaf woensdag de 28e worden er temperaturen boven de 20° verwacht.
Maar we zijn in ieder geval bijtijds terug voor het EK voetbal dat zaterdag de 7e begint om 18:00 uur,want ook voetbal behoort tot onze favoriete kijksport,en toevallig supporten wij ook nog eens dezelfde club,dus ook hier staan de "neuzen" de goede kant op. :-D
Hopelijk zijn de weergoden ons beter gezind dan bij Jos & Akkie's cruise,en zo te zien zijn de vooruitzichten redelijk,dan kan deze spreuk die daar gezegd wordt: 'Aber in Schleswig Holstein gilt immer noch der alte Spruch "Es gibt kein schlechtes Wetter, es gibt nur schlechte Kleidung"
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Trouwens je hebt nabij Nubbel ook een plaatsje dat heet Horsten misschien ook wel interessant.
Nou... daar hoef je niet helemaal voor naar het Kielerkanaal, hoor. Een mooi stuk dichter bij Warffum vind je ergens in het Groningerland dit:

Afbeelding

:-D :-D

En als je dan toch aan het sightseeën bent: in Rendsburg was vroeger een groot, luxueus bordeel, dat heette Der Roter Sieben. Buiten het hek dat de grote, ommuurde tuin afsloot, hing een lantaarn met een rode 7. Maar ja, nou kom ik dus te spreken van de jaren... 1952 of 1953, dus die meiden zitten inmiddels ook allemaal in het besjeshuis. :roll:

Over Der Roter 7 heb ik trouwens een prachtig verhaal dat ik toch nog eens op papier moet zetten. :wink:
.
Gebruikersavatar
Albert
Berichten: 3183
Lid geworden op: 04 jan 2005 14:10
Locatie: Purmerend

Bericht door Albert »

Hallo Jos & Ruud, :-D

Zo'n tripje lijkt me helemaal het einde, veel plezier!
Akkie gaat toch ook wel mee, of wordt dit een "bokken fuif"?

Hierbij wat plaatjes van het Kielerkanaal.
Nee niet alles wat we hebben, dan blijft er geen plaats meer over voor jullie foto's. :wink:

De eerste brug vanaf de sluis te Brunsbuttel.
Afbeelding

Een van de beroemde pontjes.
Afbeelding

Rendsburg.
Afbeelding

Het zwevende veerpontje onder de brug van Rendsburg.
Afbeelding

De laatste bruggen voor Holtenau.
Afbeelding

Sluis Kiel-Holtenau.
Afbeelding


Nogmaals, veel plezier!

Albert
"MAY YOUR BIG JIB DRAW"
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Eenieder hartelijk bedankt voor de goede tips! :-D
Albert,
wordt dit een "bokken fuif"?
Akkie gaat dit keer niet mee, ze wil de katten niet weer alleen laten en er komt een aannemer voor nieuwe ramen in de slaapkamers boven.
Ik neem wel mijn leptopppie mee. :wink:
All the best
Jos
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Ziet er goed uit Jos. Veel plezier toegewenst. Maar het valt me op dat niemand (zelfs Theo Horsten niet) het Onderzeeboot Museum en Monument bij Kiel noemt. Lijkt me zeker de moeite waard.

Groeten,
Bert de Boer
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

het Onderzeeboot Museum
Dat is krap 30 km van Holtenau, krap 60 van Rendsburg.
Ik zou daar wel naartoe gaan, maar ik weet niet of iedereen zo geïnteresseerd is in U-boten als ik. :?


Plaats reactie